Ocena wątku:
Przeróbki pod instalację LPG
25-05-2013, 00:42
Post: #1
Przeróbki pod instalację LPG
Witam

Ponieważ lubię znać i rozumieć działanie podzespołów w swoim samochodzie mam kilka pytań dotyczączych przerobek pod instalację LPG.
Przeglądając instalację w swoim sharanie 2.8 (2001) zauważyłem kilka dziwnych zmot zrobionych przez gazowników u poprzedniego właściciela.
Jeśli ktoś mógłby wyjaśnić po co to było robione byłbym wdzięczny.

1. Po lewej stronie kolektora ssącego jest jakaś przepustnica połączona cięgnem z czymś w rodzaju siłownika podciśnieniowego. To cięgno jest przestawione i unieruchomione trytytką.

2. Znalazłem jakieś urządzonko do którego dochodzi wiązka przewodów, grubsza rurka połączona z listwą wtryskową. Z urządzonka wychodzi też cieńsza rurka, która za pomocą trójnika rodziela się na dwie. Jedna z nich idzie gdzieś w kierunku kabiny, druga (tutaj zonk) nie była podłączona do nikąd choć nosiła ślad nasunięcia na jakiś krucieć - chyba spadła.

3. Pod kolektorem ssącym z przodu silnika są jakieś rurki pod/nadciśnieniowe. Jedna z nich, z taką baryłką idzie do nikąd - widac otwarty koniec.

Instalacja zrobiona na sterowniku OMVL i parowniku zawoli (modelu nie znam). Chodzi ogólnie dobrze, nie czuję różnicy pomiędzy jazdą na gazie i benzynie, spalanie w normie - przy intensywniejszej zabawie gazem pójdzie jakieś 16l/100km.
Jedyny problem to świecąca kontrolka checkengine - muszę to skasować i zbadać błędy.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Reklama

25-05-2013, 09:50
Post: #2
RE: Przeróbki pod instalację LPG
jedno zdjęcie - tysiąc słów
26-05-2013, 10:07 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 26-05-2013 10:10 przez skimir.)
Post: #3
RE: Przeróbki pod instalację LPG
Co racja to racja.

To coś zablokowane przy kolektorze dolotowym:
   

Urządzenie ciśnieniowe. Trochę do zdjęcia wydłubałem je spod innych przewodów, było ładniej upchane. Widać trójnik - jedna rurka idzie w kierunku kokpitu, druga jest swobodnie otwarta (nie widać) ale ma ślad po wciśnięciu na jakiś kruciec.
   

Rurka odłączona od czegoś. Dokładnie pod tym elementem z pierwszego zdjęcia.
   



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Gdzie założyć instalacje lpg w Warszawie Only VR6 2 2,845 24-06-2014 11:44
Ostatni post: bencao

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name