Ocena wątku:
Problemy z hamulcami - temat zbiorczy
05-10-2010, 21:09
Post: #1
Information Hamulce - dziwny objaw
Witam

Jadę moim Sharan-em na tzw. luzie, przyciskam powoli pedał hamulca. Czuję że w pierwszej chwili auto przyspiesza tak jakbym właśnie puścił hamulec.
Przyciskam mocniej i czuję że teraz dopiero hamuję. Wykonuję test jeszcze raz i dzieje się to samo. Za 4-5 razem już objaw znika i pedał hamulca jest "wyższy".
Po kilkuset metrach powtarzam test i jest wszystko OK.
Po kilku kilometrach ponownie powtarzam test o sytuacja powtarza się.

Klocki i tarcze są OK, kontrolka od ABS zachowuje się poprawnie

Proszę o pomoc w wyjaśnieniu tej zagadki

pozdrawiam



Piszę poprawnie po Polsku.
Reklama

06-10-2010, 08:58
Post: #2
RE: Hamulce - dziwny objaw
Stan płynu ?? Smile
06-10-2010, 15:02
Post: #3
RE: Hamulce - dziwny objaw
Płynu jest max



Piszę poprawnie po Polsku.
06-10-2010, 15:26
Post: #4
RE: Hamulce - dziwny objaw
Nie może być MAX płynu, w czasie jazdy płyn się rozgrzewa a co za czym idzie zwiększa swoją objętość. Może tutaj jest problem ?
07-10-2010, 08:35
Post: #5
RE: Hamulce - dziwny objaw
A może płyn trzeba wymienić?
07-10-2010, 08:40
Post: #6
RE: Hamulce - dziwny objaw
Sprawdzę poziom po rozgrzaniu i napiszę

pozdrawiam



Piszę poprawnie po Polsku.
07-10-2010, 09:15
Post: #7
RE: Hamulce - dziwny objaw
Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony Smile
07-10-2010, 17:58
Post: #8
RE: Hamulce - dziwny objaw
A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety.
Kiedyś tak sobie zrobiłem, że jadąc z górki przez chwilę miałem wciśnięty pedał sprzęgła, czyli silnik nie ładował serwa - starczyło na 3 naciśnięcia hamulca - 4-ty już był słabiutki, mało nie wypadłem z zakrętu. Od damtej pory nigdy nie wciskam sprzęgła jadąc z górki dłużej niż przy zmianie biegów, oraz nie jeżdzę na luzie.
07-10-2010, 21:22
Post: #9
RE: Hamulce - dziwny objaw
Generalnie czy to ropniak czy benzyna to na luzie się nie powinno jeździć bo jest jakiś tam efekt ale jaki to nie wiem Smile
21-10-2010, 20:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2010 21:23 przez agaikarol.)
Post: #10
RE: Hamulce - dziwny objaw
(07-10-2010 09:15)marecki_name napisał(a):  Nie wydaje mi się żeby poziom płynu był problemem ponieważ jeżeli płyn zwiększa swoją objętość to zwiększ ciśnienie co za tym idzie hamowanie powinno być lepsze. Ewentualnie może być wina właśnie w ciśnieniu w układzie z tego co pisałeś to objawem jest tzw: "pompowanie" pedału więc właśnie może tutaj jest problem. Sprawdź układ bo może być zapowietrzony Smile

Witam
Wiem jak zachowują się zapowietrzone hamulce. Ten objaw to coś innego.

pozdrawiam
(07-10-2010 17:58)Markoni napisał(a):  A nie problem ze wspomaganiem ? Nie wiem jak to ma Sharan zrbione, ale jeśli ma tzw serwo, to jemu bym się przyjrzał. Ponadto, na luzie - to jak: włączony bieg, ale bez gazu, czy bez biegu, czy jeszcze dodatkowo wciśnięte sprzęgło ? Wg mojej wiedzy diesle mają tak, że przy łuzszej jeździe "na luzie" serwo nie wspomaga - i jest to objaw prawidłowy...niestety.
Kiedyś tak sobie zrobiłem, że jadąc z górki przez chwilę miałem wciśnięty pedał sprzęgła, czyli silnik nie ładował serwa - starczyło na 3 naciśnięcia hamulca - 4-ty już był słabiutki, mało nie wypadłem z zakrętu. Od damtej pory nigdy nie wciskam sprzęgła jadąc z górki dłużej niż przy zmianie biegów, oraz nie jeżdzę na luzie.

Witam Markoni
Hmm...
Widzę że twoje wnioski są błędne (brak podstawowej wiedzy w temacie motoryzacji - budowy i pracy silników).
Wyjaśnię tylko jedną zasadniczą sprawę, mianowicie:
wciśnięcie sprzęgła powoduję rozłączenie skrzyni biegów od silnika, taki i tylko tak sam skutek ma wyłączenie biegu tz. ustawieni dźwigni zmiany biegów w pozycji "0" - "luz" - "bieg jałowy".
W tym czasie silnik pracuje na określonych obrotach - obroty biegu jałowego, zachowując wszystkie funkcje "życiowe" samochodu.

I jeszcze jedno.
Proszę przeczytaj podpis pod moimi wypowiedziami...

pozdrawiam

PS. Przepraszam jakby moja wypowiedź była za ostra.



Piszę poprawnie po Polsku.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Amortyzatory do SGA - temat zbiorczy golfik612 69 40,748 15-04-2024 20:08
Ostatni post: Łukasz12502
  Kontrolka świec żarowych - świeci/mruga - problemy artak_09 145 24,752 04-06-2023 21:34
Ostatni post: Stefano
  Czy to UPG/uszczelka pod głowicą? - objawy/problemy/rozwiązania itp. - temat zbiorczy marecki_name 262 41,671 30-10-2022 12:28
Ostatni post: wesol
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,290 17-07-2021 21:18
Ostatni post: cierny
  Klocki, tarcze, czujnik zużycia - temat zbiorczy szczodry 231 72,892 09-05-2021 16:20
Ostatni post: DDiablo
  Skrzynie biegów - oznaczenia/zamienność/problemy arturlahar 202 75,541 18-03-2021 23:31
Ostatni post: wesol
  Odma - temat zbiorczy telewizor 65 26,344 18-03-2021 15:59
Ostatni post: macino1987
  Geometria/zbieżność - temat zbiorczy Adrian1974 63 22,680 22-04-2020 02:02
Ostatni post: rodzynek
  Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem lucek2825 54 16,115 03-01-2020 21:57
Ostatni post: kisand
  Nie można otworzyć drzwi/ciężko się otwierają/zablokowane - problemy mechaniczne/zamek Ramzes79 70 16,621 21-06-2019 14:31
Ostatni post: awf6

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name