Ocena wątku:
Zasilanie silnika wodorem.
11-08-2015, 21:10
Post: #51
RE: Zasilanie silnika wodorem.
Tylko że to nie jest perpetum mobile, niema z tym nic wspólnego, a od czasów wojny konstrukcja silników poszła do przodu jak również nasza technika.

Nikt tego oficjalnie nie wprowadzi do obiegu, żadne koncerny nie podetną gałęzi na której siedzą a większość takich projektów jest wykupione przez koncerny naftowe można poczytać w necie to nie bzdury.

mamienie ludzi jakimiś silnikami zasilanymi z butli z wodorem i jakieś pseudo elektryczne auta są dla naiwnych by ukryć prawdziwy postęp techniczny. Zauważ że większość aut jeździ na paliwo lub gaz i wokół tego kreci się interes.

A tak ogólnie wesoł testowałeś coś w tym kierunku czy tylko masz ustawiony program w głowie na nie??

Ja jesteś fizykiem to powinieneś wiedzieć jaką kaloryczność ma wodór i nie potrzeba go tyle co paliwa ma tylko nieznacznie wzbogacić mieszankę. W usa zakładają kilka alternatorów by zasilać oddzielnie no ale tam maja inne silniki, nie jak nasz od motorynek Dodgy

Jeżeli wg ciebie nie powinno to działać to dlaczego jednak działa??



[Obrazek: laweta-olx.jpg?w=50&h=35&zoom=2] Pomoc drogowa - przewóz aut, przyczep, maszyn, minikoparek itp. 509-415-653
Reklama

11-08-2015, 22:42
Post: #52
RE: Zasilanie silnika wodorem.
Wez sobie litr benzyny i przelicz ile ma kalorii ile mozna energii z nirgo wycisnac. Tak jak ojciec co roku trajocze mi tez o weglu i jego kalorycznosci. jak myslisz takie zamiany sa bezstratne?? Czy zamiana energii jednej w druga odbywa sie bez strat. Czy zaglebiales sie w temat jakie reakcje chemiczne zachodza tam. nie to juz ci mowie. Zamiana 2H2O na 2H2 + O2. Potem masz w komorze spalania proces odwrotny czyli zamiana H2 plus O2 bo w takich postaciach wystepuje czasteczka naturlanie tlenu i wodoru. 2H2 plus O2 i masz swie czasteczki H2O. Czy przy tej reakcji chemicznej moze wyjsc wiecej energii?? Odpowiedz sobie na to pytanie?? Gdzie przy tych zamianach energii masz wydzielanie sie tez ciepła. moze za chwile bedziesz produkowal prad agregatem prądotwórczym i sprzedawal prad o sieci. Czekaj juz ci mowie chyba za jedą kilowatogodzine ENEA placi zdaje sei 12 goroszy. Moze bedzie ci sie oplacać.

Jak myslisz czemu do budowy rakiet czy bomb wodorowych nie uzywa sie wodoru H2 tylko deuter lub tryt czyli wzbogacony ze tak powiem wodór. Czy wzor E=mxc2 cos ci mowi?? Wyjasnie moze Energia rowna sie masa razy predkosci swiatla do kwadratu. Czyli przeksztalcajac ten wzór mase mozna uzyskac z energii. Tak mozna produkowac materie. Tyle ze trzeba tyle energii by wyprodukowac odrobinke masy ze glowa boli. Baba atomowa zrzucona na Japonie miala 10 albo 15 kiloton trotylu. Użyto materialu uranu wielksoci pilki do tenisa. Tylko 4 % z tego urano uleglo roczepieniu i zamianie na energie a ile szkod bylo. Wystarczylo umeiscic ten uran w grafitowej kuli i sprawnosc juz byla w okolicach 20%. Nie ma nic za darmo. energia pobrana z silnika przez altek i potem wyprodukowanie wodoru kosztowalo spaleniem paliwa Wodoru by napedzic auto z teog wyszlo ladowa ilosc. PAmietaj ze takie gazy jak wodó czy tlen sa trzymane w psotaci skroplonej w butlach gdzi cisnienie bywa w okolicy 40 atmosfer. A tu masz w butelce jeden litr ale pod cisnieniem praktycnzie zadnym bo atmosferycznym. Inny pryzklad. Czemu w lato rachunki za gaz sa w sumie niewielkie? Czemu w zime sa znacznei wyzsze?? WIesz?? Wyjasniam W lato z racji iz nik tnie grzeje sie gazem to cisnienie w rurach wynosi cos kolo chyba 10-12 atmosfer. A w zime z racji duzego spożycia w rurach mamay po 7-9 atmosfer. Metry leca na liczniku gazowym ale pod innym cisnieniem. JEstesmy robieni w balona wtedy.

Alternator w sharanie mam 220 amperowyjakby co. Moglbym sie pobawic w takie zabawki ale wiem ze to nic nie daje.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-08-2015, 09:36
Post: #53
RE: Zasilanie silnika wodorem.
W tym przypadku teoria nie idzie w parze z praktyką, przekonywać nie mam zamiaru zwłaszcza kogoś kto jest z góry nastawiony na nie, ja tutaj nie podawałem tych info bo naoglądałem się filmików lub naczytałem się w internecie wiedza jest oparta na praktyce dlatego wiem że to działa.



[Obrazek: laweta-olx.jpg?w=50&h=35&zoom=2] Pomoc drogowa - przewóz aut, przyczep, maszyn, minikoparek itp. 509-415-653
13-08-2015, 10:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2015 10:29 przez skimir.)
Post: #54
RE: Zasilanie silnika wodorem.
Wesol trochę pojechał z tymi przykładami z fizyki jądrowej :-) (wodór w bombie a wodór w rakiecie to zupełnie inne historie - w bombie zachodzi reakcja jądrowa a w rakiecie chemiczna)...

Nie mniej jednak ma racje.

Jeśli byłoby to jakkolwiek opłacalne to czemu nie zrobić zwykłego perpetuum mobile. Skoro bilans energetyczny układu: silnik spalinowy - pradnica - generator wodoru - silnik spalinowy, jest na plus to czmu nikt nie zrobił takiego zamkniętego układu do którego dolewamy tylko wodę?

Posałeś, że to nie perpetuum mobile, że nie ma to. tym nic wspólnego. No jak nie? Skoro istnieją określone warunki, w których bilans energii jest na plus, to wystarczy te warunki utrzymać i...



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
13-08-2015, 11:31
Post: #55
RE: Zasilanie silnika wodorem.
(13-08-2015 10:24)skimir napisał(a):  Posałeś, że to nie perpetuum mobile, że nie ma to. tym nic wspólnego. No jak nie? Skoro istnieją określone warunki, w których bilans energii jest na plus, to wystarczy te warunki utrzymać i...

W takich generatorach nie osiągniesz perpetum bo o to nie chodzi i się nie da , najprościej wytłumaczyć tak że generator ma za zadanie wzbogacić mieszankę. Różnica bez generatora i z generatorem jest taka jakbyś zatankował benzyne 80 oktanową i później nalał 98, różnica jest kolosalna w spalaniu, w pracy silnika i komforcie jazdy.

Ludzie słyszą generator hho to zaraz klasyfikują go jako samonapędzającą się maszynę a tak nie jest. Czytałem różne fora również zagraniczne, w Polsce jest tendencja do jałowych wyliczanek, przepychanek i udowadnianiu na siłę czegokolwiek, przeważnie najwięcej ma do powiedzenia ten co w danym temacie niema kompletnie pojęcia, na zagranicznych ludzie wymieniają się DOŚWIADCZENIAMI (nie teorią) i dlatego są efekty takiej pracy zwłaszcza jak się podjedzie pod dystrybutor a to się liczy.



[Obrazek: laweta-olx.jpg?w=50&h=35&zoom=2] Pomoc drogowa - przewóz aut, przyczep, maszyn, minikoparek itp. 509-415-653
13-08-2015, 20:56
Post: #56
RE: Zasilanie silnika wodorem.
Wiesz co ci powiem...
Może i miałoby to sens. Tak sobie kombinuję... Kiedy?

Załóżmy, że wykorzystujemy energię hamowania, lub jakieś chwilowe nadwyżki mocy. Wtedy generator produkuje ten wodór, który trafia do silnika wtedy gdy mocy brakuje...

Może, tak gdybam... Tylko, że wymagałoby to dosyć gruntownego przekonstruowania napedu.
Bilans energetyczny wychodzi na minus, bo inaczej się nie da ale jakiś zysk jest.

W sumie robi się elektrownie wodne szczytowo-pompowe, które w okresie zapotrzebowania na energię zrzucają wodę i produkują energię a w okresach zmniejszonego zapotrzebowania pompy pompują wodę ze zbiornika dolnego do górnego. Teoretycznie bez sensu ale tak się robi.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
13-08-2015, 21:35
Post: #57
RE: Zasilanie silnika wodorem.
co tam zekomo bmw myslalo i robilo jakies tam generatory z ciepla wydechu. Chodziło oto ze uklad wydechowy jest dosc goracy i moznaby jakies ogniwa na tym budowac by generowac prad. Ponoc mieli zrezygnowac z alteranatora ale ile w tym prawdy to nie wiem. Mi sie wydaje ze juz jakies generatory mechaniczne na kolach moznaby zakladac. Produkowac prad i magazynowac w akumualtorach. Taka hybryda mialaby sens jako taki. OCzeiwscie nie duz ejakies akumualtory tylko raczej do wspomagania. Hamowanie silnikiem to by wlasnie bylo magazynowanie. Tkaie auta sa oczewiscie bo to zadna nowosc ani teoria. BArdziej nie pasuje mi ta teoria z tym HHO ze po pierwsze nie ma opcji by zasialnei az alternatora o pradzie maksymalnym wystepujacym tylko w scisle okreslonych warunkach mozna bylo cokolwiek produkowac Prad jaki tma uzyskasz pryz 4000 obr silnika?? 100 amper?? Ile z tego idzie na zapotrzebowanie bieżące?? Jakies 30 A lekko. Iel wytrzyma altek pracujac nawet na takich wysileniach?? raczej szybko sie skonczy. A produkcja czegokolwiek z teog co an atkich filmikach widze z 15-20 A i 12 V to siech na sali. 200 wat i co z tym zrobic?? Rownie dobrze moglbym w bagazniku zainstalowac ze dwa akumualtory i do kol dolozyc po dwa silniczki od wycieraczek i uruchamiajac takie zasialnie mowic ze to mi daje oszczednosci. Slaba teoria

Druga sprawa jest to z ekolega nei rozumie zasady dzialania silnika i jesli twierdzi ze paliwo powiedzmy 94 oktanowe da mniej energii jak 99 oktanów. Nie wie co to oktany i co to daje poprostu.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-08-2015, 22:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2015 22:56 przez skimir.)
Post: #58
RE: Zasilanie silnika wodorem.
Hi, hi - LO i LC - do dziś pamiętam kartkówki z tego :-)
Nie wiem czemu liczba oktanowa w potocznym rozumieniu urosła do jakiegoś wyznacznika kaloryczności paliwa.

Fakt, faktem o ile by robić jakiś odzysk energii aby ją "zaaplikować" gdy jest bardziej potrzebna to są skuteczniejsze metody niż rozwalanie wody na H i O :-)



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ceramizer do silnika Hubert111 10 5,619 05-02-2024 17:15
Ostatni post: foton

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name