Ocena wątku:
BRT/BVH 2.0 TDI - ogólne pytania i rozważania
22-01-2017, 21:28
Post: #51
RE: 2.0 TDI BRT
Jak sam widzisz nie rodzaj oleju tu mial znaczenie a ilosc km a mozliwe ze silnik juz tez ma troszke dosc bo z tych okolo 5 litrow plynu moglo tam niewiele oleju byc. Choc fiat np ma od kilku lat interwaly wymian oleju wlasnie co 50 tys km. Pamietajmy ze nie kazdy diesel musi miec sprawny uklad dpf ktory to jak wiemy ma spore znaczenie dla zywotnosci oleju.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

30-06-2017, 14:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 30-06-2017 14:59 przez seleroff.)
Post: #52
2.0 TDI z 2010
Witam,
Czy ktoś mógłby powiedzieć więcej o silniku 2.0 TDI z końca produkcji Sharana MkI chodzi mi konkretnie o 2010 rok. Czy jest tam ten mokry DPF? Czy są to silniki common rail? Czy są to konstrukcyjnie te same albo prawie te same jednostki co w MkII?

Pozdrawiam.
30-06-2017, 16:21
Post: #53
RE: 2.0 TDI z 2010
Konstrukcja niezmieniona. Caly czas w tej budzie byly tylko silniki 1.9 i 2.0 na pompowtryskach. Nie bylo CRow.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
07-07-2017, 18:04
Post: #54
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH
Witam wszystkich, bo jestem tu nowy, a nie bardzo mogę znależć dział przeznaczony do przedstawienia nowego usera. Smile Prześledzilem caly wątek o pompie oleju z wałkami wyrównoważającymi i chcialbym podzielić się swoimi spostrzeżeniami, bo tym tematem, i nie tylko tym, zajmuję się zawodowo, i dodatkowo przerabiałem temat we wlasnym aucie.
Pompa oleju, a konkretnie jej napęd, czyli nieszczęsny imbus, to faktycznie porażka niemieckich inżynierów. Przebieg do awarii zależy przede wszystkim od ilości startów silnika, czyli im więcej, tym prędzej nastąpi. I nie należy się pytać, czy się to wydarzy, tylko kiedy, bo awaria jest nieunikniona. Przyjmuje się, że bezpieczny kilometraż to ok. 150 000 km, choć przy dluższych przebiegach między odpaleniami może się znacznie zwiększyć, nawet ponad dwukrotnie. Ja w swoim aucie profilaktycznie rozebralem pompę przy przebiegu 100 000 km, ze względu na częste odpalania i krótkie przebiegi. Krawędzie napędu i gniazda byly już pozaokrąglane, choć nie w takim stopniu, żeby grozilo to utratą smarowania. Naprawa polegała na założeniu dluższego imbusa i pogłębieniu gniazda, przy czym musi być to zrobione bardzo, ale to bardzo precyzyjnie, ze względu na znaczną prędkość obrotową modulu. I to zalatwia sprawę w zasadzie dożywotnio, choć, moim zdaniem, po przebiegu ok. 150 000 kolejnych kilometrow warto to sprawdzić, bowiem koszt takiej operacji jest znikomy w stosunku do kosztów wymiany silnika i turbiny. Odradzam też rezygnację z oryginalnego modulu olejowego na rzecz tego z 1.9, bo oznacza to odczuwalne zwiększenie drgań silnika. Poza tym silnik brt cierpi na to samo, co 1.9, czyli np. na zużycie tulei, gdzie siędzą pompowtryskiwacze (z tych poważniejszych rzeczy), ze względu na ich mocowanie i duże obciążenie ukladu powodującego ich kolysanie. I choć tym nieszczęsnym modulem olejowym zepsul sobie bardzo reputację, wcale nie jest taki zly Smile
07-07-2017, 19:38
Post: #55
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH
tego to nie wiem czy ilosc odpalen ma tu cos do gadania ale kto wie. W takim momencie nie ma ze tka powiem smarowania na zaden uklad wiec i ten imbus tez. Drgan w sumie to ja nie zaobserwowalem i sporo aut widzialem po takiej przerobce. Konia z rzedem temu co odróżni silniki z tymi roznymi pompami. Drgan nie zaobserwowalem gdzie bylem w wielkim szkoku jak wymienilem dwumas niby sprawny na jednomas. tu mnie powalilo na kolana. Nie spodziewalem sie tego wcale. A mialem w lanach wymiane poduszek silnika. Zuzywaja sie nei zadne tuleje al gniazda w glwicy pod pompowtryski. Tak to wynika z tego ze pompki sa dosc lichawo przymocowane w glowicy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
10-07-2017, 14:41
Post: #56
RE: 2.0 TDI - BRT/BVH
Witam! Wymieniłem imbusik pompy olejowej, przebieg 230kkm. Na zdjęciu wyjęty i nowy, oraz pompa po zdjęciu dekla. Pompa miała lekkie rysy, niewidoczne na zdjęciu, na czole zębów powodujące jej lekkie blokowanie wyczuwalne przy kręceniu palcami imbusem. Po lekkim przetarciu papierem ściernym obraca się lekko. W misce było czysto. Polecam jednak wszystkim przegląd tego miejsca.


Załączone pliki Miniatury
       
27-04-2018, 19:10
Post: #57
sharan 2.0 tdi
Witam,
dzisiaj szorowalem silnik w moim shariku i na bloku silnika znalazlem napis Poland... to polacy produkuja silniki dla vw?
27-04-2018, 20:49
Post: #58
RE: sharan 2.0 tdi
W Poznaniu jest odlewnia vw ale czy wszystkie tu robili to nie wiem
27-04-2018, 21:09
Post: #59
RE: sharan 2.0 tdi
" 20% samochodów wyprodukowanych w koncernie Volkswagen AG jest wyposażona w głowicę z Poznania."
27-04-2018, 21:31
Post: #60
RE: sharan 2.0 tdi
Wszystkie diesle robili poza 2.5 TDI chyba w Polkowicach.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AUY - wymiana silnika - pytania sirblob 20 11,889 30-01-2015 10:41
Ostatni post: redpoint

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name