Ocena wątku:
Drgania na jałowym.
08-12-2019, 19:23
Post: #1
Drgania na jałowym.
Jako że mój pierwszy post, witam serdecznie.
Niemal zupełnie niechcący stałem się posiadaczem Alhambry 2.8 AYL 4motion i staram się ją doprowadzić do porządku.
W sumie z większością się uporałem. Pozostał problem drgań między 1400 a 2200 obr.
zarówno na jałowym jak i podczas jazdy. Błędy z VCDSa wyeliminowane i inne drobne usterki.
Oczywiście nie oczekuję jednoznacznej odpowiedzi, ale naprowadzenia na trop. Bo już raz mechanik stwierdził dziurawy bak, a był pęknięty wężyk. Lub zaciski hamulcowe a okazał się przewód podciśnienia do serwa Smile
Chodzi o to że jeżeli wibracje są zarówno na jałowym jak i pod obciążeniem to gdzie szukać a co odpuścić ?
Może koło pasowe z tłumikiem lub jakaś poducha ? Bo przeguby wewnętrzne czy wał to raczej by dawał znać tylko podczas jazdy (?)
Lewego powierza raczej nie bierze, chodź cholera wie. Ciężko tam gdziekolwiek łapy wsadzić a jeszcze ta pogoda.
Kiedy ta gruszka powinna zassać i przestawić ten plastikowy wałek w kolektorze ssącym ?
Reklama

11-12-2019, 21:00
Post: #2
RE: Drgania na jałowym.
Ta gruszka zasysa i przestawia klapę zaraz po uruchomieniu silnika. Jak będziesz na luzie robić przegazówki to nic nie zobaczysz. Dopiero pod obciążeniem to zadziała.
Jak by ta gruszka nie działała to silnik będzie się lekko dławić na wolnych obrotach.

Co do wibracji. Nie wiem jaka jest intensywność tych drgań u ciebie ale miałem taki silnik i lekkie wibracje pojawiały się właśnie przy tych obrotach co piszesz. Początkowo szukałem przyczyny, w międzyczasie wymieniałem rozrząd i dwumasę - na drgania to nie wpłynęło. Ponieważ nie były one jakieś intensywne więc odpuściłem temat - jeździłem tak przez sześć lat i nic więcej się nie działo.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
11-12-2019, 22:14 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-12-2019 22:15 przez kalamb.)
Post: #3
RE: Drgania na jałowym.
Walczyłem z podobnym tematem tyle, ze w 1,9 TDI, plus minus ten zakres obrotów na wolnych stojąc czy jadąc, pod obciążeniem bardziej wyraźne choć niewiele. Pomogło ułożenie silnika na łapach/poduszkach.
Popuściłem śruby mocujące silnik po 1.5 obrotu, łapę od skrzyni i wydech.
Odpalasz i gasisz pięć razy, ruszasz do przodu i do tylu, odpalasz raz, gasisz i dokręcasz wszystkie połączenia, możliwe, ze trzeba będzie skorygować ułożenie wydechu.
12-12-2019, 00:54
Post: #4
RE: Drgania na jałowym.
Dzięki za odzew i zainteresowane.
Coś w tym jest.
Chodź wizja przyzwyczajenia się do tego jest mało pocieszającaSmile
W końcu to V6.
Od lat jeżdżę a4 b5 2.4 v6 i tam jest kultura pracy i przyjemność z jazdy, a tutaj to wszystko jakieś "dzikie".
Oprócz tego wydaje mi się że przeguby wewnętrzne dogorywają i cholera wie co jeszcze. Oj czuję że to auto to "skarbonka".
12-12-2019, 01:01 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019 01:19 przez kalamb.)
Post: #5
RE: Drgania na jałowym.
Przeguby wewnętrzne wibrują na każdym biegu i prędkości choćby w momencie zwiększania obciążenia ( przyspieszania).
Bardziej bym stawiał na ułożenie silnika, bądź któraś z poduch ma już dosyć. Oczywiście przeguby i półosie nie są wykluczone. U kolegi przyczyną wibracji pomiędzy 20-40 km/h była maglownica. Jaki to cudo ma (domniemany) realny przebieg?
12-12-2019, 01:27
Post: #6
RE: Drgania na jałowym.
288000. Raczej realny. osobiście kupiłem w Holandii od osoby prywatnej. Twierdził że używał w wakacje do ciągnięcia kampingu. Dzieci mu wyrosły i sprzedaje:0
12-12-2019, 03:17 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-12-2019 03:18 przez kalamb.)
Post: #7
RE: Drgania na jałowym.
Spróbuj tego patentu z ułożeniem silnika, jakoś wybitnie skomplikowany nie jest, mnie akurat pomógł, zakres drgań był podobny.
12-12-2019, 14:36
Post: #8
RE: Drgania na jałowym.
Doprowadź samochód do dobrego stanu - trochę kasy włożysz ale później będziesz mieć spokój.

Ja po pierwszym roku użytkowania wymieniłem rozrząd i koło dwumasowe (koło na wyrost ale nie chciałem wracać do sprawy). Przez kolejne lata samochód jeździł praktycznie bezawaryjnie i tak został sprzedany.
Z napraw zrobiłem tylko przednie przeguby wewnętrzne bo telepało - zamontowałem z audi A6.
Reszta to były sprawy eksploatacyjne oraz widzimisie...



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  sharan 2.8 AYL szarpie na jałowym dement 6 158 22-03-2024 23:27
Ostatni post: dement
  ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju misiek5 3 2,023 02-04-2020 10:18
Ostatni post: kristof370
  VW Sharan 2.8 VR6 - drgania i stukanie przy przyspieszaniu FiK 5 6,959 22-10-2013 01:39
Ostatni post: FiK

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name