Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
uszkodzenie wałka rozrządu i szklanka
|
12-02-2011, 13:45
Post: #1
|
|||
|
|||
uszkodzenie wałka rozrządu i szklanka
Witam. Po zdjęciu pokrywy wałka rozrządu zobaczyłem, ze jedna szklana jest dziurawa i krzywka na wałku rozrządu jest uszkodzona, porysowana zdeformowana. Auto równo pracuje dobrze pali tylko wcześniej słyszałem stukanie. Co mogło być tego przyczyną??
|
|||
Reklama
|
|||
|
14-02-2011, 01:05
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: uszkodzenie wałka rozrządu i szklanka
(12-02-2011 13:45)mati100-95 napisał(a): Witam. Po zdjęciu pokrywy wałka rozrządu zobaczyłem, ze jedna szklana jest dziurawa i krzywka na wałku rozrządu jest uszkodzona, porysowana zdeformowana. Auto równo pracuje dobrze pali tylko wcześniej słyszałem stukanie. Co mogło być tego przyczyną?? Witam. Mialem taki sam przypadek w Transporterze T5 1.9 TDI PD 105 bhp. Otoz zerwalo sie kilka zebow na pasku rozrzadu i po wymianie kompletnego rozrzadu proba rozruchu i pelnia szczescia gdyz silnik bez zadnych zlych odglosow odpalil i dzialal z pelna moca przez okolo miesiac. Po owym miesiacu nagle pojawilo sie klekotanie i spadek mocy(jezdzil jakby na 3 gary). Po zdjeciu pokrywy i walka okazalo sie, ze co druga szklanka ma mikro wklekniecia a na jednej brakuje calego dna. Na walku tez jest kilka rysek i bardzo malych sladow odksztalcen. Faktem bylo, ze jednak doszlo do zdezenia zaworow z tlokami i to wlasnie spowodowalo owe uszkodzenia. Wymiana szklanek i van smiaga az milo po dzien dzisiejszy. Biorac po uwage powyzsze mysle, ze u Ciebie byl wczesniej albo zerwany caly pasek albo kilka zebow. Pozdrawiam. |
|||
18-02-2011, 15:59
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-02-2011 16:33 przez daneczek76.)
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: uszkodzenie wałka rozrządu i szklanka
wałek wytarł i masz dziurkę, normalne zużycie szklanek. Pewnie auto już parę lat ma , a i przebieg niemały.
W nowych passtach 1.9 105KM oznaczenie silnika bxe przebieg 80 tyś tez kolega wymieniał, kledzy na forum Octavii też mieli parę przypadków. Podobno w 105 KM tdi jest taka przypadłość. Kwestią jest jakość oleju i praca silnika na wolnych obrotach kiedy olej nie dociera do górnych partii silnika bo masz mniejsze ciśnienie. wiem że koledzy popodnosili obroty silnika do 955 i podobno jest lepiej. Oczywiście w silnikach PD po 100 tys to norma że panewki są zużyte może nie aż tak jak kolega napisał , ale są. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|