Ocena wątku:
VR6 czy V6
28-10-2014, 09:03
Post: #1
VR6 czy V6
Witam mam nietypowe pytanie chcę kupić autko i chciałbym się dowiedzieć czy można kupić 2.8VR 6 Sharanka tańszego (brak kasy na droższy) czy lepiej dobrać kreskę i wziąć 2.8V6 silnik bo słyszałem różne opinie że np. VR6 lubią się zapalić i wolał bym zapytać u źródła a nie sugerować się tylko opiniami ludzi którzy nie mają tych aut.

Z góry dziękuję za podpowiedzi.
Ps i czy brać ewentualnie pod uwagę 1.8 T?



Seat Alhambra 1.9 Tdi 110 km 1998 r.

LUXUS ;d
Reklama

28-10-2014, 12:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 12:33 przez skimir.)
Post: #2
RE: VR6 czy V6
To są podobne silniki.

VR6 był montowany we wcześniejszych wersjach sharana. Miał 174KM.

V6 to praktycznie podobna konstrukcja silnika, montowana chyba od roku 2000. Dodali więcej zaworów i zmienne fazy rozrządu i kilka innych ustrojst których nie bardzo rozumiem... przez co podnieśli moc do 204KM.

Nie rozumiem, co inni mają na myśli pisząc, że VR6 lubi się zapalić,



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 12:43
Post: #3
RE: VR6 czy V6
ponad rok temu miałem podobne dylematy Wink

Miał być SGA z PB (do zagazowania).
Wiadomo 2.0 odpadły od razu ze względu na porażającą moc.

Na polu bitwy został 1.8T, 2.8 i pominięty przez Ciebie 2.3 w Galaktyce.
Wybrałem 2.3 i nie żałuję Cool
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 14:55
Post: #4
RE: VR6 czy V6
No ja się mocno zastanawiałem nad galaktyką z silnikiem 2.3 jednak chciałem z 4motion a niestety taki galaxy nie występuje.

Został 2.8 - mam mieszane zdanie na temat tego silnika.
Mocy trochę jest ale trzeba kręcić dosyć wysoko, średnio sprawdza się w mieście chyba, że ktoś lubi cisnąć. Na trasie OK - wbity szósty bieg i jeszcze się odczuwalnie rozpędza.

Paliwożerny :-( Niestety ale w mieście trzeba liczyć się ze spalaniem 16l/100km przy normalnej jeździe.

Ładnie pracuje, fajny dźwięk przy dodawaniu gazu :-)

Niestety, dostęp do czegokolwiek pod maską jest często niemożliwy bez większej rozbiórki. Silnik szczelnie wypełnia komorę.

Silnik na łańcuch. Niby OK ale są znane problemy z rozrządem. Ja walczę z taką usterką - rok temu robiony a znów jest kłopot. Części sporo kosztują a do wymiany łańcuchów trzeba wyjąć silnik.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 17:13
Post: #5
RE: VR6 czy V6
Może lepszym wyjściem jest 1,8t ? Pod maską sporo miejsca, mocy trochę ma, a jeśli komuś za mało to tysiąc zł i program. Ja jestem zadowolony, a spalanie w trasie może zaskoczyć Wink



seat alhambra 1,8T
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 17:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 28-10-2014 17:59 przez wesol.)
Post: #6
RE: VR6 czy V6
mysle ze taki 1.8T podobnie idzie jak 2.8. W dolu niutona tez troche ma. Zawsze mozna go pomodzic troche albo grubiej i tez polata. Napewno czesci tansze i sporo pod maska porobisz sam.

Prosze zakladac tematy we wlasciwych dzialach. Przenioslem.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 19:05
Post: #7
RE: VR6 czy V6
No nie chciałem się wychylac bo jeździłem 2,8 i wydaje mi się, że 1,8t gorzej nie idzie, a po chipie napewno lepiej



seat alhambra 1,8T
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 19:53
Post: #8
RE: VR6 czy V6
turbo swoje robi. 2.8 chyba nigdy nie mial na hamowni tych 204 koni a po za tym przy obrotach 6200?? No prosze cie. Osiagasz te 6200 i masz jakas tma moc i co trzeba zmieniac bieg bo ile pokrecisz wyzej. Ponizej tych obrotow jest duzo mniej mocy co przeklada sie na przyspieszenie. Dosc wysokoobrotowy silnik. Zeby nie byl tak problematyczny i pod maska sie miescil jak R4 to czemu nie ale tak to sorry ale nie podchodzi mi. i 1.8T jest mocno rozwojowy i 1.9 tdi tez. Zalezy co chesz osiagnac to mozna sporo wycisnać. i w jednego i z drugiego da rade okolice 300 koni wykrzesac.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 20:59
Post: #9
RE: VR6 czy V6
Podobnie silnik z galaxy 2,3 niby 145 koni, które są tylko na papierze bo rzeczywistości trzeba go wysoko kręcić. 1,8t jest bardzo rozwojowy i idiotoodporny, niewielkim nakładem finansowym można trochę koni wykrzesać. Kultura pracy silnika też jest na najwyższym poziomie, mój gdy chodzi na wolnych obrotach to słychać tylko zaworki od gazu Tongue



seat alhambra 1,8T
 Thanks given by: stawar32
28-10-2014, 21:08
Post: #10
RE: VR6 czy V6
gdyby silnik byl podpiety pod agregat pradotwórczy i ustawioneby byly obroty tam gdzie najwieksza moc to owszem mialoby to sens. Ale tak to auto ktore ma 300 Nm w mniejwiecej calym zakresie (pomijam zakres do 2000 obr bo to prawie jalowe) to wygra na sprincie z takim co ma niby max niuton 350Nm ale tylko w piku a dalej to kapeć. Wyniki maksymane mnie slabo intersują.

Pare firm owszem cos tam dlubalo i przy 2.8 nie powiem i przy zaturbieniu ma to ogromny potencjał choc tam cokolwiek juz upchnac to trzeba ciac i spawac tylko.

Wracajac do tematu to i taki 2.8 nie jest zly. Tylko trzeba sobie powiedziec czy w razie co to ja to bede naprawial czy komus bede zlecal. Ile kasy mam na ewentualne naprawy. Przede wszystkim takie auto dobrze sprawdzic by odrazu na wstepie nie wladowac sie w wydatki.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name