Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Klimatyzacja nabita nie chłodzi/słabo chłodzi/inne problemy
|
07-08-2017, 23:00
Post: #181
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
(05-08-2017 10:49)krzysztof.zabrzeski napisał(a): Sytuacja ma się tak: (07-08-2017 18:10)mamwi napisał(a): Jeżeli sprzęgło włącza agregat, a klima nie chłodzi, to może być zgon agregatuNo i to bym właśnie sprawdził. Sprawdz sprężarkę czy jest dobra i po temacie. |
|||
Reklama
|
|||
|
07-08-2017, 23:42
Post: #182
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
Rurki przed skraplaczem (chłodnicą) z reguły są ciepłe lub gorące, ale za zaworem rozprężnym powinny być zimne. Wiatrak bez względu na to czy klima nabita czy nie po włączeniu Auto na klimatroniku powinien chodzić.
|
|||
08-08-2017, 09:03
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-08-2017 09:41 przez kalamb.)
Post: #183
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
Nie wiem czy w przedlifcie jest presostat w układzie, jeśli jest i padł to wentylatory mogą nie ruszyć. W poliftach jest i niedawno przerabiałem ten temat ;-)jeśli nie ma to przekaźnik/sterownik lub opornica leży
|
|||
08-08-2017, 17:57
Post: #184
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
Presostat jest na pewno ale on odpowiada za 2 bieg. Sprawdziłbym przekaźnik 404, przedostatnie gniazdo 18b (podwójne). 153 to raczej nie jest typowy przekaźnik, tam chyba siedzą diody (oznaczenie nóżek 2,4,6,8? Popraw mnie jeżeli się mylę). Łączy ze sobą sygnał z presostatu lub z czujnika temp. na chłodnicy, powiązany z 2 biegiem wiatraków.
|
|||
08-08-2017, 18:58
Post: #185
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
Z przedliftów mocny nie jestem wiec nie poprawię :-)
A przy okazji może jesteś zorientowany w temacie wiatraków i presostatu w polifcie a dokładnie 1,9 AUY 2001. Wymieniony został presostat bo stary zbyt późno uruchamiał wiatraki. Wiatraki zostały wymienione bo najpierw padł jeden potem drugi. Używki z takiego samego auta. Teraz jest w porządku poza tym ze na LO w klimatroniku wentylatory odpalają po ok 20 sek. po odpaleniu samochodu, wchodzą na pełne obroty a w momencie startu wiatraków bardzo mocno przygasają światła zew i wew. Wymieniony regulator napięcia i zrobione wszystkie punkty masowe. Przy ustawieniu klimy na 18 st pełne obroty pojawiają się cyklicznie każde włączenie powoduje identyczne przygasanie świateł. |
|||
08-08-2017, 20:47
Post: #186
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
Chodzi o to że jedno z zadań presostatu to zapobiegać nadmiernemu wzrostowi ciśnienia. Nie uruchamia on wiatraków zaraz po załączeniu klimy. Kiedy ciepło z chłodnicy nie jest odbierane ciśnienie czynnika dosyć szybko wzrasta i gdy osiągnie wartość powyżej bodajże 16 bar presostat ratuje sytuację i odpala wiatraki, kiedy ciśnienie spadnie poniżej zadanej wartości wyłącza je. Dlatego 1 bieg jest tak ważny dla pracy klimatyzacji. Jeżeli bezpiecznik był tak przegrzany to warto jeszcze sprawdzić ten przekaźnik. Jeżeli chcesz wyślij mi e-mail na priv to prześlę ci kilka schematów do Sharana ale podejrzewam że nie będzie różnic.
|
|||
08-08-2017, 21:04
Post: #187
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
No właśnie jedni mówią co innego niż drudzy. Obecnie w pozycji LO wentylatory uruchamiają się chwile po odpaleniu auta na maxa i pracują tak prawie non stop, zależy od temp zewnętrznej. Przy ustawieniu 18 st i więcej drugi bieg włącza się cyklicznie. A całość zależy od temperatury zewnętrznej. Każde włączenie się drugiego biegu powoduje mocne przygasanie świateł. Jedni mówią ze drugi bieg ma się włączyć zaraz po odpaleniu auta. Inni ze niekoniecznie.
|
|||
11-08-2017, 19:12
Post: #188
|
|||
|
|||
"Przegrzana" klima
Witam
Po kolei. Pacjent sharan 2003 klimatronic dwustrefowy. W momencie zakupu klima martwa. Nie wiadomo jak długo stała sucha. Powód: sól i woda a w efekcie dziurawy skraplacz i przewody idące w tylnym nadkolu do tylnego parownika. Przewody i skraplacz wymienione, układ nabity 950 gram czynnika plus 60 cm oleju. Klimatyzacja ożyła z nawiewów leci powietrze o temperaturze 5st. Wszystko OK podczas eksploatacji auta w kraju. Pod koniec lipca wyjazd na południe Europy. Przez 1200km wszystko ok .Temperatura na zewnątrz ok 37st. Postój na parkingu około 30 minut ( silnik wyłączony ) Od tego momentu z nawiewów leci ciepłe powietrze. Wentylatory na chłodnicy chodzą ale rurki od skraplacza gorące - różnica temperatur pomiędzy grubą a cienką niewielka - gruba parzy a cienka niewiele chłodniejsza. Przez pozostałe 150km sytuacja bez zmian. Po przyjeździe na miejsce następnego dnia rano sytuacja wraca do normy - przez całe dwa tygodnie pobytu pomimo upałów na poziomie 35-37 st klima pracuje poprawnie. Cała sytuacja powtarza się podczas powrotu tylko dochodzi do niej podczas godzinnej jazdy w korku w momencie wjazdu do tunelu . Temperatura na zewnątz 41st. Przez następne kilkaset kilometrów nawiewów leci ciepłe powietrze. Pomimo jazdy na autostradzie z prędkościami 130 140 km/h klima nie rusza. Klimatyzacja zaczęła pracować dopiero w kraju w okolicach godziny 5 rano gdy temperatura na zewnątrz wynosiła 19st . Obecnie przez tydzień w kraju wzystko ok. VAG nie zapisał żadnych błędów w module klimatyzacji. I tu moje pytanie o przyczynę. Czy winna może być srężarka tzn jej wydajność lub przegrzewanie się? Z góry dzięki za pomoc i wszelkie sugestie. |
|||
11-08-2017, 20:05
Post: #189
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nabita nie chłodzi
Wszystko zostało sprawdzone lub wymienione? Np zawór rozprężny? A ile masz czynnika podane na tabliczce znamionowej na pasie pod maską? Bo u mnie dla dwustrefowej to 1050 +50
|
|||
13-09-2017, 22:19
Post: #190
|
|||
|
|||
RE: Klimatyzacja nie chłodzi
(08-08-2017 21:04)kalamb napisał(a): No właśnie jedni mówią co innego niż drudzy. Obecnie w pozycji LO wentylatory uruchamiają się chwile po odpaleniu auta na maxa i pracują tak prawie non stop, zależy od temp zewnętrznej. Przy ustawieniu 18 st i więcej drugi bieg włącza się cyklicznie. A całość zależy od temperatury zewnętrznej. Każde włączenie się drugiego biegu powoduje mocne przygasanie świateł. Jedni mówią ze drugi bieg ma się włączyć zaraz po odpaleniu auta. Inni ze niekoniecznie. Dla potomnych gdyby ktoś się spotkał z podobnym problemem Pacjent VW Sharan 1.9 TDI AUY 115 Objaw Mocne przygasanie świateł, oświetlenia wewnętrznego w momencie włączenia się wentylatorów klimatyzacji. Usterka Brak pierwszego biegu wentylatorów po włączeniu AUTO wentylatory włączał prawidłowo presostat po wzroście ciśnienia ale pozycji 0 od razu na max co powodowało duży pobór prądu i przygasanie świateł. Rozwiązanie Wymiana przekaźnika 430 (za skrzynka bezpieczników i centralnej elektryki) jego cześć odpowiada za pierwszy bieg wentylatorów. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|