Ocena wątku:
2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
21-09-2017, 10:08
Post: #111
RE: DPF z plynem
Da sie kupic za 220 zl.

Chodzi oto ze nie zawsze w kazdym aucie kastracja idzie tak latwo i prosto. Ktorego fachowca nie pytalem to mowil zawsze ze woli przywrocic do dzialania to ustrojstwo niz kastrowac. Tak jak mowilem ja moge sie pozbyc i siebie za 400 zl tego ale nie robie póki nie bede musial.
Minusow kastracji nie na ale moze kiedys byc tak ze bedzie to trzeba ponownie zalozyc. Moze ktos jezdzi za granice i sie boi ze mu dowala mandat ze 2 tys euro. Jak to mowi moj kolega:" masz swoj rozum to kombinuj".



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

31-08-2018, 13:37
Post: #112
FILTR DPF 2.0 TDI
Witajcie!
Mam problem z moim Sharanem. W trakcie jazdy auto zaczyna mi bardzo dymić i nagle rosną mi obroty. Byłam u mechanika, powiedział, że to filtr DPF wypalanie. Zmartwił mnie faktem, że będę musiała go wymienić na nowy, czy to konieczne a może lepiej go regenerować?

Z góry dzięki za pomocHeart
31-08-2018, 14:27
Post: #113
RE: FILTR DPF 2.0 TDI
Witam

jak zapchany to będziesz musiała wymienić
ale warto by było sprawdzić czy jest zapchany bo dymienie to nie wyrocznia.

mi też raz zadymił a mam sprawny.

jaki przebieg ? realny ?
sharan z salonu czy sprowadzony ?
trzeba podłączyć pod komputer i popatrzeć na parametry DPF choć one nie musza też pokazywać prawdy.

w opisie masz zły silnik raczej

Pozdrawaim
31-08-2018, 15:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 31-08-2018 15:10 przez tolus24.)
Post: #114
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam.

Nawet jeśli jest mocno zapchany, to nie trzeba go wymieniać od razu, wystarczy na początek go zdemontować i wypłukać/przedmuchać w jakiejkolwiek do tego przeznaczonej chemii, a jest tego obecnie sporo na rynku (często tak robiłem, gdy jeszcze cudnej chemii nie było, tylko środki do czyszczenia kominków Wink, a usunięcie było drogie i auta po tym śmigały jak nowe), nie bawić się w żadne dodatki do paliwa, czy spray-e do wpuszczania przez otwory po wykręceniu czujników/sond itp., tzw. wypalanie serwisowe też można sobie darować. Najpierw oczywiście diagnostyka, jest opisana na forum, bo to podstawa. Najgorsze jest to, że zaczyna się robić "polowanie" na auta z usuniętymi katalizatorami, dpf-ami więc samo usunięcie i wyprogramowanie robi się ryzykowne.

Pozdrawiam
31-08-2018, 16:58
Post: #115
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Pany to trol internetowy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
02-12-2018, 20:50
Post: #116
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam szanowne grono ponownie :] możecie mi powiedzieć czy galaxy 2008r 2.0 131KM może mieć dpf?? Ewentualnie jak to sprawdzić organoleptycznie lub czy da się z vinu zobaczyć?



był Sharan 2.8 lpg 4x4 2001
jest rrrumsterrr
do pracy jumper
27-01-2019, 11:38
Post: #117
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
(02-12-2018 20:50)fredric napisał(a):  Witam szanowne grono ponownie :] możecie mi powiedzieć czy galaxy 2008r 2.0 131KM może mieć dpf?? Ewentualnie jak to sprawdzić organoleptycznie lub czy da się z vinu zobaczyć?

Po VIN sprawdzisz.
27-01-2019, 15:37
Post: #118
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam.

Może mieć dpf, a organoleptycznie to wystarczy zajrzeć po samochód i zobaczyć czy do "czegoś przypominającego środkowy tłumik" dochodzą dwa cienkie, gumowe/silikonowe węże i czy "ów tłumik" ma poprowadzoną przy sobie cienką metalową długą rurkę i jedną krótką.

Pozdrawiam
10-12-2019, 12:59 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-12-2019 13:05 przez iksiak.)
Post: #119
Diagnostyka DPF
Witam,

Posiadam Sharana z 2008 z DPFem, ostatnio kupiłem sobie Vscan MD136 Firmy Viaken do amatorskiej diagnozy. Nie mam funkcji jak w VCDS, opisywanej gdzieś na forum, Advanced Measuring Blocks, więc wszelkie parametry sprawdzam wchodząc w 01 Engine -> 08 Measurng Blocks. W bloku 75 obserwuję sobie procentowe zapełnienie sadzą, które zasadniczo rośnie aż w którymś momencie następuje proces wypalania (jeszcze nie wyczułem w którym) i obniżenie tej wartości do kilku procent, więc uznałem że wszystko działa jak należy.
Ostatnio ktoś zwrócił mi uwagę, żebym podejrzał sobie Masę popiołu w bloku 68, która podobno nie może przekroczyć 70g bo wtedy dzieją się cuda. Sęk w tym, że jeżeli dobrze interpretuje te wartości to u mnie masa popiołu wynosi aż 244g. Ktoś ma sharana z silnikiem BRT i podglądał te wartości? Czy takie zapełnienie nie powinno już kwalifikować DPF'a do wymiany? Z samochodem nic się nie dzieję niepokojącego, w mojej ocenie jest dość dynamiczny, porównując go do mojego poprzedniego Shatana z silnikiem ASZ.
10-12-2019, 17:16
Post: #120
RE: 2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana
Witam! na podstawie własnych obserwacji silnika BRT 2,0 z 2009R:

Sterownik ma założoną cykliczność inicjowania wypalania co 450 km- blok 073/2. Inicjowanie wypalania w tym cyklu zachodzi gdy w 068/1 (075/3)cyfry napełnienia są w przedziale 15% - 50,1%.
Jeżeli po 440 km napełnienie filtra jest mniejsze od 15% (VCDS 068/1, 075/3) to nie inicjuje wypalania i zeruje wartości w 073 .
Przekroczenie 50,1% (VCDS 068/1, 075/3) obliczonego napełnienia filtra powoduje rozpoczęcie regeneracji niezależnie od przebiegu.
W bloku 070/1 cyfra 1 pokazuje że twa wypalanie inicjowane przez ECU, a w 071/2 pokazywane jest bieżące dawkowanie paliwa do wypalania. W bloku 070/2 mierzony jest czas wypalania (skokowo co ok.50s).Proces kończy się gdy w 068/1 (075/3) napełnienie spadnie poniżej 15%. Blok 073 (km). Blok 070/2 (czas) jest zerowany przy spadku wartości poniżej 20%.
Gdy proces zainicjonowanego wypalania zostanie przerwany (np. wył. silnika) to czas w 070/2 nie jest zerowany. Zeruje się blok 073. W takim przypadku ECU inicjuje wypalanie albo po 450km (073/2) albo po 50,1% (068/1).
W bloku 070/2 sumowany jest czas regeneracji nieskutecznych tj. jeżeli po zainicjonowanym wypalaniu przez ECU wartość w 068/1 nie zejdzie poniżej 20%. Jeżeli 70/2 pokazuje liczby (czas regeneracji w s) to: - albo trwa regeneracja, - albo regeneracja została przerwana.
Gdy napełnienie osiągnęło 50,1% po ok 20s ECU rozpoczyna wypalanie i zliczanie czasu jego trwania 070/2 z uwzględnieniem dotychczasowego czasu przerwanych wypaleń.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Information 2.0 TDI PD BRT - wymiana mustang727 5 1,024 14-08-2022 16:36
Ostatni post: wesol
  Wymiana sprzęgła - MkI 110KM kedzior04 22 17,572 05-04-2022 10:07
Ostatni post: wesol
  wymiana kompleksowa zest. sprzegla (2.0TDI/BRT) tom_dresden 5 1,494 01-09-2021 14:34
Ostatni post: krokodyl901
  Wymiana chłodnicy ToughMike 1 1,050 18-06-2021 15:57
Ostatni post: Brykas31
  AFN- Wymiana przewodu odmy? Grzesiek75 10 7,889 17-11-2019 18:10
Ostatni post: Dawid2542
  Wymiana turbiny 1.9tdi ANU Raptus1984 4 1,516 09-11-2019 21:36
Ostatni post: Raptus1984
  Rozrząd TDI - co wybrać/przebiegi/wymiana itp. wojci1 196 106,587 01-09-2019 15:37
Ostatni post: wesz82
  Wymiana ECU, adaptacja, pin itp. him2k 33 17,738 26-03-2019 20:48
Ostatni post: kalamb
  Katalizator - czyszczenie/wymiana/usunięcie/odkręcenie - problemy/uwagi z tym związane raventes 36 14,155 22-01-2019 13:00
Ostatni post: ULTRA
  1.9TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana m-blue 21 9,446 05-08-2018 07:32
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name