Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
AUY - na rozgrzanym silniku notlauf
|
22-11-2022, 00:59
Post: #1
|
|||
|
|||
AUY - na rozgrzanym silniku notlauf
Witam. Mam problem w Sharanie 2001r polegający na tym, że jak w zegarku po nagrzaniu silnika do ok. 85stC zaczyna się nierówna praca silnika, jakby nie palił na wszystkie cylindry i wpada w notlauf, tracąc moc. Telepie budą. Nagrzałem silnik bez obciążenia (na jałowym) i taki sam efekt. Filtr paliwa, powietrza wymieniony. Geometria turbo działa i gruszka sprawna. Wężyki podcisnieniowe OK, układ powietrzny OK, EGR czysty z niewielka iloscia oleju. Mechanik sprawdził przepływomierz i podobno wszystko OK, sprawdził też pompowtryski i nie było błedów (nie sa pierwszej żywotności, ale podobno dają radę). Przemierzyłem rezystancję na pinach gniazda pompowtrysków po nagrzaniu silnika jak pracował w tym stanie i poprawna tj. po 0,3 Ohm każdy....
Co to może być? Please help.... |
|||
Reklama
|
|||
|
22-11-2022, 12:28
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: AUY - na rozgrzanym silniku notlauf
Muszą być błędy w silniku, najczęściej przy takich objawach to czujnik położenia wałka.
|
|||
22-11-2022, 15:28
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: AUY - na rozgrzanym silniku notlauf
Logi trzeba zrobić dynamiczne.
|
|||
09-02-2023, 01:27
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: AUY - na rozgrzanym silniku notlauf
Wiem, ze to późna odpowiedź, ale naprawa udała się, i była... prosta do zrobienia, ale trudna jak dla mnie do wykrycia. Obwaiałem się uszkodzenia tego czujnika położenia wałka, bo dostęp jest fatalny.
Więc najpierw podpiąłem diagnostykę, najprostszą jaką dysponuje i wyszło: 18074 Nie znany kod błędu brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY 16685 Brak zapłonu cylinder 1 brak osprzętu / nie związany ze sprzętem - BŁĄD SPORADYCZNY Otworzyłem klawiaturę, wydziubałem tę wtyczkę pompowtrysku nr 1, wyczyściłem , podoginałem lekko, zamontowałem spowrotem (niestety przy wyciąganiu konektorów ukruszył się kawałek tej zapinki wtyczki, myślałem że nie da rady zapiąć spowrotem, ale trzyma). Ponowna szybak diagnoza po odpaleniu silnika- brak błędów. Więc mały laptopik żonie na kolana, interfejs podpięty, i pojechaliśmy odebrać syna z obozu, no i zero błędów. Do teraz silnik równo pracuje, problem uważam za rozwiązany. Panowie - dzięki za sugestie i nakierowanie na tę diagnozę, i jeszcze raz przepraszam, że tak długo trwała odpowiedź z mojej strony. Pozdrowienia! |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|