Ocena wątku:
wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
19-03-2021, 14:09 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2021 14:37 przez Mariorebeliant.)
Post: #1
wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
Czołem, nabyłem woza i jak dobry obyczaj nakazuje chciałbym wymienić oleje/płyny w układzie napędowym (4motion). Szerman ma nalatane 200tkm.
I tak, zrobiłem:
- wymieniłem płyn i filtr w Haldexie (wcześniej olej wymieniany co 60 tkm, po wymianie przestał szarpać przy zmianie biegów)
- wymieniłem olej+filtr w silniku (nie jestem zwolennikiem Long Life)
Pytania.
1. Czy oprócz wymiany oleju w samej "skrzyni biegów" ok 1L? + dyferencjał tył, gdzieś jeszcze należy wymienić olej?
2. Doczytałem o "układ transaxle/ręczna-Pojemność 2,3 litr. Sprawdź 30000 km/ 24 mies.-75W-80" lub inny producent pisze " Most pędny, ręczny 0A6 do daty produkcji 29-10-2013 6/1 "i tak się zastanawiam co to jest i gdzie tego szukać? Huh
Pomysły?
Reklama

19-03-2021, 20:15
Post: #2
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
Szarpanie napewno nie ma nic wspólnego z haldexem. Jakby nawet tam wcale oleju nie było.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
19-03-2021, 23:13 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-03-2021 23:35 przez Mariorebeliant.)
Post: #3
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
(19-03-2021 20:15)wesol napisał(a):  Szarpanie napewno nie ma nic wspólnego z haldexem. Jakby nawet tam wcale oleju nie było.

No pomocny post, nie ma co. Szarpanie to może nie jest właściwe określenie, efekt był taki jakby sprzęgło nie rozłączało. Zwykle między 1 a 2 biegiem. Nie wiem jak to opisać... Płynu w haldexie na bank było za mało. Spuściłem jakieś 0,5 L. Efekt jest taki, że jest o niebo lepiej. Ale do sedna. Przydusiłem internety, pogrzebałem na forach i tak, w linku jest wszystko czego potrzebowałem - dla potomnych. Przedni "reduktor(olej)" też wymaga wymiany.
https://forum.vw-passat.pl/topic/52910-p...-4-motion/
20-03-2021, 01:22
Post: #4
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
Haldex zepnie napęd jeśli pompka pracuje i puści olej na tarczki. Czyli napęd generalnie nie jest spięty przy normalnej jeździe, ruszaniu itp. to nie jest napęd spięty i odłączany w jakichś tam warunkach. To jest napęd wiecznie rozpięty i tylko w określonych warunkach zapinany. Nielicznych warunkach.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-03-2021, 22:29
Post: #5
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
(20-03-2021 01:22)wesol napisał(a):  Haldex zepnie napęd jeśli pompka pracuje i puści olej na tarczki. Czyli napęd generalnie nie jest spięty przy normalnej jeździe, ruszaniu itp. to nie jest napęd spięty i odłączany w jakichś tam warunkach. To jest napęd wiecznie rozpięty i tylko w określonych warunkach zapinany. Nielicznych warunkach.

Nie o to pytałem
21-03-2021, 10:56
Post: #6
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
(19-03-2021 14:09)Mariorebeliant napisał(a):  Czołem, nabyłem woza i jak dobry obyczaj nakazuje chciałbym wymienić oleje/płyny w układzie napędowym (4motion). Szerman ma nalatane 200tkm.
I tak, zrobiłem:
- wymieniłem płyn i filtr w Haldexie (wcześniej olej wymieniany co 60 tkm, po wymianie przestał szarpać przy zmianie biegów)
- wymieniłem olej+filtr w silniku (nie jestem zwolennikiem Long Life)
Pytania.
1. Czy oprócz wymiany oleju w samej "skrzyni biegów" ok 1L? + dyferencjał tył, gdzieś jeszcze należy wymienić olej?
2. Doczytałem o "układ transaxle/ręczna-Pojemność 2,3 litr. Sprawdź 30000 km/ 24 mies.-75W-80" lub inny producent pisze " Most pędny, ręczny 0A6 do daty produkcji 29-10-2013 6/1 "i tak się zastanawiam co to jest i gdzie tego szukać? Huh
Pomysły?
Tyle z własnego doświadczenia;
silnik 4,3 L.
skrzynia biegów manual 2,3L.
rozdzielacz 0,9L.
haldex 0,8L.
most 0,9L.
plyn do chłodnicy 8,5L.
plyn do spryskiwaczy 6L.
 Thanks given by: Mariorebeliant
21-03-2021, 19:15
Post: #7
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
(20-03-2021 01:22)wesol napisał(a):  Haldex zepnie napęd jeśli pompka pracuje i puści olej na tarczki. Czyli napęd generalnie nie jest spięty przy normalnej jeździe, ruszaniu itp. to nie jest napęd spięty i odłączany w jakichś tam warunkach. To jest napęd wiecznie rozpięty i tylko w określonych warunkach zapinany. Nielicznych warunkach.

Kolego, nie do końca się z Tobą zgodzę, pominę już kwestię stwierdzenia gdzie "pompka puszcza olej na tarczki" ... ale dla testu proponuję zatem wyjąć bezpiecznik od sterownika napędu i sprawdzić, jak auto zachowa się podczas choćby ruszania, pokonywania zakrętów na szutrze etc. Nic nie kosztuje a daje pogląd na co daje nam napęd. Tak, wiem, wtedy przestanie działać ESP etc, ale samo ruszanie na trawie albo pisaku powinno rozwiać wątpliwości. Dobrej zabawy! Smile
18-07-2023, 12:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-07-2023 12:13 przez Mariorebeliant.)
Post: #8
RE: wymiana płynów i olejów w układzie napędowym 4motion
No dobra, trochę czasu minęło zanim zabrałem się za temat. Auto jest jako drugie w domu więc nie było ciśnienia. Jednak temat nie dawął mi spokoju.
W moim przypadku (test bezpieczników) sama wymiana oleju/płynu + filtra w układzie haldex nie dawała w rezultacie zakładanej poprawy.
Dostałem garść ciekawych informacji od szwagra, który morduje się z napędami od kilku lat w Norwegii. Tam spora część floty VW ma 4motion.
I tak. tym razem już nie kupowałem super hiper oryginałów tylko:
FILTR OLEJU SPRZĘGŁO HALDEX 26-2086 MAXGEAR
i
FEBI BILSTEIN OLEJ SPRZĘGŁA HALDEX 101172 850ML
Spora różnica w cenie.

po spuszczeniu oleju i wywaleniu starego filtra bardzo ważną sprawą jest wypłukanie/wydmuchanie mazi która jest obecna w komorze olejowej. Terii na temat powstawania tego szlamu jest kilka, ale nie o tym.
Wypłukałem środek wtryskując pod ciśnieniem ponad 1L płynu do czyszczenia tarcz hamulcowych tak w miejsce spustu jak i wlewu, oraz gniazdo filtra. Nasępnie pod sporym ciśnieniem i pistoletem do sprężarki z długą końcówką pod różnymi kątami wydmuchiwałem te maź od strony spustu zatykając na zmianę gniazdo i wlew/wylot. Procedurę powtórzyłem do momentu kiedy syf przestał wylatywać. Przed nalaniem oleju, należy koniecznie odczekać aż odtłuszczacz wyparuje!!!
Oprócz tego ważne aby zdemontować pompkę haldex i wyczyścić plastikowe sitko. I mnie przepustowość powierzchni sitka to ok 1/4 powierzchni. Przy odrobinie gimnastyki da się odkręcić pompkę nie odpinając wtyczki od sterownika. Wystarczy dać kilka cm luzu na okablowaniu. Jak już pompka jest na zewnątrz, warto wydmuchać pył z korpusu/obudowy wirnika. Tu nie stosował bym płynu do odtłuszczania.
Od momentu operacji przekulane kilkanaście tyś km. Teraz mogę powiedzieć że jest znaczna poprawa. przy starcie nie podszarpuje, przy skręcaniu nie występuje efekt "blokady" mostu.

Po czyszczeniu dalej już standard, filtr, olej, procedura VAG i do przodu.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przegub wewnętrzny/ półoś. Wymiana mich2505 23 8,524 12-01-2023 22:36
Ostatni post: wesol
  Co ile wymiana rozrządu? Alhambra 2014 2.0 TDI 140KM kowgli 4 2,955 17-07-2021 17:13
Ostatni post: Kicol
  Wymiana przedniej belki gugar 3 1,041 27-03-2021 23:22
Ostatni post: turek
  Wymiana termostatu JakubSwierczek 21 6,395 28-01-2021 07:24
Ostatni post: popo666
  Filtr paliwa - wymiana przy pierwszym przeglądzie? mwlodarc 22 8,182 12-05-2019 19:13
Ostatni post: Marco_Polo
  Wymiana oleju w silniku- co ile km? Alhambra 7N 20 17,082 30-08-2016 22:04
Ostatni post: VVMiet

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name