Ocena wątku:
VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
10-04-2013, 23:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 00:11 przez piotto0.)
Post: #1
Star VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
VW Sharani'k 1.9 TDi 115KM AUY + Turbo ARL + Chip.
Co potrzeba:
-Turbo ARL
-Komplet uszczelek do turbiny
-Rurę sylikonową do łączenia wylotu z zimnej części ( jak na foto poniżej ) fi 50 - około 40cm wystarczy.
-Przejściówka redukcja turbo AWX ASZ AFN (ARL / AUY itd ) kupiłem tu: http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-...30764.html z wyjściem 50mm ( wtedy nie trzeba żadnej redukcji ).
- Spinkę/ Zapinkę oryginalną trzymającą wylot z części zimnej ( musi ona trzymać tą "przejściówkę" - koszt 12zł ASO.
- Dwie opaski ( najlepiej skręcane do ciśnienia - nie takie lipne na śrubokręt ).

[Obrazek: 6e6M9Gdl.jpg]

Jak już wszystko mamy to:
W turbo ARL obracamy zimną cześć tak by "fajka" była jak wyjście w AUY zdj poniżej:
[Obrazek: sjp5Vp1l.jpg]

Dzięki temu przykręcimy idealnie rurę wlotową do turbiny ( na środku ) + będzie nam prawie idealnie pasował wylot.
Montujemy turbo - ja nie mogłem wyciągnąć spodem bo nie było miejsca więc wyciągnąłem turbinę koło wydechu ( po przesunięciu go )
Tędy(tutaj jeszcze nie przesunięty wydech):
[Obrazek: d5qy6atl.jpg]

Teraz jak założymy turbinę + przejściówkę: [Obrazek: XpsY1fPl.jpg]
to oryginalna rura wychodząca od turba (po ściągnięciu gumowej fajki:
[Obrazek: Q9etwHil.jpg] )
Będzie nam się prawie stykała z tą przejściówką ale będzie lekko przesunięta o 2 cm~ i nie będzie pasować.
W tym celu przeciąłem tą rurę (należy pamiętać aby nie zostawić opiłków).
I zrobiłem przerwę kilka cm potem połączyłem ją sylikonową rurą. Oraz na początek założyłem kawałek sylikonowej rury aby połączyć z wyjściem turbiny(naszą przejściówką). Wygląda to tak:
[Obrazek: LW2Rulkl.jpg]

Trzeba było odkręcić uchwyt który trzymał tą rurę przy turbinie bo turbo się nie mieściło (fajka). Ale nie jest on do niczego potrzebny - rura jest skręcona niżej oryginalnie żeliwną "łapą" i żeby to ruszyć musiało by się nie wiem co stać ...
+ Uchwyt od węża hydraulicznego nie pasuje ( brakuje ok 2cm ) żeby przykręcić tego węża, więc trzeba by dorobić jakąś blaszkę / uchwyt. Ja na razie jeżdżę z nie przykręconym wężem ale jakoś w przyszłości wypadało by to zrobić.

Parę fotek ( rura + przejście ):
[Obrazek: ibZO7SQl.jpg]
Turbo AUY vs ARL ( po prawej ARL ja nie widzę różnicy w wielkości na zewnątrz ): [Obrazek: J8OfDGql.jpg]

Dodatkowo zakupiony MAP Sensor ( nr: 038 906 051C z ASZ / ARL do 3.0bar'ów). ( Nie do 2.5bar jak 038 906 051B AUY ). To turbo ładuje trochę więcej. MAP Sensor zmieniamy przed samym robieniem programu - nie po wymianie turba przed programem !!!

Na drugi dzień czas na chip'a ! I gotowe.

Autko już tak 2,5 tyg śmiga i jest wszystko OK różnicę czuć pod nogą - a szczególnie na wyższych biegach (4,5) gdzie chce iść dalej a nie już opada z sił jak na poprzednim turbie.

MODY jak wyglądały w moim pojeździe:
Zakupiony w serii 115KM - ciężko się tym jeździło dosyć ...

Więc szybko chip na OK~ 140KM - różnicę czuć było od razu, już znacznie lepiej ale jednak brakowało.

Teraz turbo ARL + chip i jest 166KM ~ - szczerze szału niema ale już się całkiem przyzwoicie odpycha to autko. Znajomy co robił program powiedział że więcej już wtryski nie dają + nie jest to jakiś wyżyłowany program. Ale jednak spodziewałem się czegoś lepszego, może w przyszłości pompki większe od ASZ/ARL i coś więcej podskoczy.

Dopiero dzisiaj go hamowałem dlatego też później zakładam ten temat ( już tak śmigam ok. 2,5 tyg)
Wykres:
[Obrazek: sypBmNzl.jpg]
Mam zdj z 2'giej próby, pierwsza zawsze jest trochę lepsza bo jest mu chłodniej ( wyszło 168,7KM ).
Proszę śmiało komentować wykres jak ktoś ma jakieś zastrzeżenia. Chętnie usłyszę innej opinii.

Dodam że pół oś była wymieniana rok temu na wzmacnianą ( przedłużaną ) by MOTOMAX Toruń więc wytrzyma spokojnie.
A sprzęgło daje radę, zero ślizgania itd. A jak padnie to się kupi od BTB i będzie śmigało ;-).



Ogólnie jest możliwość przerobienia tego na zasadzie ucięcia tej fajki z ARL'ki + ucięcia końca z AUY i dospawania - i potem wszystko pasuje; tylko ja jestem człowiekiem który "dmucha na zimne" i w razie gdyby to turbo padło to wtedy tnij spawaj itd od nowa. A teraz byle kanał czy podnośnik i zmieniam turbo ( pasuje wszystko z powrotem idealnie ).
+ Ja miałem gwarancję rozruchową na turbo - a pociętego nikt nie przyjmie w razie czego z powrotem.


Tutaj jeszcze parę fotek mojego Sharanik'a na hamowni:
[Obrazek: tIY4Kgwl.jpg]
[Obrazek: 3FnEgjyl.jpg]
[Obrazek: rwmVQlRl.jpg]
[Obrazek: B7xRdV2l.jpg]



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Reklama

11-04-2013, 06:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 06:33 przez wesol.)
Post: #2
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
troszke nie rozumiem tego strzala niutona przy 2500. Mozna bylo to wygłaskac na rowno. 320 Nm przy 2000 obr- chyba troszk eprzesadzone to jest. Z tym wykrecaniem mocy to juz pisalem na forum ze pompki powinny wystarczyc na okolice 180 KM jak sa zdrowe ale to nie reguła. Turbo spokojnie ASZ to ogarnia i ARL tu nie ma co robić. SPrzeglo jak sprzeglo ale przeniesienie napedu nie wyrobi sie- przeguby. Bedziesz cisnął i wykozystywal moment obr to przeguby szybciutko przy tym piku niutona odlecą.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-04-2013, 13:12
Post: #3
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
Dzisiaj omówiłem wykres i
Co do strzału niutona to specjalnie jest później (2500) jak bym chciał to bym mógł mieć wcześniej i bardziej "ostro w górę" tylko wtedy by cierpiało sprzęgło itd.
Co do pompek to są do 80% ustawione - można więcej ale wtedy by lały już ( dymienie + mogły by wypalić to co nie trzeba ).
Dowiedziałem się że jak chce więcej mocy to wymienić pompki z ASZ/ARL'ki i będzie - bo turbo na razie ma zapas i na lajcie sobie śmiga.
Na razie będę śmigał tak - w dalszej przyszłości będzie coś więcej Smile



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
11-04-2013, 16:47
Post: #4
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
WG mnie niepotrzeby strzal jak nic do zabicia dwumasy i przegubów!! Zalezy jeszcze jak jezdzisz autem.

Nie wiem dokladnie na ile te pompki sie koncza ale ludziska gadaja ze na okolice 180 koni. Jelsi sa na 80 % to mozna by dac i wiecej. Lać nie beda bo nie od tego one leja jak cos. JAk ci moze lac jak wtrysk jest otwarty dluzej zeby podac wieksza ilosc paliwa? Wypalic wypali dziure w tloku jak wlasnie będą mocne wtryski oraz przy tym bedzie duzy EGT Ewentualnie jak by sikał jakis wtrysk to tez bdzie kuku na tłoku.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-04-2013, 20:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 20:07 przez wesol.)
Post: #5
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
akurat czesci gorace sa dokladnie te same- niczym sie nie roznia. Czesc zimna jest tylko nieco inna i to nie chodzi tu o wyglad zewnetrzny tylko wlasnie wewnetrzną srednice wirnika czesci zimnej. Jest o kilka mm wieksza i tak samo muszla czesci zimnej ma wieksze gardło. Zewnetrznie sa bardzo podobne. Pomijam fakt wylotu i sposobu podłaczenia weza.
Kolega z forum golfa to cowboy no i nie ma zadnego sprzetu. Sprowadza czesci - w tym pryzpadku rozpylacze i daje panu B. Podkowinskiemu do zlozenia i wyregulowania wtryski. Oczewisicie sa one takz ena koniec sprawdzone czy prawidlowo rozpylaja.

Ceny u cowboja to pisalem juz na forum: na czesciach boschowskich okolo 2500 zl za 4 szt oraz okolo 1500 na zamiennikach.

Odnosnie chpowanka to mogby kolega zapodac loga dyn z dawki paliwa oraz doładowania to bysmy lukneli co tam ktos namieszał.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-04-2013, 21:30 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 21:32 przez wesol.)
Post: #6
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
mam w domu musle goraca od auy kotra siedziala jakis czas temu na korasie od asz. Sa te same. Turbo od 90 konnego tdi ma ta sama srednice czesci zimnej na wirniku jak nawet turbo 150 konne od arl. Rozniece sa w czesciach zimnych bo mniejwiecej 33mm jest w tych slabszych, w 130 konnej masz 35 mm a w 150 konnym masz 37 mm. Srednice wirnika czesci goracej gdzie spainy wprawiaja w ruch wirnik sa tej samej srednicy.

Cowboy nie robi pompek osobiscie- poczytaj dokladnie na forum. Daje do specjalisty- Bogdana Podkowińsiego z Nadarzyna.

Co do hamowni to widac ze ten nadmuch to jakis troske prowizoryczny. Nie dosc ze nie dmucha swieżym powietrzem to jeszcze za duzy to on nie jest. Pewnie dlatego sie gotowal juz nieco IC.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-04-2013, 21:33 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 21:54 przez piotto0.)
Post: #7
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
Na foto wygląda że jednak ( chyba nawet ta od AUY ) jest większa muszla od części gorącej. Ale normalnie oby dwie są takie same. ( przynajmniej z zewnątrz ).
(11-04-2013 20:01)wesol napisał(a):  Odnosnie chpowanka to mogby kolega zapodac loga dyn z dawki paliwa oraz doładowania to bysmy lukneli co tam ktos namieszał.

Ja się nie zajmuję tym co związane z podłączeniem kompa do samochodu - nawet kabla nie mam, więc myślę że nic tutaj nie porobię w tym zakresie. Na razie mogę powiedzieć że według kompa spalanie przy takiej samej prędkości trochę mniejsze.
A na zbiorniku mam 500+km przejechane i jest tak około 1/3 paliwa według wskaźnika ... no ale był kilkakrotnie męczony czy to przy programie, hamowni czy też podczas korzystania ile fabryka da bo trzeba się nacieszyć Smile

+ Myślę że jedynie ktoś kto tam "namieszał" zrobił to profesjonalnie więc problemy nie powinno być



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
11-04-2013, 21:55
Post: #8
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
ale ja ci nie mowie co ja mysle ze jest. mialem takich suszarek sporo w reku. Masz nawet na forum golfa o tym pisane klika razy. Zrozum to ze roznice sa w czesci zimnej. Wirnik czesci goracej jest razem z osia i jest zeliwny czy tam stalowy i jakby byl wiekszy to by byla odczuwalna duzo wieksza turbo dziura. Bede mial czas to ci wstawie srednice tych kół z przecinkami w milimetrach.
Opakowanie zewnetrzne nie jest istotne bo to tylko kształt zewnetrzny. Srodek jest taki sam kolektora wydechowego i w turbo AUY i ARL a nawet i w takim VPku gdzie kolektro jest dzielony. Mozna smialo przekladac sobie te kolektory z muszla goracą. Czyli jakby np pękł kolektor lub sie wykrzywil to smialo sobie przekladamy i jezdzimy dalej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-04-2013, 18:28
Post: #9
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
staszek wez naprawde zbadaj sprawe, zapytaj na forum golfa to ci koledzy wytlumacza czym sie różnia. To jest caly czas turbina gt1749V VA lub VB. Pomysl chwile. Ja u siebie zamienialem kolektor wydechowy w suszarce bo w tej od AUY mialem juz wyczyszczona geometrie a w tej od ASZ mialem zapchaną. Przemienilem i po sprawie. Sprawdzalem srednice i sa te same. Skoro tak wszytsko wiesz to mi napisz jaka maja srednice te kola i na goracej i na zimnej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-04-2013, 07:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-04-2013 07:33 przez wesol.)
Post: #10
RE: VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
turbiny serii gt 1749V stosowane w vagach maja wirnik czesci turbiny( czesc goraca nazywa sie turbina a czesc sprezajaca to wirnik kompresji) ma srednice 36.02 mm dosc czesto opisywana w calach 1.418 inch. Kola kompresji ( czesc zimna) ma srednice zalezna jaka to turbina i np te od 90 , 110 115 konnych na zmiennej geo maja srednice koła 33,02 mm czyli 1.3 inch. Dalej w 130 konych masz srednice 34.67 mm czyli 1.365 inch no i w 150 konnych masz 36,37 mm czyli 1.432 inch.

Dalej bedziesz mi wpieral ze cos jest wieksze na czesci goracej. Kształt obudowy nie jest istotny bo jesli juz mamay sie kucic co tak jak juz wspominalem na forum turbo od 115 AJM z golfa jest tez nieco inne ajak od 115 konnego sharana- ma inaczej odwrócona jedna lape podtrzymujacą. TO te tez juz bedziesz krzyczał ze to inne juz turbo jest??

mowimy oczewiscie o srednicy A

[Obrazek: min_25f96e78767e513c7f81422215f.jpg]



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Exclamation Chiptuning 1.9 TDI 115KM - gdzie wykonać? cyba 28 8,870 25-12-2023 03:15
Ostatni post: abramczyk_00
  Zmiana turbo auy na arl Chmielu 3 1,258 03-12-2020 16:47
Ostatni post: wesol
  Chip 1.9TDi 110KM na? SVR6 44 46,148 10-04-2020 06:57
Ostatni post: wesol
Thumbs Down Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) Chmielu 11 4,962 19-10-2019 06:56
Ostatni post: Chmielu
  Chiptuning 1.9 TDI 115KM -Kraków. miniu2000 0 1,252 05-11-2018 19:40
Ostatni post: miniu2000
  Chip to 1.9 tdi 150 KM BTB bajabaj 22 19,538 02-04-2018 04:18
Ostatni post: wesol
  CHIP do Alhambry 2.0 TDI 2012 luki233 12 7,629 17-03-2018 15:12
Ostatni post: wesol
  wymiana turbo z AUY na ARL andrzej_7777 31 17,447 15-03-2018 22:02
Ostatni post: wesol
Information Sharan AUY Tiptronic Chip ? sebter 24 8,467 21-06-2017 16:53
Ostatni post: slawiec
  Chip w Galaxy borys03 22 9,648 25-05-2017 10:15
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name