Ocena wątku:
Problemy z Sharanem 2.0 140km 2015
12-02-2021, 22:24 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-02-2021 22:32 przez Marek2.0.)
Post: #1
Problemy z Sharanem 2.0 140km 2015
Witam, od pewnego czasu zaczęły się problemy z moim Sharanem i od paru dni próbuje sobie z nim poradzić ale nie wychodzi mi to najlepiej. Mianowicie już piszę o co chodzi. Według mnie usterek jest kilka lecz vcds nie pokazuje błędów, więc zagłębiłem się w pomiary. Muszę jakoś zacząć od początku żeby było w miare zrozumiałe.
Problem nr 1. (wiem, że to już było na forum ale nic nie pomogło z wyczytanych poradWink
Podniesione obroty 1000rpm w chwilę po uruchomieniu silnika + wentylator, ok teraz jest zimno załącza się podgrzewacz silnika (zaczyna kopcić) (mam wrażenie, że ten podgrzewacz pracuje nawet jak silnik jest rozgrzany dlatego, że jak wjeżdzam na podwórko po dłuższej jeździe zatrzymuję się przed garażem zaczyna kopcić ale nie zawsze. Obroty dalej podniesione 1000rpm kiedy gaszę silnik odpalają się wentylatory pochodzą z 5 min i się wyłączają (pewnie coś chłodzą) natomiast jak tak poczekam przed garażem kilka minut to w pewnym momencie słyszę jak silnik zaczyna inaczej pracować, wtedy dodaje gazu i obroty spadają do normy, gaszę i wiatraki nie chodzą. Jeśli nie poczekam i zgaszę na wyższych obrotach zawsze włączają sie wiatraki.
Problem nr 2.
Podczas jazdy na rozgrzanym już silniku np zatrzymuję się na światłach obroty podwyższone 1000rpm system start stop nie działa (ale czasami działa) (wiem muszą być odpowiednie warunki)
Problem nr 3.
DPF? Podwyższone obroty 1000rpm chwilę po uruchomieniu silnika i wiatraki. (Ogólnie to chyba cały czas jezdzę z tymi podniesionymi obrotami)
Ok zorientowałem się, że wyższe obroty i wiatraki to oznaka wypalania dpf. (ale cały czas?) w sumie jak spojrzałem to ostatnie wypalanie było ponad 10 tyś km temu.
ok wchodzę w pomiary wartości: filtr dpf 22g, ciśnienie różnicowe hmm i tu 62hpa na wolnych obrotach, podczas jazdy 150hpa. Wymusiłem wypalanie filtra przejechałem się zapełnienie spadło do około 0,8g. Na drugi dzień sprawdzam wartości dpf znowu ponad 20g.
Ok wymieniłem czujnik ciśnienia różnicowego wygląda na oryginalny. Skasowałem wartości czujnika, adaptowałem na nowo, i wskazywał -44hpa na wolnych obrotach. Pojeździłem trochę na nim a tu check się zapalił i wywala ten czujnik. Zamieniłem na stary który pokazywał 62hpa na wolnych obrotach i podczas jazdy 150hpa tego czujnika błędy się nie pojawiały. Postanowiłem jeszcze raz założyć nowy i wymusić wypalanie na nowym czujniku(na starym pokazywał ze filt około 20g a na nowym trochę ponad 5g) Ale wypalam co ma być to będzie. Wypalił się z tych około 5g do 2,5g i zakończył wypalanie. Kontrolka dpf zgasła temperatury zaczęły spadać, więc zakończył wypalanie. Tylko na tym nowym czujniku tak jak pisałem wskazywał cisnienie -44 na wolnych obrotach a w czasie jazdy ciśnienie skakało od 150hpa do nawet 1000hpa. I tak oto pomysły mi się skończyły co dalej robić ponieważ auto jest dalej zamulone i dużo pali.
Czy ten filtr już jest tak zawalony?
Czy niskie ciśneinie w klimatyzacji na poziomie 1,8bar może mieć wpływ na któryś z tych problemów?
Jeśli przeczytaliście do końca i dało się coś z tego zrozumieć to ciesze się Smile i z góry dziekuję za jakąkolwiek pomoc. Ewentualnie możecie polecić również jakiś dobry warsztat w okolicach Warszawy zachodnia strona.
I na koniec zapytam czy możliwe jest, że vcds mnie oszukuje z pomiarami dlatego, że wersję jaką mam to 11.11.3 trochę stara wiem, ale łączy się z sharanem 2015. Używałem go wcześniej do Tourana 2008, poźniej zmieniłem laptopa i miałem problem żeby uruchomić tergo starego vcds'a 11.11.3 na win10 ale udało się.
Nie wiem jeszcze jak ma się EGR ale jakieś 50 tyś km temu wymieniali mi na gwarancji chłodnicę recyrkulacji spalin straszyli, że mam szczęście ze jest gwarancja bo to koszt 3000tyś w serwisie VW. Więc myślę, że cały EGR miałem nowy założony.
Ewentualnie możecie podpowiedzieć jakie mają być wartości i w jakich kanałach to sprawdzić w Advanced Measuring Values bo mam nieaktywne Measuring Blocks.

Pozdrawiam
Reklama

13-02-2021, 14:25
Post: #2
RE: Problemy z Sharanem 2.0 140km 2015
Bez pełnej diagnostyki to możemy tylko pogdybac.
17-02-2021, 00:37
Post: #3
RE: Problemy z Sharanem 2.0 140km 2015
Zobacz czy nie przybywa oleju w silniku.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Co ile wymiana rozrządu? Alhambra 2014 2.0 TDI 140KM kowgli 4 2,920 17-07-2021 17:13
Ostatni post: Kicol
Wink Dziwne stukanie przy odpalaniu sharan 2.0tdi 140km CFFB Ravico 0 799 02-07-2021 14:21
Ostatni post: Ravico
  Problem po wymianie rozrządu Sharan 2.0tdi 2014r 140km CFFB Ravico 0 659 02-07-2021 14:14
Ostatni post: Ravico
  szarpie delikatnie przy ruszaniu 2.0 140KM ralfox 7 2,812 10-12-2019 11:57
Ostatni post: szczyku
  EGR - problemy, zaślepienie, itp. sebo86 27 13,969 25-10-2019 12:41
Ostatni post: szczyku
  2.0 TDI 140KM CR - kąt synchronizacji Marco_Polo 3 7,635 12-05-2019 22:40
Ostatni post: Marco_Polo
  Problemy z AdBlue lukas_gr 22 13,662 03-10-2017 16:31
Ostatni post: Maciej_F

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name