Ocena wątku:
Przybywający i znikający płyn chłodniczy
19-01-2023, 15:19 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2023 15:21 przez Goja8721.)
Post: #1
Przybywający i znikający płyn chłodniczy
Witam jestem właścicielaka vw sharan 2003 rok 2,8 v6 4emotion benzyna z lpg. Problem polega na tym że raz w aucie na zimnym jest plynu chlodniczego poniżej min i wtedy trzeba dolac a nie raz nawet na zimnym powyżej max. W aucie wymieniono magistrale wodna laczaca obudowę termostatu z blokiem silnika i korek od zbiorniczka wyrównawczego.Zrobiono test UG i wyszedl negatywny, wymieniono takze reduktor bo mechanik stwierdził że to on rypie sprawę. Niby stwierdził że czuć płyn chłodniczy i ze nagrzewnica jest do wymiany w aucie czego ja nie wyczuwam. Fakt szyby robią się czasami tłuste. Mówił że po wymianie parownika mamy się do niego zgłosić na wymianę nagrzewnicy. Ale ostatnio powiedział że mamy auto sprzedać ???? już nie wiem gdzie szukać przyczyny. Wcześniejszy który robił magistrale uparl się ze to uszczelka chociaż na teście nie wyszło. Nie wiemy już co robić. Auto trzymie temp plynu 90 stopni i śilnka temp też ok. Oczywiście jeśli to uszczelka to zrobimy to tylko ze co mechanik to inna teoria. Boimy się że zrobimu Uszczelke a auto będzie robić tak samo. Może ktoś coś podpowie bo w kółko słyszę że v6 to mało który mechanik ogarnia.
Reklama

19-01-2023, 21:11
Post: #2
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
Ten test uszczelki to jak był robiony?



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
19-01-2023, 23:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-01-2023 23:41 przez Goja8721.)
Post: #3
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
(19-01-2023 21:11)wesol napisał(a):  Ten test uszczelki to jak był robiony?

Był założony korek na zbiorniczka wyrównawczy i filoka włożona a do fiolki wlany płyn. Auto było na podwyższonych obrotach a silnik odsiagnal temp i plyn nie zmienił koloru. Test robiony u dwóch roznych mechanikow
20-01-2023, 06:35
Post: #4
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
Ile te obroty podwyższone?



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-01-2023, 10:47 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-01-2023 11:30 przez Goja8721.)
Post: #5
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
(20-01-2023 06:35)wesol napisał(a):  Ile te obroty podwyższone?

Z 5 min. Wogole auto było męczone chyba z 15 min. Bo wcześniejszy mechanik robił tylko na wolnych obrotach. Jednego dnia jest na zimnym np powyżej maxa a kolejnego po zrobieniu trasy dzień wcześniej znów jest na min.
Moje spostrzeżenia z jazdy autem to zw na małych trasach robią się często takie właśnie rzeczy bo po większej trasie np 50 km płyn utrzymuje się na minimum
20-01-2023, 11:32
Post: #6
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
Chodzi mi o obroty. Czy to 1500 obr czy 3000 obr. Bo tak na 1000xzy 1500 to mozna trzymać i godzinę i moze nic nie pokazać. Najlepiej to się przejechać tym autem.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-01-2023, 12:07
Post: #7
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
(20-01-2023 11:32)wesol napisał(a):  Chodzi mi o obroty. Czy to 1500 obr czy 3000 obr. Bo tak na 1000xzy 1500 to mozna trzymać i godzinę i moze nic nie pokazać. Najlepiej to się przejechać tym autem.

Auto było rozgrzane po zajechaniu do mechanika i chwilę odczekał mąż u mechanika po czym założyli korek z fiolka i tak obroty były na tys
21-01-2023, 15:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 15:04 przez Stefano.)
Post: #8
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
Testy ze zmianą koloru nie wiele dają. Wiem to po swoich walkach z tym tematem i relacjach klientów, którym słabo chodziło ogrzewanie. Trzeba ściągać głowicę i wymienić uszczelkę.



Serwis; dogrzewacze i ogrzewania postojowe, Webasto i Eberspacher, TEL. 601052155
21-01-2023, 21:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2023 21:58 przez Goja8721.)
Post: #9
RE: Przybywający i znikający płyn chłodniczy
(21-01-2023 15:03)Stefano napisał(a):  Testy ze zmianą koloru nie wiele dają. Wiem to po swoich walkach z tym tematem i relacjach klientów, którym słabo chodziło ogrzewanie. Trzeba ściągać głowicę i wymienić uszczelkę.

U nas ogrzewanie chodzi beż zarzutu. Jeden dzień jest plynu po trasie na max w zbiorniczka wyrownawczym I rano to samo a kolejnego dnia jest na minimum. To tak jakby coś się zacinało i np płyn nie mógł opasc. Ale nie znam się i mogę gdybać. Ja się nie wzbraniam przed robieniem uszczelki glowicy bo jak trzeba będzie to oczywiście tyle ze strach że zrobimy za nie małe pieniądze a auto dalej tak będzie robić. A mechanik stwierdzi ze jeszcze coś dodatkowo doszło. Wszyscy wzbraniają się bo mówią to v6 i wszystko zabudowane




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  vr6 1996 ubywa płyn chłodniczy lstd 6 3,277 06-01-2016 01:16
Ostatni post: ULTRA
  Wtyczki+cieknący płyn SharanVR6 0 791 10-09-2015 07:59
Ostatni post: SharanVR6
  galaxy mk1 2.8 wywala płyn chłodniczy janiszek1990 7 3,667 03-06-2014 19:18
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name