Ocena wątku:
Moja Alhambra...
09-09-2021, 01:10
Post: #1
Moja Alhambra...
Widzę, że rzadko ktoś tu zagląda, ale się pochwalę, a co...

   
Reklama

09-09-2021, 09:01
Post: #2
RE: Moja Alhambra...
duzy niuton z dolu. chyba ze masz jednomas i duzo przegubow. a tak to okej.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
10-09-2021, 22:21
Post: #3
RE: Moja Alhambra...
Odkąd kupiłem to nie zaglądałem do sprzęgła, więc nie mogę potwierdzić czy ktoś coś zmieniał, ale podejrzewam że jeszcze siedzi oryginalny dwumas. Na razie nie zauważyłem żeby coś się działo, ale prawda jest taka, że bardzo rzadko wykorzystuję tę moc - głównie przy wyprzedzaniu.

A co do przegubów, to nie ukrywam, że od czasu do czasu przeglądam znany portal aukcyjny i jak znajdę coś w dobrej cenie to sobie kupuję i kładę na półkę. Zawsze mam coś w zapasie, bo powoli szykuję sobie ten samochód, żeby pojeździć nim dłużej, a wiem że te przeguby lecą. Jakiś rok temu wymieniałem prawy wewnętrzny bo trochę trzęsło przy rozpędzaniu. Od tamtej pory spokój, nawet po chipie.

Muszę jeszcze tylko wyczyścić zaworki od podciśnień i rozebrać turbinę do czyszczenia, bo ma lekkiego overboosta. Może to pomoże, a napewno nie zaszkodzi.

Jakby ktoś chciał pooglądać filmik z wirusowania to zapraszam. Trochę ciekawych informacji...

https://www.youtube.com/watch?v=ODPUWPPSrlM
11-09-2021, 07:41 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-09-2021 07:55 przez wesol.)
Post: #4
RE: Moja Alhambra...
btb to nie arl. tak jak pisalem juz wiele razy inne pompki inne turbo. btb ma turbine kkk ktora jest turbina mniej wydajna i miewa problemy z luzem na zmiennej geometrii. ma inna budowę i ciezej sie ja rozbiera. natomiast arl ma turbine garrett ktora jest wydajniejsza i nie ma luzow na geometrii. tam występuje ze geometria się zapieka od sadzy i wtedy czyszczenie pomaga.
korekcje na pompkach wielokrotnie pisalem ze do 0.8 moga byc. wszystko powyżej jak 1.0 to już swiadczy o ich poczatkach problemu. duzo zakezy jeszcze czy przy przyspieszniu sie nie rozjezdzaja bardziej te korekty czyli nie na postoju tylko pod obciazeniem. zreszta co innego jak jedna pompka ma 1.2 na plusie a co innego jak ma na minusie czyli -1.2
Zalrzy wlasnie jak bedziesz deotal auto ale katujac go troche to przeguby i dwumas najszybciej sie koncza. ja zrobilem startow chyba 11 czy 12 od zera z pelnym ogniem mierzac vcds przyspieszenie i predkosc max i zabilem dwumas. zmienilem po tym na jednomas, dalem turbine od volvo, pompki z konciwkami hf+25% i wynik wyszedl. lekko ponad 200 koni. tyle ze trafilem wtedy kiepsko bo w hamowni lozyska sie wysypaly to umnie w turbinie na sztandze byl maly luz. finalnie powinno byc jakies 230 koni. tyle ze niuton mialem 444Nm ale od 2000 obr do 3800 mialem 360 Nm. ciagnal praktycznie w calym zakresie obrotowym bo turbo mialo spory naddatek powuetrza. turbo. moglo dmuchnac 1.9 bara a my dmuchalismy cos kolo 1.75 bara.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Alhambra 1.9 AUY Hubert111 12 11,014 13-03-2015 15:21
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name