Ocena wątku:
Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
19-07-2018, 22:58
Post: #2981
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
ale trafiliście z tematem pianki. Od zawsze stosowalem tylko dobre sprawdzone firmy typu liqui moly, tym razem pomyślałem że dam szansę firmie rodzimej organika, zakupilem, zastosowalem zgodnie z instrukcją..
na następny dzień wentylator wnętrza nie działa a zbliza sie powrót z urlopu ok 300 km raczej w deszczu.... od zewnątrz ręką rozpędziłem wentylator i jakoś zakrecił. Niestety w trasie kaput na dobre no i bieda. pomimo, iz na wiatrak dostała sie minimalna ilość to spowodowala zatarcie panewki wirnika. rozebranie oczyszczenie silnika, panewki dało radę ale już wirnik stracił osiowość i lekko buczy juz zamowiony anglik za 5 dyszek na podmiankę. Pamiet, ze liqui moly nigdy noc takiego mi nie odwalil a tu masakra. firma organika robi fajną chemię, że wypada przypomnieć o Cortanin F, wg mnie cudo na rdzę.



ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
Reklama

19-07-2018, 23:13
Post: #2982
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
Cortanin F jest przereklamowany, lepiej spórbować forch l237 korroplex. Co do tych pianek to sam nie bawiłem się nigdy w to i chyba nie zamierzam. Więcej szkody niż pożytku.



Gdyby mi się chciało tak jak mi się nie chce Big Grin
19-07-2018, 23:29
Post: #2983
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
ja miałem cortaninem zrobione koło podwieszane. 2 warstwy preparatu o po 3 latach nie było rudej na feldze. i znajomej na próbę zamiast podkładu dedykowanego dałem na metal 2x cortanin i później po lekkim zeszlifowaniu dopiero podkład. od 5 lat nie ma w tych miejscach śladu purchla czy innego wykwitu a to punto, które z rudą jest za pan brat.



ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
21-07-2018, 22:38
Post: #2984
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
Wymienilem kolki metalowe na sruby przy polaczeniu rur kolektora wydechowego do reszty rury. W koncu nie slychac jakby byl dziurawy tlumik.
Juz nie moge sie doczekac kiedy przyjade do domu w Pl i bede mogl przerobic koncowy wydech. W koncu uslysze dobre brzmienie mocy.
Po za tym zaczalem grzebac przy mieszalniku i jak na razie spalanie spadlo o 1litr gazu na 100km. W sumie robie prawie 300dziennie co daje juz pocieszny wynik.



Obecnie :
VW Sharan 97r. 2.8 vr6 Pb/lpg
VW T4 95r. 2.4d aab
VW t4 93 2.5 acu
Toyota Rav4 00r 2.0 pb/lpg
Seicento 98 1.1
13-08-2018, 16:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-08-2018 16:29 przez buba.)
Post: #2985
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
[Obrazek: 201808131_qewrrsn.jpg]
[Obrazek: 201808131_qewrrsr.jpg]
Tak wyglądały przewody w tylnych drzwiach to tylko lewa strona ale prawa byla nie lepsza. Na zdjeciach juz przygotowanie do lutowania, ciekawe ile to wytrzyma rok czy dwa.
Edit. Swoją droga już napewno raz je ktoś naprawiał co widać po kolorach dosztukowanych przewodów.
13-08-2018, 16:34
Post: #2986
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
zdejmij boczek i inaczej skieruj wiązkę w przelotke. ja po zlutowaniu tak zrobilem owinąłem przewody taśmą tak aby powstał banan zgodny z ruchem drzwi i wnętrze przelotki smarem silikonowym. Pod boczkiem jest spinka, ktora jest jako pierwsza przed przelotką. wg mnie ona powoduje problem gdyż xa wcześnie łapie wiązkę przez co ta zagina się za mocno. ja pozbylem się tej spinki i zwiekszyłem kąt wiązka - słupek wtedy wiązka ładnie pracuje w przrlotce z minimalnym zagieciem.



ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
13-08-2018, 17:58
Post: #2987
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
Boczki zdjełem i u mnie za glosnikiem byla trytka która odciolem bo jak zauważyłem powoduje ona to ze przewody zbyt mocno się zginaja zamiast lekko przesuwać, mam nadzieje że skoro beda się lekko poruszać a nie na siłę zginąć to zimą się nie połamią. Ogólnie ilość i jakość tych przewodów pozostawia wiele do życzenia, a to że np. do glosnika ida aż 4 też genialny pomysł. Osoba projektujaca elektryke w tym aucie wydaje mi sie ze chciala polozyc jak najwiecej kabli jak najmniejszym kosztem Tongue
13-08-2018, 18:05
Post: #2988
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
niestety to nie merc W124 gdzie po 25 latach milimetr za zakończeniem izolacji miedź błyszczy się jak psu jajca a sama izolacja jest ciągle elastyczna. teraz mam merca w204 i przewody w przednich lampach od pozycji byly popękane w drobny mak. dobrze, że umiem lutowac i cos tam rzezbić bo inaczej gruba kasę bym wydał. ta trytka o której piszesz ma chyba za zadanie właśnie psuć tą wiązkę bo każde inne zamocowanie jest lepsze



ALHAMBRA 1.9 TDI ASZ 2005, VW LUPO 1.4, wcześniej : TOYOTA AVENSIS T25, MERCEDES E 220 W124, OPEL ASTRA G, JEEP CHEROKEE WAGONEER, MERCEDES W 123, POLONEZY, MALUCHY, DUŻE FIATY, I KILKADZIESIĄT RÓŻNYCH SŁUŻBOWYCH.... oraz motorynka Stella z silnikiem Java 50ccm Tongue
13-08-2018, 18:21
Post: #2989
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
To nie wina producenta aut. Oni biorą kable od jakiegoś producenta kabli. I teraz taki koncern vag robi zakupy za miliony euro samego kabla. Są różni producenci którzy oczewiscie spełniają na papierku wszelakie normy. Teraz vag wybiera co? No tego najtańszego. Sprawdzić nie sprawdzi jakości kabla bo niby jak i przez jak długi czas. A ten droższy kabel nikt nie doceni nawet i po 10 latach gdzie już po gwarancji jest dość dawno. Jaki by nie był to na te 3-4 lata stuknie.
Coś podobnie kupiłem przedłużacz 30 m w auchanie taki pomarańczowy. Oczewiscie po miesiącu czy dwóch gumowa otulina popękała i widać druty. A w auchanie tych kabli pomarańczowych jest conajmniej z 5 producentów, są też 20 metrowe 10 m i 30 m. Szkoda że nie idzie jakości rozpoznać. Patrzę tak metodą macajewa, też grubość tych żył ale to i tak nic nam nie powie. Ot 21 wiek.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-08-2018, 20:39
Post: #2990
RE: Co zrobilem/am ostatnio w swoim SGA
Te izolacje to robia teraz chyba z tego samego plastiku co słomki, kto to widział żeby to się tak sypało. Strach pomyśleć co bedzie z tymi nowymi autami za 10 albo 15 lat jak są one opakowane w jeszcze wieksze ilości przewodów i elektroniki. Bez ołowiowe luty itp. to bedzie masakra.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name