Ocena wątku:
Podpiecie parownika.
15-02-2012, 10:31
Post: #1
Podpiecie parownika.
Witam, w innym poscie opisałem temat słabego grzania w kabinie w moim sharanie. Poczytalem na innych forach troche i chyba zmienie sposób podpiecia parownika w mojej instalacji LPG.Obecnie jest wpiety równolegle w system nagrzewnicy tj , wlot i wylot poprzez trójniki, wiec jest przed nagrzewnicą, ja jednak zamierzam wpiac sie z parownikiem szeregowo w wylot z nagrzewnicy,wiem ze płyn bedzie nieco chłodniejszy ,ale nie powinno miec to wpływu na prace instalacji gazowej,a wewnatrz auta powinno sie poprawic ogrzewanie.Co wy o tym sadzicie panowie. Wczesniej nie było takich kłopotów ale chyba nagrzewnica mi sie troche przytkała , i sadze ze było to spowodowanie własnie tym ze parownik jest wpiety bezposrednio przed nia.Pozdrawiam.motorek4612.
Reklama

15-02-2012, 17:45
Post: #2
RE: Podpiecie parownika.
nie moze tak byc bo jak dasz w lato na min ogrzewanie czyli na zimny nawiew to nie bedzie przeplywu plynu chlodzacego przez nagrzewnice no i parownik.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
15-02-2012, 18:52
Post: #3
RE: Podpiecie parownika.
Wesol ale u mnie czy ja dam na LO czy na HI to płyn przez nagrzewnice płynie non stop, nie ma żadnych zaworów co by odcinały dopływ do nagrzewnicy, no chyba ze się mylę.
15-02-2012, 20:36
Post: #4
RE: Podpiecie parownika.
Też jestem zainteresowany odpowiedzią. Wcześniej też zastanawiałem się nad takim wpięciem, ale jeszcze się zastanawiam. Ja mam klime manual.



Sharan ADY 2.0 + LPG
Peugeot 406 - ukochane auto
Kiedy każdy pomysł zaczyna wydawać Ci się genialny - dopij wódkę i idź spać
20-02-2012, 16:43
Post: #5
RE: Podpiecie parownika.
Bron boze nie wpinaj sie tylko w wylot bo nie bedziesz mial obiegu cieczy i parownik zamarznie
20-02-2012, 17:48
Post: #6
RE: Podpiecie parownika.
wydaje mi sie ze powinien byc jakis zawor. Wiekszosc marek tak ma ale czy w sharanie tak jest to nie dam reki uciąć bo nie rozbieralem.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
11-03-2012, 00:13
Post: #7
RE: Podpiecie parownika.
nie ma żadnego zaworu odcinającego dopływ płynu do nagrzewnicy wszystko jest sterowane poprzez klapki
co do włączenia parownika to daj go przed nagrzewnica w swoim też tak zrobiłem
05-01-2013, 20:47
Post: #8
RE: Podpiecie parownika.
Witam, więc z powodu kłopotów z ogrzewaniem wnętrza w aucie ,podpiąłem się szeregowo zasilanie parownika w układ chłodzenia i zrobiłem to nie jak chciałem wcześniej na wylocie ,ale na wlocie do nagrzewnicy,kilka dni było ok grzanie się poprawiło ale w trasie do Wrocławia parownik zaczął zamarzać i musiałem w trasie wrócić do poprzedniego podpięcia równoległego, i w aucie zaczęło znowu wiać zimnym powietrzem, , jestem jeszcze przed wymiana pompy wody, i jeśli to nie pomoże to mam zamiar dołożyć pompkę elektryczna płynu od sharana z dieslem.
05-01-2013, 21:21
Post: #9
RE: Podpiecie parownika.
Nic to nie da. Nie tu musi lezec problem. Nie jest to pierwsze auto z instalacja gazową. Jeszcze mi tak na mysl przychodzi taki pomysł. Jestes pewien ze ten parownik jest super szczelny i czasem nie puszcza gazu w uklad wodny?? Jak sie jezdzi autem tylko na benzynie?? Czy wtedy wystepuja problemy z ogrzewaniem itp. Mi to wyglada caly czas na problem ze szczelnscia głowicy. Mowisz ze turlales sie troszke wkolo komina i bylo okej a jak poleciales w trase to problem wystapił.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
05-01-2013, 21:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 05-01-2013 21:51 przez bugi78.)
Post: #10
RE: Podpiecie parownika.
mam wpiete trojnikami i czy jade na gazie czy na benzynie...ogrzewanie jest takie samo... czyli dobre...

raczej sklonilbym sie nie wymianie pompy a termostatu - sprawdz vagiem jakie masz temperatury...
wczesniej w innym aucie tez mialem podobny problem - slabe ogrzewanie...

okazalo sie ze termostat mial juz pelne otwarcie na 70 stopni a zamykal sie na 60...
ale oczywiscie najpewniej wyjac termostat i z termometrem go do gara i na kuchnie... i patrzec co i jakSmile
(05-01-2013 21:21)wesol napisał(a):  Mowisz ze turlales sie troszke wkolo komina i bylo okej a jak poleciales w trase to problem wystapił.

przy wyzszej predkosci bardziej wychladzalo plyn w chlodnicy

jak termostat szwankuje to wiecej zimniejszego plynu na wyzszych obrotach cisnelo w "maly" obieg




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name