Ocena wątku:
Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
29-05-2014, 13:20
Post: #1
Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Witam miłośników Sharanków Shy

Mam problem z zaciskiem tylnym, a mianowicie - demontaż owego ujawnił wżery na sworzniu od ręcznego i mimo zastosowania zestawu naprawczego, nadal wycieka płyn.
Ostateczna diagnoza fachowców: tenże sworzeń jest niewymienny i trzeba szukać drugiego zacisku lub oddać do regeneracji.
I tu chciałbym skorzystać z Waszego doświadczenia. Znalazłem kilka aukcji na Alle... z usługą regeneracji zacisków. Zadzwoniłem, przedstawiłem problem i powiedziano, że "wszystko robią" i "będzie Pan zadowolony"
Czy dobrze rozumuję? Skoro sworzeń nie jest dostępny, to co? Dotaczają nowy? Mają tajne dojścia to tych części? Cool
Pan z telefonu nie chciał jednoznacznie powiedzieć.
Może ktoś korzystał i podzieli się wiedzą? Lub zna namiary na taką usługę?
Reklama

29-05-2014, 13:26
Post: #2
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Kup regenerowany, dostaniesz inny, a swój oddajesz. W hurtowniach motoryzacyjnych też tak można kupić.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
29-05-2014, 15:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2014 15:34 przez Uciek.)
Post: #3
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Ten sworzeń to część wymienna. Miły pan nie chciał zdradzić tajemnicy. Sworzeń jest dostępny w Intercarsie lecz tylko i wyłącznie dla warsztatów. Ty jako zwykły klient nie dokupisz tego. Odkryłem ten proceder kiedy szukałem sworzni do swoich zacisków.



Auto bez gleby jest jak kobieta bez cycków. Niby pojeździć się da, ale czegoś brakuje.
29-05-2014, 15:58
Post: #4
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Jeśli chodzi o ten sworzeń
[Obrazek: min_9628ac0cf1a22e2e69f69bcc9ad.jpg]
to w IC są 2 rodzaje - 10 i 11mm. Nie pamiętam, który pasował. Kupowałem do swojego i wziąłem 2 szt, a jedną oddałem.
29-05-2014, 20:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 29-05-2014 21:28 przez dmusek.)
Post: #5
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Nie warto.
Zrobisz sam. Ja wykorzystałem częsci z zaciskow od golfa. Tylko musisz uważać bo lewy się odrobinę różni od prawego. Tzn. W cylinderkach właśnie te ośki od ręcznego mają: jedna jajowaty bolczyk, a druga jajowaty otworek, ktore musza ze soba pasowac.
Jesli masz czas i checi to zrobisz wszystko sam.
Jakby co to służe pomoca, bo mam gdzies stary zacisk, to moge fotki porobic. Bo akurat mam troche wolnego. Albo znajde link ktory Tobie pomoże.

I najważniejsze. Urzadzenie specjalne lub zamiennik czyli klucz od kątówki do wkręcania cylinderka jest potrzebny.
forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-16193.html
To ten link z forum passata.
A zreszta pełno jest filmów na you... Znanym serwisie z filmikami.
30-05-2014, 07:40
Post: #6
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Dziękuję Wam za zainteresowanieSmile
W weekend postaram się go jeszcze raz rozebrać i pokombinować.
@dmusek: sworzeń ze zdjęcia to jakoś inaczej wygląda niż to, co ja mam. Możliwe też, że to ja nieprecyzyjnie określiłem nazwę. Jestem amatorem w naprawach samochodów.
Wyciek płynu jest najintensywniejszy przy operowaniu ręcznym, tam jest sworzeń w tulei, ze sprężyną, itp.
Jak dam zdjęcia, będzie jasne, o co mi chodziBlush
30-05-2014, 07:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2014 07:57 przez dmusek.)
Post: #7
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
Wiem, o co Ci chodzi. Przegnil Ci sworzeń i na nim puszcza płyn i to w tym miejscu gdzie jest zagłębienie na uszczelkę.
Wiem, ze jest inny dlatego napisałem o tym.
Co do koszyczka ze spężyną. To łączy on ten sworzeń od ręcznego z częścią o szerokim gwincie, ktora wypycha cylinderek.
Są dwa rodzaje: jeden da się wyciagnac w całosci a w drugim trzeba uważac, zeby nie dostac koszyczkiem po zebach jak sie wyciaga simering.
Niektorzy to nawet potrafia ten sforzen od recznego naspawac i przetoczyc, lub przetoczyc i wcisnac na to tulejke na goraco.
30-05-2014, 12:32 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-05-2014 12:42 przez moherydz.)
Post: #8
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
U mnie po założeniu nowego oringa z zestawu naprawczego Autofren płyn też wyciekał. Gdy założyłem stary przestał. Na początku myślałem że średnica starego dlatego jest większa bo spęczniał z upływem czasu ale wychodzi na to że do zestawu dają cieńsze i dlatego wycieka, lub kupiłem nie ten zestaw.

Tu jest pokazana różnica w oringach i jak wyglądał sworzeń u mnie:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...1#pid55991

@Kristobal podaj link do strony z tym sworzniem lub nazwę producenta, bo kiedyś przeszukiwałem internet w poszukiwaniu informacji na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem.

Jeśli Bosch zajmuje się regeneracją zacisków to te części muszą gdzieś być dostępne:





[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]
30-05-2014, 13:19
Post: #9
RE: Wysyłka zacisku do regeneracji - czy warto?
(30-05-2014 12:32)moherydz napisał(a):  @Kristobal podaj link do strony z tym sworzniem lub nazwę producenta, bo kiedyś przeszukiwałem internet w poszukiwaniu informacji na ten temat ale nic konkretnego nie znalazłem.
Są dostępne w Inter Carsie. Indeks towaru CQ760001 dla 10mm sworznia i CQ760002 dla 11mm.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name