Ocena wątku:
Wyciszenie
20-02-2014, 11:02 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2014 11:21 przez Osiah.)
Post: #11
RE: Wyciszenie
Wszystko zależy co chcemy osiągnąć - moje auto przygotowane zostało pod CA - dlatego przednie drzwi zostały zamknięte - i wcale nie jest to jakaś straszna robota.
Jeśli nie komuś nie zależy na super graniu to wystarczy na drzwi położyć jedną warstwę maty a i to niekoniecznie dokładnie - mata bitumiczna zwiększa grubość blachy eliminując drgania.
To co wkurza najbardziej to nie hałas z zewnątrz tylko mikro drgania powierzchni blachy.
Akurat Sharana robiłem etapami - więc mogę określić subiektywnie co ile daje:

- bagażnik - klapa, boki, nadkola, podłoga, wyciszona tylna nagrzewnica - maty bitumiczne i odpowiednia pianka, gąbka, filc - efekt wytłumienia/wyciszenia jest odczuwalny - szczególnie że zdecydowanie mniej słychać wiatrak tylnej nagrzewnicy (jak ktoś ją maSmile,

- maska - mata bitumiczna, odpowiednie pianki i nowa oryginalna osłona wyciszająca - efekt - moim zdaniem zerowy, jak dla mnie nic to nie dało,

- podszybie od zewnątrz - mata bitumiczna, nowa oryginalna osłona wyciszająca - nie jest to u mnie tak zrobione jakbym sobie tego życzył będę poprawiał ale efekt jest - wyciszone nieco odgłosy silnika,

- drzwi - przód zamknięty mam w całości, tył identycznie tylko bez zamykania - dokładnie wylepione poszycie zewnętrzne, na wielkim otworze technologicznym zrobiłem "kratownice" z pasków blachy aluminiowej szerokości ok 5 cm - grubość 1,5 mm. Paski blachy przynitowane - całość wylepiona matami a w miejscu kratownicy dwie warstwy - na to pianka wyciszająca. Odpowiednio przygotowany boczek wytłumiony w miejscach skrzypiących kawałkami maty i w całości wyłożony pianką.
Odczucia:
- pod kątem audio - drzwi do poprawy - muszę zredukować pojemność drzwi bo są za wielkie - brak kicka - i nawet głośniki parametrami przewidziane do wielkich wrót nie dają rady - tzn grają przyzwoicie ale miodu to w tym nie ma.
- pod kątem wytłumienia i ogólnego komfortu - zrobienie przednich tylnych drzwi niewiele wnosi - ciut lepiej, ale [automat-usunięto wulgaryzm] nie urywa.

- nadkola przednie od zewnątrz, boczne części komory silnika - mata bitumiczna plus pianka - efekt - niezbyt wyczuwalny,

- podłoga - całość mata bitumiczna plus pianka różnej grubości bo nie wszędzie wejdzie grubo - efekt - KOSMOS - podłoga jest zrobiona ze stosunkowo cienkiej blachy o bardzo dużej powierzchni. Mimo tego że jest wytłaczana, nawiercana, wzmacniana to "gra" niemiłosiernie.
Zrobiło się w środku dużo ciszej.

- dach - efekt podobny do podłogi - warstwa maty plus wypełnienie i zamknięcie profili - pianka, filc.

na cały samochód poszło 4 bulk paki Dynamatu i mniej wiecej patrząc na powierzchnię tyle materiałów tłumiących - ale miałem i GMS i STP i Hollywood.

Żeby efekt wyciszenia/wytłumienia dostać przyzwoity to wystarczy z głową położyć połowę tego i nie musi to być Dynamat - choć moim zdaniem ten jest nie do pobicia. Jak ma być efekt super to 4 paczki musi być otworzone.
Pamiętać trzeba o tym że całość składa się z drobiazgów - i tam gdzie napisałem że efekt nie był odczuwalny to nie oznacza że to nic nie daje - daje ale tylko wówczas jak połączymy to z innymi elementami.


Ciężar mat zrekompensowałem wywaleniem koła zapasowego i windy - to urządzenie to dramat - na to konto wykupiłem pełny asisstance w PZU - jak złapie gume to pan do mnie przyjedzie w ciągu godziny w dowolne miejsce w Polsce - zabierze koło, zawiezie do wulkanizatora i przywiezie. Albo wsadzi na lawete i podwiezie we wskazane miejsce.
Wyjecie koła zapasowego z tego cudownego mechanizmu zajęło mi 1,5h - bo się linka zacięła i koło sobie wisiało - ani w jedną ani w druga stronę - dziękuję za taki zabezpieczenie. Nowa winda kosztuje tyle co assistance na 4 lata - to ja wole to drugie.
 Thanks given by: Scrappy , fishbone
Reklama

20-02-2014, 12:30
Post: #12
RE: Wyciszenie
Gdybym chciał wyciszyć podłogę, to jak później z wykładziną? Nie odstaje nigdzie, nie ma problemów żadnych? Nie chciałbym się narobić i żeby później np. pod listewkę nie weszła.



SEAT Alhambra 1.9TDI (AFN) 142KM/325Nm
20-02-2014, 14:34
Post: #13
RE: Wyciszenie
Pod wykładzine wchodzi jedna warstwa maty bitumicznej i cienka warstwa pianki - 2-4mm - i wówczas wykładzina wygląda jakby nic pod nia nie było - przy osłonach gniazd siedzeń nie będzie wybrzuszeń.
Z przodu jest inaczej, bo tu wejdzie jej dużo grubiej - pod siedzeniem i nogami kierowcy jest bardzo dużo miejsca.
 Thanks given by: Scrappy
20-02-2014, 16:04
Post: #14
RE: Wyciszenie
Generalnie chciałbym się tym zająć, by wyciszyć trochę te mikro drgania oraz przede wszystkim pod kątem Audio. Nie jestem jakimś zwolennikiem głośnego grania i nie oczekuje tu jakichś cudów, ale nie ma co oszukiwać co do nagłośnienia, bo przynajmniej w moim MK2, słuchanie radia przy większych prędkościach to jakiś dramat. Trzaski, świsty i gwizdy z każdej strony, a jakość dźwięku równa zeru. Dobrze, że podsunąłeś pomysł zmniejszenia pojemności drzwi. Do tego wyciszenie poszycia i myślę że to by mogło pomóc. Jak znajdę trochę czasu to coś pokombinuje. Smile Dzięki za wskazówki.
20-02-2014, 16:35
Post: #15
RE: Wyciszenie
kolego osiach jak dla ciebie robota drzwi to nie jest trudna robota to spoko smiac mi się trochę chce jak czytam takie posty a to z tego tytułu ze tak samo mam sporo klocków w aucie i wygłuszone i ja zamiast jakiś krat jak ci się uszkodzi coś w drzwiach to kraty i całość będzie demontował i będzie to się jeszcze do czegos nadawać ? ja dawałem pełna blache w drzwi na śrubach coś się uszkodzi to demontuje sruby i mam dostep do srodka drzwi gdyby padł jakiś silniczek czy coś Smile jak chcesz zredukować drzwi ? dokładając kolejne kilogramy ? głośnikiem 16 cm chcesz uzyskac kick w sharanie z drzwi ? i tu mój smiech przerobiłem dlsy w tych drzwiach różne power basy,jbl i inne 16 tki i jakbys nierobił i tak z nich kicka nieuzyskasz wiec ja przerobiłem całe drzwi i tapicerke przód na 20 cm oczywiście aktywnie przewody grubsze obustronnie wszystko wygłuszone i blacha na całe drzwi i jest mega Smile jak ktoś zabiera się za sprzet audio pakuje kupe kasy w jakies dynamaty co do tanich nienależą a głośniki kupuje peying to może się spodziewać cudów nie wiem jaki ty masz sprzęt ale jak czytam ile ton wygłuszenia w pakowałes w auto to ładnie musi wazyc to wszystko ja tez wywaliłem koło i winde bo się zaciea pewno Niemcowi już i olał temat konserwacja spodu i w ubezpieczalni wulkanizacja już w pakiecie to chyba na te czasy najlepszy sposób Smile moim zdaniem dla car audio fakt drzwi najważniejsze ale wadą w tych mk2 naszych jest sam kokpit mi strasznie na dziurach drży ocierają się słupki i to podszybie wew na tylnią klape tez dałem blache wygłuszyłem i jakos jest cisza z tym jest spokój ale z kokpitem to musze powalczyć zastanawia mnie taki fakt ostatnio kolega żucił teze ze może przy grodzi poluzowały się sruby z kokpitu ? bo on tam jest przykręcany zgadza się ?
20-02-2014, 19:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2014 19:20 przez Osiah.)
Post: #16
RE: Wyciszenie
Piwek - było miło gdybyś używał interpunkcji, bo nie da się tego czytać.

Drzwi w tym samochodzie to nie jest trudna robota - robiłem gorsze.

Na odsłuchy nie wkładam przypadkowych głośników - tylko te których parametry wskazują na to, że jest szansa poprawnego zagrania.

Co to "kratownicy" - rozwiercam nity i odcinam mate - jak musze to trudno - dokładam potem kawałek - prawdopodobieństwo wystąpienia takiej sytuacji jest niewielkie. Zaletą "kratownicy" w tym samochodzie jest to że mogę ją wyprofilować i w ten sposób więcej zredukować pojemność drzwi - całość wchodzi wgłąb drzwi - blachy aż tak głęboko nie zamontuję - każdy robi jak lubi.

Na pojemność też mam sposób i dołożę może kilo/półtora na stronę - ale z redukcją pojemności jest inny problem, można sobie strzelić w kolano, mimo to spróbuję Smile jeśli nie wyjdzie to zrobię komory - i zapewne zagra.
Z 20 cm kick może jest i na tym raczej koniec - ciężko to ogarnąć, wolałbym już 2x 16 - ale to znowu rzecz gustu.
U mnie jest 3-way który choć wg mnie gra poprawnie, to wiem że może grać lepiejSmile

Fred - wytłumienie/wygłuszenie to raczej temat jakości, nie głośności grania.
20-02-2014, 19:26
Post: #17
RE: Wyciszenie
Big Grin Osiah nie zrozumieliśmy się, albo ja to źle ująłem. Nie ważne. W każdym bądź razie szukam właśnie poprawy jakości a nie głośności. Tak jak pisałem nie jestem zwolennikiem głośnego grania, za to bardzo lubię czyste brzmienie. Smile
20-02-2014, 20:08 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2014 20:10 przez piwek86.)
Post: #18
RE: Wyciszenie
a no to komory to tak to się zgodze widziałem z żywicy ładnie ustrugane w fordzie galaxy Smile z pisanie się rozpędziłem bo niemam czasu na pisanie Smile Kolego Fred no to kolega osiach ci właśnie pisze 3 way to raczej nie głośność a jakość Smile 2x 16 dla mnie to bałagan za dużo wolałem coś ustrugać z 20 cm Smile wtedy jest pewność ze to zagra z przytupem przy dziecku wyłanczam zabudowę w bagażniku i ciesze się dobrym basem a jak chce by szybami trzęsło np. na zlocie jakimś to wtedy zabudowa w ruch Smile
a ja blache zawsze sobie na naginarke dam i tez wyjdzie tak jak się tego oczekuje Smile trosze poszliśmy od tematu bo rozmawiamy o car audio a temat jest o wyciszeniu Smile także ja już kończe swoje Smile pisanie i zwracam się spowrotem w temat wyciszenia mnie interesuje nadal czy ktoś coś z kokpitem robił ?
20-02-2014, 20:15
Post: #19
RE: Wyciszenie
Zgadza się - jakość a nie głośność. Właśnie jakości szukam w sharanku. Zobaczymy co z tego wyjdzie. Ale tak jak pisze piwek86 - pora wracać do tematu.Smile
20-02-2014, 20:29
Post: #20
RE: Wyciszenie
jako że pracuje w skodzie akurat na montażu widze co za tą deską dawają i powiem wam ze mądrze by było zacząc od tego i ja sam będę dodawał jeszcze dla wyciszenia auta tai patent wyciągnę deske i całą grodz wygłuszę matami . ktoś na forum już kiedyś pisał ze wiało mu w nogi jak jechał a miał wszystko wyłoczone klime itp. ktoś znów pisał że miał świsty koło radia gdzies jak jechał i tez wykładał za radiem czymś . także ja zdemontuje deske i całość zrobie co się da Wink




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name