Ocena wątku:
Dylemat przy wyborze silnika
23-03-2014, 19:44
Post: #1
Dylemat przy wyborze silnika
Stoję przed wyborem SGA.

Nie wiem do końca jaki wybrać silnik. Szkoda że nie montowano w tych autach 4.2 V8 albo przynajmniej VR6 z jakąś turbinką Tongue

Na placu boju są : 1,9 TDI 150KM, 1,8T oraz 2,8 VR6

Zależy mi na szybkim pokonywaniu tras. Auto ani nie jest krótkie, ani lekkie. Nie zależy mi na szybkim starcie z pod świateł, chciałbym bardziej bardzo dynamiczne/elastyczne auto w przedziale prędkości 80-160 aby sprawnie wyprzedzać i zarazem aby nie męczyło się przy stałej prędkości autostradowej np 160-180 km/h

Jak wszyscy wiedzą na forum, jest do kupienia ładne i zadbane forumowe VR6. Silnik ten na pewno nadaje się na duże prędkości autostradowe, jednak boję się o elastyczność przy wyprzedzaniu.

Pozostałe dwa silniki trzeba by było zawirusować w okolice 180KM.

1,8T raczej bez problemu osiągnie taką moc, przeniesienie napędu również bez przeszkód powinno przenieść tą moc. Minus że nie osiągnę takie momentu obrotowego jak przy 1.9 TDI ...

1.9 TDI najbardziej "wciska w fotel" co jak wiadomo jest nie raz złudne. Nie jeździłem wersją 150KM ani tym bardziej chipowaną. Nie wiem czy bez wymiany gratów osiągnę spokojnie 180KM? Jak z resztą podzespołów, czy wytrzyma sprzęgło, przeguby? Na minus to fakt, że ciężko znaleźć auto z realnym przebiegiem w okolicy 200 tys. Czy tedek nie będzie się męczył przy prędkościach ~180 km/h

VR6 jest fajne, lubię jazdę benzyną ale przyjemność zaczyna się dopiero powyżej 300KM Cool

Silniki z turbinką są rozwojowe, VR6 kupię i nic nie zrobię. Porównując seryjne silniki 1.8T wypada najniżej, VR6 chyba prowadzi w rankingu.

Co wybrać Panowie, proszę o pomoc,

Jeżeli ktoś posiada 1,9TDI chipowane proszę o info co za ile i jak, oraz jak to jeździ?
Reklama

24-03-2014, 09:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2014 12:49 przez skimir.)
Post: #2
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Nie skomentuję wszystkich silników bo nie miałem dłuższego doświadczenia z nimi. 1.8T nawet nie jeździłem. TDI - kilka razy nie swoim sharanem...

Mogę coś na temat 2.8 V6. Ujmę to tak:
Przy masie samochodu oscylującej około 2 ton nawet te niby 204KM nie robi wrażenia. Silnik jest słabowity z dołu co powoduje wrażenie mułowatości.
Natomiast dosyć fajne sprawuje się jak już się trochę rozpędzi. Moim zdaniem silnik fajny na autostrady - zapinasz szóstkę i spokojnie operujesz między 100 a 160 (nawet czuć jak na szóstce przyspiesza :-))

Co do elastyczności przy wyprzedzaniu to zależy przy jakich prędkościach wyprzedzasz ale ogólnie nie jest źle - trójka i czwórka są dosyć fajnymi biegami pod warunkiem, że nie zejdziesz poniżej 2500 obr/min.

Podsumowując - silnik fajny ale przy tej masie pojazdu to przydałoby się więcej mocy a i też momentu przy niższych obrotach.
Duże spalanie jak na te osiągi - 15l/100km LPG to taki wynik bardzo normalny. Niestety fatalny w obsłudze - wypełnia praktycznie całą przestrzeń pod maską tak, że ciężko gdziekolwiek rękę wsadzić. Drobny serwis sprężarki klimy, alternatora, rozrusznika, czegokolwiek z przodu wymaga demontażu zderzaka, chłodnic itd.

Piszesz, że chcesz pojazd do szybszych przelotów to faktycznie V6 sprawi się nieźle, jednak te 160 - 180km/h to już raczej niezbyt przyjemne jest bo w samochodzie będzie po prostu głośno. Pomijam, że i spalanie wzrośnie. SGA to tak do 160... powyżej to już dla amatorów szumu w uszach ustającego 4 godziny po zakończeniu dłuższego przelotu :-) Ta V6 wcale taka cicha przy wyższych obrotach nie jest.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
24-03-2014, 16:33
Post: #3
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Nie pisałeś jaki rocznik auta Cię interesuje lub ile chcesz przeznaczyć na zakup samochodu. Niby nie jest to istotne ale jeśli rozważasz zakup leciwego samochodu to raczej kupno diesla i chipowanie go jest kiepskim pomysłem ponieważ samochody te w 99.99 % robią bardzo duże przebiegi minimum 50 tysięcy rocznie (wersja emeryt jeżdżący do kościoła Big Grin) i taki zabieg na pewno nie przedłuży im życia Tongue

Oczywiście zaraz ktoś napisze, że on ma 160 tys i książkę ...... osobiście znam ASO gdzie można dokonać "korekty książki serwisowej" więc handlarze pewno też znają Rolleyes



BMW Z4 3.0i [Obrazek: icon3.png]
VW SHARAN 1.8T MK2 [Obrazek: icon4.png]
24-03-2014, 17:54
Post: #4
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Dobry chip i odpowiednia jazda nie mają prawa rozwalić silnika. Jak kolega rozważa 1.9 150KM to coś koło 2005/2006 rok.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
24-03-2014, 18:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-03-2014 18:26 przez zomol.)
Post: #5
RE: Dylemat przy wyborze silnika
(24-03-2014 17:54)Scrappy napisał(a):  Dobry chip i odpowiednia jazda nie mają prawa rozwalić silnika. Jak kolega rozważa 1.9 150KM to coś koło 2005/2006 rok.

Dobry chip i odpowiednia jazda pewno nie zaszkodzą "zdrowemu" nie zużytemu silnikowi ale 1.9 TDI z 2005 r to minimum 500 tys przebiegu więc należałoby to wziąć pod uwagę.



BMW Z4 3.0i [Obrazek: icon3.png]
VW SHARAN 1.8T MK2 [Obrazek: icon4.png]
24-03-2014, 19:12
Post: #6
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Zomol - troszeczkę Cię poniosło z tym przebiegiem. Nawet licząc twoje minimum to jest nie 500tyś a 400tyś ale i tak nie każdy Van robi duże przebiegi Wink
24-03-2014, 19:15
Post: #7
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Panowie, do tej pory myślałem nad kwotą około 20 tys zł na sam zakup. Teraz zastanawiam się czy gra jest warta świeczki...
Czy silnik 1.9TDI 150KM w galaxy również był montowany od 2005 roku?
http://allegro.pl/ford-galaxy-1-9-tdi-15...62446.html

Chyba najrozsądniejszym wyborem był by VR6, jednak kusi ten 1.9 TDI 150 KM, po chipie moment obrotowy ładnie już wygląda.
24-03-2014, 19:55
Post: #8
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Nie słyszałem o fabrycznie montowanym silniku 150KM w Galaxy (a tym bardziej w roczniku 2001). Znam tylko Sharany i Alhambry z silnikiem 150 konnym, ale dopiero z lat 2005/2006. Na zakup dobrego egzemplarza z takim silnikiem nie wystarczy 20 tys. zł.
Obecnie jeżdżę Sharanem 130KM, wcześniej był Galaxy 110KM oraz miałem okazję przejechać się Alhambrą 150 konną. Każdy z tych samochodów miał dobre przyspieszenie (jedynie w Galaxy brakowało 6 biegu). Wiadomo, że wersja 150KM jest najprzyjemniejsza do jazdy, ale najtrudniej takową znaleźć. Znajomy wspominał, że na wiosnę planuje sprzedawać swoją 150 konną Alhambrę i możliwe, że będę przymierzał się do zmiany.
Reasumując na Twoim miejscu wybrałbym TDI.
24-03-2014, 20:07
Post: #9
RE: Dylemat przy wyborze silnika
(24-03-2014 18:25)zomol napisał(a):  
(24-03-2014 17:54)Scrappy napisał(a):  Dobry chip i odpowiednia jazda nie mają prawa rozwalić silnika. Jak kolega rozważa 1.9 150KM to coś koło 2005/2006 rok.

Dobry chip i odpowiednia jazda pewno nie zaszkodzą "zdrowemu" nie zużytemu silnikowi ale 1.9 TDI z 2005 r to minimum 500 tys przebiegu więc należałoby to wziąć pod uwagę.

Nawet przy tym przebiegu. Wolę mieć prawdziwe 600.000 na blacie niż nie wiadome 123.456. To nie są silniki, które po 200.000 kończą życie, a mogę się założyć że te co mają po 500.000 są w lepszym stanie niż nie jeden z prawdziwym 200kkm.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
24-03-2014, 20:21
Post: #10
RE: Dylemat przy wyborze silnika
Bierz Diesla




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Na co zwrócić uwagę przy zakupie Sharana showmelinks 2 1,461 31-10-2021 19:40
Ostatni post: showmelinks
  Prośba o poradę przy zakupie Alhambry Pitutek 3 1,920 12-05-2019 12:50
Ostatni post: Pitutek
  2.0 i 2.3 FORD - opinie oraz na co zwracać uwagę przy kupnie Scrappy 6 5,241 08-03-2015 02:16
Ostatni post: rodzynek
  Pomoc w wyborze Alhambra rafciux 9 5,805 01-08-2013 22:57
Ostatni post: bartixr
  Prosze o pomoc w wyborze Dzyrooo 47 27,700 09-05-2013 16:41
Ostatni post: Moro

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name