Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
VR6 czy V6
|
28-10-2014, 09:03
Post: #1
|
|||
|
|||
VR6 czy V6
Witam mam nietypowe pytanie chcę kupić autko i chciałbym się dowiedzieć czy można kupić 2.8VR 6 Sharanka tańszego (brak kasy na droższy) czy lepiej dobrać kreskę i wziąć 2.8V6 silnik bo słyszałem różne opinie że np. VR6 lubią się zapalić i wolał bym zapytać u źródła a nie sugerować się tylko opiniami ludzi którzy nie mają tych aut.
Z góry dziękuję za podpowiedzi. Ps i czy brać ewentualnie pod uwagę 1.8 T? |
|||
Reklama
|
|||
|
28-10-2014, 12:30
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 12:33 przez skimir.)
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
To są podobne silniki.
VR6 był montowany we wcześniejszych wersjach sharana. Miał 174KM. V6 to praktycznie podobna konstrukcja silnika, montowana chyba od roku 2000. Dodali więcej zaworów i zmienne fazy rozrządu i kilka innych ustrojst których nie bardzo rozumiem... przez co podnieśli moc do 204KM. Nie rozumiem, co inni mają na myśli pisząc, że VR6 lubi się zapalić, |
|||
|
28-10-2014, 12:43
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
ponad rok temu miałem podobne dylematy
Miał być SGA z PB (do zagazowania). Wiadomo 2.0 odpadły od razu ze względu na porażającą moc. Na polu bitwy został 1.8T, 2.8 i pominięty przez Ciebie 2.3 w Galaktyce. Wybrałem 2.3 i nie żałuję |
|||
|
28-10-2014, 14:55
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
No ja się mocno zastanawiałem nad galaktyką z silnikiem 2.3 jednak chciałem z 4motion a niestety taki galaxy nie występuje.
Został 2.8 - mam mieszane zdanie na temat tego silnika. Mocy trochę jest ale trzeba kręcić dosyć wysoko, średnio sprawdza się w mieście chyba, że ktoś lubi cisnąć. Na trasie OK - wbity szósty bieg i jeszcze się odczuwalnie rozpędza. Paliwożerny :-( Niestety ale w mieście trzeba liczyć się ze spalaniem 16l/100km przy normalnej jeździe. Ładnie pracuje, fajny dźwięk przy dodawaniu gazu :-) Niestety, dostęp do czegokolwiek pod maską jest często niemożliwy bez większej rozbiórki. Silnik szczelnie wypełnia komorę. Silnik na łańcuch. Niby OK ale są znane problemy z rozrządem. Ja walczę z taką usterką - rok temu robiony a znów jest kłopot. Części sporo kosztują a do wymiany łańcuchów trzeba wyjąć silnik. |
|||
|
28-10-2014, 17:13
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
Może lepszym wyjściem jest 1,8t ? Pod maską sporo miejsca, mocy trochę ma, a jeśli komuś za mało to tysiąc zł i program. Ja jestem zadowolony, a spalanie w trasie może zaskoczyć
|
|||
|
28-10-2014, 17:50
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 17:59 przez wesol.)
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
mysle ze taki 1.8T podobnie idzie jak 2.8. W dolu niutona tez troche ma. Zawsze mozna go pomodzic troche albo grubiej i tez polata. Napewno czesci tansze i sporo pod maska porobisz sam.
Prosze zakladac tematy we wlasciwych dzialach. Przenioslem. |
|||
|
28-10-2014, 19:05
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
No nie chciałem się wychylac bo jeździłem 2,8 i wydaje mi się, że 1,8t gorzej nie idzie, a po chipie napewno lepiej
|
|||
|
28-10-2014, 19:53
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
turbo swoje robi. 2.8 chyba nigdy nie mial na hamowni tych 204 koni a po za tym przy obrotach 6200?? No prosze cie. Osiagasz te 6200 i masz jakas tma moc i co trzeba zmieniac bieg bo ile pokrecisz wyzej. Ponizej tych obrotow jest duzo mniej mocy co przeklada sie na przyspieszenie. Dosc wysokoobrotowy silnik. Zeby nie byl tak problematyczny i pod maska sie miescil jak R4 to czemu nie ale tak to sorry ale nie podchodzi mi. i 1.8T jest mocno rozwojowy i 1.9 tdi tez. Zalezy co chesz osiagnac to mozna sporo wycisnać. i w jednego i z drugiego da rade okolice 300 koni wykrzesac.
|
|||
|
28-10-2014, 20:59
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
Podobnie silnik z galaxy 2,3 niby 145 koni, które są tylko na papierze bo rzeczywistości trzeba go wysoko kręcić. 1,8t jest bardzo rozwojowy i idiotoodporny, niewielkim nakładem finansowym można trochę koni wykrzesać. Kultura pracy silnika też jest na najwyższym poziomie, mój gdy chodzi na wolnych obrotach to słychać tylko zaworki od gazu
|
|||
|
28-10-2014, 21:08
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: VR6 czy V6
gdyby silnik byl podpiety pod agregat pradotwórczy i ustawioneby byly obroty tam gdzie najwieksza moc to owszem mialoby to sens. Ale tak to auto ktore ma 300 Nm w mniejwiecej calym zakresie (pomijam zakres do 2000 obr bo to prawie jalowe) to wygra na sprincie z takim co ma niby max niuton 350Nm ale tylko w piku a dalej to kapeć. Wyniki maksymane mnie slabo intersują.
Pare firm owszem cos tam dlubalo i przy 2.8 nie powiem i przy zaturbieniu ma to ogromny potencjał choc tam cokolwiek juz upchnac to trzeba ciac i spawac tylko. Wracajac do tematu to i taki 2.8 nie jest zly. Tylko trzeba sobie powiedziec czy w razie co to ja to bede naprawial czy komus bede zlecal. Ile kasy mam na ewentualne naprawy. Przede wszystkim takie auto dobrze sprawdzic by odrazu na wstepie nie wladowac sie w wydatki. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|