Ocena wątku:
Odcina turbo przy 80km/h
02-01-2011, 19:21 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 23:15 przez moherydz.)
Post: #1
Odcina turbo przy 80km/h
witam chcialem zapytac i poprosic o pomoc posiadam seata alhambre 2000 odcina turbo przy 80km/h wymienilem przeplywke wyczyscilem zawor erg dwa dni bylo ok i z powrotem to samo jeszcze jedno z filtra powietrza dochodzi dziwny odglos jak schodzi z obrotow moze ktos podpowie co jest grane pozdro mateusz
Reklama

03-01-2011, 17:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-11-2014 23:15 przez moherydz.)
Post: #2
RE: pomoc
11. Przy tworzeniu nowego tematu w treści powinna być podane: marka, model, rocznik, rodzaj i pojemność silnika. Warto podać jak najwięcej szczegółów dotyczących samochodu.
Najpierw podłączył bym się pod Vag-a .
Potem zaczoł bym szukać jak nic by mi vag nie wykrył ,najpierw szukał bym nie szczelności na wężach podciśnieniowych ,potem bym sprawdził zaworek N75 ,
Jezeli to by nic nie dało to wtedy szukał bym gdzieś nie szczelności w IC lub na odcinku od Ic do turbo.
Ostatnią czynnością jaka bym wykonał było by sprawdzenie(wyczyszczenie ) turbiny czy nie zapiekły się kierownice .



SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
10-01-2011, 18:50
Post: #3
RE: pomoc
Przy nieszczelnym ukladzie dolotowym tzn.od turbo do kolektora ssacego autko kopci na czarno.ale jak tu kolega stwierdzil podcisnienie sprawdzic , czy tez dzwignia od kierownic turbiny porusza sie w calym zakresie i zaworek N75 sprawdzic to ten z bialym kapturkiem.Dla pewnosci mozna podmienic z zaworkiem od AGR-ru.Sprawdz tez na turbinie te gruszke co jest przewod podcisnienia podlaczony czy on jest caly.Bywaja przypadki jak w N75 ze membrana murszeje peka i sprawia to tez problem w ustaleniu przyczyny.Jesli to wszystko jest 100% ok czeka ciebie czyszczenie kierownic turbiny.
Daj znac co bylo usterka.
10-01-2011, 20:12
Post: #4
RE: pomoc
W Passacie miałem przetarty IC i nie kopcił mało powietrza załapywał ,ale jak zwaliło mi rure z IC to za mną nic nie było widać,.
Tylko czarną zasłonę dymną.



SHARAN 1.9 TDI 110KM 1998r


http://images.chomikuj.pl/button/Jabol2.0.gif[/IMG][/URL]

http://www.ekobris.pl Sprzątanie biur,hal,osiedli Warszawa
10-01-2011, 20:50
Post: #5
RE: pomoc
Przy nieszczelnym ukladzie dolotowym tzn.od turbo do kolektora ssacego autko kopci na czarno.ale jak tu kolega stwierdzil podcisnienie sprawdzic , czy tez dzwignia od kierownic turbiny porusza sie w calym zakresie i zaworek N75 sprawdzic to ten z bialym kapturkiem.Dla pewnosci mozna podmienic z zaworkiem od AGR-ru.Sprawdz tez na turbinie te gruszke co jest przewod podcisnienia podlaczony czy on jest caly.Bywaja przypadki jak w N75 ze membrana murszeje peka i sprawia to tez problem w ustaleniu przyczyny.Jesli to wszystko jest 100% ok czeka ciebie czyszczenie kierownic turbiny.
Daj znac co bylo usterka.
mariozz dzieki to turbina a dokladnie lopatki geometrii
11-01-2011, 20:28
Post: #6
RE: pomoc
(10-01-2011 18:50)marrioz napisał(a):  Daj znac co bylo usterka.
kolego jak możesz poradzić...
jak schodzę z obrotów powyżej 1500tys. to słyszę dźwięk jakby koło pasowe obróciło się na zatrzymanym pasie (przepuszcza)...czy to coś nie tak z turbo?



SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA
11-01-2011, 22:31 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-01-2011 22:33 przez marrioz.)
Post: #7
RE: pomoc
Kolego nie wiem za bardzo o jaki dzwiek chodzi ale jesli autko dobrze ciagnie i nie masz spadkow mocy przy przyspieszaniu poprzez rowna jazde to turbine bym wykluczyl ona ma za mala tolerancje bledu mechanicznego albo jest sprawna albo nie.Sprawdz filtr powietrza jak zdejmiesz dolot do skrzynki filtra przyluz reke powinno tylko i wylacznie ssac powietrze bez efektu cofania sie powietrza.Naprawialem silnik co prawda 2.0 tdi 136KM w pasku i tam byla wytarta szklanka popychacza az sprezynapopychacza tarla o walek i tam tez dochodzily dziwne dzwieki.Po wymianie walka i 8miu szklanek usterka minela.Opisz cos wiecej na temat szrona dolegliwosci.
14-01-2011, 00:12
Post: #8
RE: pomoc
(11-01-2011 22:31)marrioz napisał(a):  Opisz cos wiecej ...
no tak...zapewne to nie turbina....na postoju "wciskam pedał gazu" i przy odpuszczaniu nie słychać poślizgu...ten poślizg raczej nie przypomina poślizgu paska ...one raczej piszczą ?....u mnie słychać przy odpuszczaniu takie przerywane , przeciągnięte trzy cztery szurnięcia...jakby jakieś koło zatrzymywało się, a pasek ślizga się dalej, pulasacyjnie



SHARAN 1,9 TDI 115 KM 2001
"poczytaj mi mamo"... o SGA




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Zgrzytanie skrzyni biegów przy wrzucaniu 3 biegu mari0 0 241 04-07-2023 21:22
Ostatni post: mari0
  Hałas przy skręcaniu w lewo/jeździe prosto abecadlo 0 404 07-08-2022 22:01
Ostatni post: abecadlo
  Turkotanie z prawej strony przy puszczaniu nogi z gazu. Vicheld 0 1,829 29-03-2021 18:00
Ostatni post: Vicheld
  Sharan 2001 - Problem z szarpaniem przy przyspieszaniu karkwa123 1 857 30-11-2020 20:55
Ostatni post: Stefano
Lightbulb Coraz większe wibracje przy hamowaniu... server92 1 855 20-09-2020 23:12
Ostatni post: kalamb
  stuki przy zmianie biegów vito33 2 3,007 16-09-2020 20:49
Ostatni post: Slowik8609
  drganie kierownicy przy hamowaniu i tarcie przy skręcaniu w prawo mario77 63 13,756 19-06-2019 19:00
Ostatni post: go2-jacek
  Wyciek oleju przy skrzynce bezpiecznikowej fotofloresy 11 2,455 23-06-2018 15:57
Ostatni post: wossi_2008
  Rura, wąż: turbo <> intercooler sharan_maksa 6 2,057 08-01-2018 14:44
Ostatni post: wesol
  Metaliczne tarcie przy skręcie - prawo/lewo robertkol 3 3,938 10-08-2017 21:16
Ostatni post: jani68

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name