Ocena wątku:
Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
03-01-2019, 22:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2019 22:29 przez tolus24.)
Post: #151
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Witam.

Z tego co pamiętam i z tych rozpisek, to jeśli chodzi o pin-y na silniczku to:
1 - zasilanie + z bezpiecznika
2 - prawdopodobnie zasilanie z przełącznika wycieraczek
3 i 4 to połączenie z modułem centralnej elektryki
5 - masa z karoserii.
Teraz tak, układ powinien być zabezpieczony dwoma bezpiecznikami, które to dostają zasilanie z przekaźnika tzw. odciążającego. Ten bezpiecznik co zmieniłeś nr28 jest od zasilania manetki, a drugi zasilający bezpośrednio silnik to powinien być nr33, przekaźnik z którego bezpieczniki dostają zasilanie to powinien być nr100 i znajduje się na tej drugiej, głębiej, półeczce (osobny przekaźnik do wycieraczek, który czasami występuje pod nr53 był chyba tylko w benzynie 1.8 montowany), cała elektronika do sterowania silniczkiem znajduje się w silniczku. Co do objawów to albo nastąpiło mechaniczne naprężenie/skrzywienie mechanizmu, bez niego podobno się kręci, z którym silnik sobie nie potrafi poradzić ale to mało prawdopodobne, albo co bardziej prawdopodobne silnik ma niestabilne/słabe zasilanie bo np. ten drugi bezpiecznik jest spalony czy nadpalony/uszkodzony przekaźnik bądź na skutek przeciążenia (skoro spaliło bezpiecznik) w silniku uszkodziło się uzwojenie bądź kondensator smd na płytce sterującej silnika i brak jest odpowiedniej mocy do poruszenia mechanizmem, sporo takich przypadków przerobiłem, że silnik bez obciążenia chodził, a z już nie chciał, no i oczywiście pozostaje też kwestia czy któryś przewód gdzieś się nie upalił trochę. Sprawdź co się dzieje z prądami podczas włączania silniczka i czy za każdym razem się bezpiecznik/bezpieczniki nie przepalają.

Pozdrawiam
Reklama

03-01-2019, 23:14
Post: #152
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Więc tak sprawdzałem wszystkie bezpieczniki i wszystkie są dobre ale żeby nie było że nie dopatrzyłem jutro sprawdzę ponownie nr28,33.Sprawdzę również przekaźniki 100 i jeśli będzie to 53 też (tu przyda mi się podpowiedź jak sprawdzić ich prawidłowe działanie?dysponuję miernikiem).
(03-01-2019 22:14)tolus24 napisał(a):  Co do objawów to albo nastąpiło mechaniczne naprężenie/skrzywienie mechanizmu, bez niego podobno się kręci, z którym silnik sobie nie potrafi poradzić ale to mało prawdopodobne, albo co bardziej prawdopodobne silnik ma niestabilne/słabe zasilanie bo np. ten drugi bezpiecznik jest spalony czy nadpalony/uszkodzony przekaźnik bądź na skutek przeciążenia (skoro spaliło bezpiecznik) w silniku uszkodziło się uzwojenie bądź kondensator smd na płytce sterującej silnika i brak jest odpowiedniej mocy do poruszenia mechanizmem, sporo takich przypadków przerobiłem, że silnik bez obciążenia chodził, a z już nie chciał, no i oczywiście pozostaje też kwestia czy któryś przewód gdzieś się nie upalił trochę.
naprężenie/skrzywienie mechanizmu możemy wykluczyć bo tak jak mówię gdy wszystko jest zamontowane to podaję napięcie bezpośrednio na wtyczkę dwu pinową i cały mechanizm pracuje tak jak powinien więc tą możliwość możemy od razu wyeliminować.Jednocześnie można rówież wyeliminować uszkodzenie uzwojenia silniczka bo wtedy po podaniu bezpośredniego napięcia też by nie ruszył (chyba że się mylę).
Więc pozostaje sprawdzić ten przekaźnik i przewody,jeśli tam nie będzie problemu to chyba zostaje ten kondensator na płytce sterującej a wtedy zostaje chyba wymiana prawda? Ale też zastanawia mnie czy tego też nie można wyeliminować bo podając napięcie z akumulatora na piny 1(+) i 5(-)(ewentualnie bieguny odwrotnie bo nie pamiętam jak to podłączyłem) silnik działał i obracał całym mechanizmem.
03-01-2019, 23:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-01-2019 23:55 przez tolus24.)
Post: #153
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Witam.

Jeżeli podałeś zasilanie na pin 1 i 5 i silnik normalnie obracał mechanizmem, gdy wszystko było normalnie skręcone, to teoretycznie można awarię samego silnika wykluczyć, chyba, że to był przypadek więc prawdopodobnie problem będzie leżał w płytce sterującej zabudowanej na silniczku bądź w przekaźniku/instalacji, nie pamiętam tylko co steruje przekaźnikiem i czy przy po podaniu zasilania na 1 i 5 silnik powinien sam ruszyć, bo tak naprawdę to moduł centralnej elektryki, manetka i płytka na silniczku sterują nim i "rozdziałem" tego bezpośredniego zasilania, chyba, że jak wtyczka jest odpięta, to brak jest blokady przez układ na płytce i wtedy działa bezpośrednio, także pewnie problem leży na płytce, jeżeli instalacja/bezpieczniki/przekaźniki okażą się sprawne. Do płytki można się dostać i posprawdzać elementy, niestety część trzeba wylutować, żeby dobrze sprawdzić. Co do Twojego pytania o sam silnik, to tak w skrócie, to jeśli jego uzwojenie nie jest zwarte tylko np. przerwane z małą przerwą albo nadpalone, to indukcja też nastąpi tyle, że wytworzone pole będzie zbyt słabe aby obrócić silnik pod obciążeniem, ale obróci bez obciążenia ale tak jak pisaliśmy skoro bezpośrednio podpięty rusza mechanizmem więc można go wykluczyć. Co do sprawdzenia przekaźników, to na każdym jest zawsze rozrysowany schemat czyli gdzie przychodzi zasilanie na cewkę, a gdzie jest "przekazanie" prądu więc łatwo sprawdzić, gdybyś miał problem to zamieść zdjęcia tych schematów z przekaźników, to Ci napiszemy jak sprawdzić. Generalnie przekaźnik odciążający 100 jest dla kilku obwodów, więc jeśli reszta wyposażenia działa prawidłowo, to go też można teoretycznie wykluczyć, powinien być chyba tradycyjnie 4 nóżkowy czyli 85 i 86 cewka na którą podajesz + i - i wtedy między 30 i 87 powinieneś mieć przejście, bez napięcia powinien być rozwarty, czasem może mieć oznaczenia 1 i 2 cewka, 3 i 5 przejście, przekaźnik 53 powinien być taki sam co do budowy. Sprawdź, tak jak pisałem, co się dzieje prądami i napięciami na pin-ach wtyczki silnika (podpiętej) gdy włączasz poszczególne pozycje wycieraczek i też już będziesz wiedział czy instalacja/elementy dobre i sam silniczek (płytka) uszkodzona, a jeszcze prościej podjechać na szrot w okolicy i podpiąć drugi silniczek, jak i tak masz wszystko rozbebeszone.

Pozdrawiam
03-01-2019, 23:57
Post: #154
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Oczywiście masz rację silnik po podaniu napięcia sam od razu nie ruszył trzeba było trochę ruszyć całym układem ręką i wtedy już normalnie sam silnik poruszał mechanizmem tak więc wydaje się że problem jest z dostarczeniem odpowiedniego napięcia po przez te dwa przewody 1 i 5 albo w samym sterowniku.Ale to już jutro zweryfikuję.
Dzięki wielkie za dotychczasową pomoc teraz przynajmniej wiem czego się chwycić żeby dość ładu co jest nie tak.
05-01-2019, 16:02
Post: #155
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Problem leżał w sterowniku silniczka po wymianie całości silnika i sterownika działa poprawnie.Tak na marginesie podejrzewam że sam uszkodziłem sterownik podawając na niego napięcie z aku.
i jeszcze jedno pytanie co do bezpiecznika 33 z tego co pamiętam w instrukcji pisze że ma być 25A ja odkąd pamiętam mam 10A nigdy go nie paliło a spalił się raz przy włączeniu przymarzniętych wycieraczek i drugi raz jak składałem mechanizm i zblokowały mi się pióra.Wystarczy wsadzić prawidłowy 25A i będzie git?
05-01-2019, 16:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2019 16:19 przez tolus24.)
Post: #156
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Witam.

To nie tak prosto z tymi bezpiecznikami, były tam i 10A i 25A i 30A, wszystko zależy za ile i jakich obwodów odpowiadają, przedlift czy polift itp. Jeżeli był 10A i tylko mróz go "pokonał", a tak normalnie wszystko na nim działało i się nie przepalał to możesz go zostawić, większy zawsze można włożyć tylko pytanie czy nadal będzie działał jako bezpiecznik Wink.

Pozdrawiam
05-01-2019, 16:46
Post: #157
RE: Wycieraczki przód/nie działają/działają cały czas/inne problemy/schemat
Zablokowały mi się pióra wycieraczek jak ustawiałem i też się przepalił.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Video Zawieszenie przód strona prawa Niemago 3 288 30-08-2023 07:37
Ostatni post: Niemago
  Kontrolka świec żarowych - świeci/mruga - problemy artak_09 145 24,420 04-06-2023 21:34
Ostatni post: Stefano
  Czy to UPG/uszczelka pod głowicą? - objawy/problemy/rozwiązania itp. - temat zbiorczy marecki_name 262 41,271 30-10-2022 12:28
Ostatni post: wesol
Question Wybierak skrzyni biegów - demontaż/montaż, problemy/objawy itp. sharan1996 44 31,020 17-07-2021 21:18
Ostatni post: cierny
  ŚLIZG ZDERZAKA PRZÓD ukciak 0 483 22-06-2021 14:38
Ostatni post: ukciak
  Skrzynie biegów - oznaczenia/zamienność/problemy arturlahar 202 74,949 18-03-2021 23:31
Ostatni post: wesol
  Średnica tarcz przód Sharan 2004 r. 1,9 ASZ Tomek Westfalia 6 1,830 10-02-2021 19:55
Ostatni post: kisand
  Temperatura oleju - wartości/wskazania/problemy ze wskaźnikiem lucek2825 54 15,952 03-01-2020 21:57
Ostatni post: kisand
  Nie można otworzyć drzwi/ciężko się otwierają/zablokowane - problemy mechaniczne/zamek Ramzes79 70 16,372 21-06-2019 14:31
Ostatni post: awf6
  Nawiew przód - problem/problemy bobbudow 88 56,912 07-01-2019 10:34
Ostatni post: kalamb

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name