Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
|
23-07-2013, 00:22
Post: #1
|
|||
|
|||
1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
witam mój problem to sharan 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i po odpaleniu zazwyczaj za 2 razem dymi na siwo niebiesko i śmierdzi żywą nie przepaloną ropą, za 1 razem jak zapali nie wchodzi na obroty tylko rzuca nim i gaśnie jak by nie chodził na wszystkie gary, jak jest ciepły pali idealnie nie dymi tylko jak postoi tak z 7-8 godzin to nie może odpalić, ale jak już załapie raz to za każdym razem idealnie z pierwszego dzwona chodzi, jak jedzie to nawet do odcięcia dymku nie puści! oleju nie bierze,
pompowtrtski zrobione - regeneracja sprawdzone na eps'ie jest wydruk z kontroli głowica kompletna razem z wałkiem zrobiona sprawdzona, uszczelka nowa, oringi na pompkach wymienione na oryginał, gnizda na pd wydać że ruszone ale nie zapowitrza układu paliwowego i oleju też nie ubywa, kąt symchronizacji był ustawiany od 0 do 1,1 i to samo, rozrząd wymieniony komplet na nowy, filtr paliwa nowy, świece beru nowe przed zdjęciem głowicy i regeneracją wszystkiego co możliwe zapalał na zimnym (temp. w miesiącu czerwcu) zdecydowanie lepiej i nie dymił aż tak przy odpalaniu (delikatna prawie nie widoczna i nie śmierdząca czarna chmurka) pomimo uszkodzonej uszczelki pod głowicą i dużych korekt na pd, po wszystkich naprawach jedzi zdecydowanie lepiej i żwawiej, ale to odpalanie po kilkugodzinnym postoju do porażka! (mamy lipiec), w zimie to go kwaczem nie ruszy! może ktoś przerabiał podobny temat na pd? lub zna kogoś ogarniętego z motorem tdi pd z okolic Lublina? |
|||
Reklama
|
|||
|
23-07-2013, 00:43
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
mialem podobnie
Po regeneracji pompek i wymianie pompy tandemowej problem z paleniem na zimno i z dymieniem zniknal. Proponuje sprawdzic szczelnosc pompy tandemowej czy ona nie puszcza paliwa z powrotem. |
|||
23-07-2013, 01:06
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
Wg mnie masz do wymiany koło zębate wału korbowego. Prawdopodobnie nie było wymieniane przy okazji wymiany rozrządu. Dobrze jest wymieniać go co drugą wymianę rozrządu.Stawiam w 100% na to koło. Pozdrawiam
|
|||
23-07-2013, 06:20
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
no jak juz cos palniesz to calkowicie bezmyslnie. Kolo ze stali twardej jak diabli wyrabia sie od gumowego paska??
Sklaniam sie takz ena problem z ukladem paliwowym. Z ta regeneracja pompowtryskow to sie ludzie tak spiesza nie wiem po co. Raz ze regeneracje w eiekszosci przypadkow robia u partaczy to jeszcze na zamiennikach. Nie wiemy c bylo robione i jak bylo robione. Zazwyczaj tez bledem mechanikow jest po wszlekich majstrowanich przy glowicy, pompkach i PD to ze pompki nie sa ustawione tak jak przewiduje producent ( katy osadzenia oraz luz na dzwigience) a takze blad zwiazany z uszczelnieniem pompy tandemowej przez cieniutka warstewke silikonu co rownie dobrze oznacza smierc nie tyle pompy tandemowej co odrazu pompowtrysków. Co ktos tam grzebal to nie wiemy wiec stwierdzic sie nie da co tam sie dzieje. Tak samo czy pompowtryski sa w tym silniku własciwe nie wspomne o regeneracji. Nigdy przenigdy nie robi sie takich rzeczy ze sie robi 3 powazne zabiegi jednoczesnie na silniku. Potem jak rozszyfrowac co jest nie tak?? Nic nie wiemy czy glowica byla planowana, sprawdzana i jaka uszczleke pod glowice założono. Zero info. Kolo zebate na rozrzadzie widywalem co mialy przelatane 700 i 800 tys km odnowosci bylo w stanie idealnym. Te kola ulegaja zniszczeniu jak im scina klin jak sruba sie zluzuje lub przy demontażu. |
|||
23-07-2013, 07:54
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi | |||
23-07-2013, 19:24
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
Cytat:no jak juz cos palniesz to calkowicie bezmyslniePanie moderatorze- spokojnie. Uwierz mi,że w tym samochodzie w kole zębatym ścina sie klin i przestawia się rozrząd. Kiedyś na wakacjach całą noc z niedzieli na poniedziałek grzałem silnik,żeby dojechać do mechanika i nie wzywać lawety. Po wymianie koła zębatego wszystko wróciło do normy. Prosiłbym kol.piopita niech napisze, co było przyczyną, jak dojdzie do ładu z sharkiem |
|||
23-07-2013, 19:33
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
tylko czemu nie wspomniales o tym tylko dopiero jak ja napisalem ze sei scina klin co. Ja takich kol nawymieniałem chyba ze 6 sztuk wiec chyba orietuje sie conieco co nie? Jelsi sruba centralna nie byla ruszana i dowalona odpowiednim momentem na nawet nieco wiekszym plus oczewiscie gwint na klej do gwintów to nie ma prawa sie cos skiepszczyć. Kól zebatych sie nie wymiania bo z tresci wynika ze chodzi o wymiane jakąś cykliczna co pewien czas bez wzgledu na to czy jest dobre czy nie.
|
|||
09-08-2013, 13:36
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
stawiałem na pompe tandem okazało się że zawór zwrotny na wężu od filtra paliwa mimo że go spawdzałem i wydawał się ok to dopiero po wymianie na nowy jest chyba sytuacja opanowana
|
|||
13-08-2013, 04:41
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: 1,9 tdi auy, ciężko pali na zimnym i dymi
Skad wiesz, ze opanowana jak jest cieplo? :-)
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|