Ocena wątku:
Pytanie w sprawie CB
08-07-2014, 12:38 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2014 18:24 przez nieldos.)
Post: #1
Pytanie w sprawie CB
Witam

Mam pytanie znajomy chce mi dać CB radio mam do wyboru

ALAN 48 plus i Alan 109. Które radio wybrać? Tak, żeby za dużo nie szumiało... A i gdzieś wyczytałem, że 109 nie działa w Niemczech a tam akurat dużo latam i chciałbym aby za miedzą też latało CB... Nie mam w tym temacie, żadnej wiedzy (jestem zielony). Dużo latamy na dwa auta i w końcu udało mu się mnie namówić na montaż...
Mam też takie CB jak w linku Smile

http://www.youtube.com/watch?v=ulvgWVNCK-g

Trybi ale brak gruchy Smile


Będzie trzeba wystawić na portalu al...drogo i dolozyc do jakiegos konkretnego radia Smile
Reklama

08-07-2014, 22:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-07-2014 22:30 przez smok_wawelski.)
Post: #2
RE: Pytanie w sprawie CB
Odpuść to z linka z Youtube - to na pewno
Frequency range: 26.965-27.255 MHz - czyli nie ma pełnych 40kan. używanych w PL
Channels: 23 (1-22+11A)
Mode: AM
--------------------------------

Alana 109 też nie bardzo jest jak porównywać z 48+ - to radia z zupełnie innych półek

A109 - specyfikację masz np. TUTAJ
To malutkie radyjko z niskiej półki, posiada jednak bardzo przydatny RF-Gain, 40kan w modulacji AM
To nie jest tak że nie działa w Niemczech - działa tylko wiele nie pogadasz bo w Niemczech standardem jest głównie FM i kanały z częstotliwością w tzw. 5-tkach czyli częstotliwośc kanału kończy się cyfrą 5 a nie 0 jak u nas.

A48+
jest radiem większym gabarytowo i nieco bardziej rozbudowanym specyfikacja - TUTAJ
Posiada 40 kan w AM i FM, posiada RF-Gain i parę innych przydatników, standardowo pracuje w 0 - więc z Niemcami ten sam temat.

Owszem może i są wersje tych radii pracujące w niemieckim standardzie ale ja takiego nie potkałem - przeróbki 0/5 - owszem da się.