Ocena wątku:
Problem z szarikiem 1.9 ASZ
07-10-2019, 18:36
Post: #1
Thumbs Up Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Panowie bardzo skomplikowana sytuacja dopadla tego sharana silnik to 1.9tdi ASZ 131 koni.Mianowicie najpierw mam pytanie czy ktorys z was posiada taki silnik w swoim i jaką komputer zadaje wartosc na przepływomierz przy obr ok900?(bieg jalowy)mój zadaje 470 turbina góra zasysa 392 w załaczniku jest fotka z testera


Załączone pliki Miniatury
   
Reklama


Madison - Trade and service company MADISON offers boxes and cartons for customers from all over Europe. They can be use for packaging Manufactured goods, Groceries, Cleaning supplies, household appliances.
07-10-2019, 20:13
Post: #2
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Nie chce mi się tłumaczyć po raz setny. Jest dobrze jeśli chodzi o jałowe. Ale mimo wszystko sprawdza się to pod obciążeniem monitorując jeszcze inne rzeczy. Wystarczy znać odrobinę praw fizyki że szkoły podstawowej i nieco myślenia.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
07-10-2019, 20:35
Post: #3
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Czyli pochlaniaja taka mase powietrza ?,nie da rady zrobic dynamicznych samochod nie ma półosi.Dziwne ze nie umie dojsc do zadanych,widzialem duzo 1.9 ktore nie maja tego problemu
07-10-2019, 21:20 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-10-2019 21:33 przez wesol.)
Post: #4
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Pomysł chwilę. Tyle ile wciągnie to też musi wywalić. Po co jest przepływomierz? Jakie jest jego zadanie? Do czego jest czujnik ciśnienia doładowania? Czy jedno z drugim ma związek?.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
08-10-2019, 15:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 15:59 przez Szarik1.9ASZ.)
Post: #5
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Pewnie ze ma,ale to nie jest odpowiedz na moje pytanie Wink.Pytam jaką wartosc zadaje zdrowemu silnikowi ecu na przepływke przy biegu jałowym.Nie wiesz o co mi chodzi i jaki jest problem z samochodem bo nie jest on tutaj napisany.Z tego co pamietam to w AVF tez 1.9 130koni komp zadaje wartosc ok 250 czyli sporo mniej
Problem jest w tym że samochod nie ma wgl kopa nawet 1.9 z odlaczona geometria lepiej sie wkreca.Pozera najpierw 2.2l/h pozniej spada do 1.9l/h i w miare zagrzewania sie znow zaczyna sie apetyt na zupke az do zagrzania i wtedy spalanie jest 2.2l. Totalny brak mocy,oraz nie pali na cieplym. Gdy ostygnie znow pali od strzala.Kat synchro rozrzadu 0.6 przy wyzszych 0.Cylindry po 29 bar.Wyglada to jak by cos z PD ale Pd byly sprawdzane nie sa najgorsze,dla pewnosci podmienilem z innymi i dalej to samo,vacum mierzone manometrem wartosci super,przed vacu tez wartosc ok.Wałek rozrzadu oraz szklanki nowka,glowica nówka.Turbina regenerowana.Czujniki Temp sa ok.Czujnik walu nowy hella,czujnik w.rozrzadu podmieniany,Ecu podmieniane.Dwumas nowka.Podmienilismy nawet caly slupek i dalej to samo.Mysle jeszcze nad tymi PD
Slupek to blok z tlokami bez turbiny ssacego itd.Vacu tez byla podmieniana
Chyba ze tamte wtryski tez do wyrzucenia byly xd
Wiec spalanie nie takie to i gazy złe co za tym idzie turbina itd
Korekty sa srednie,ale nie najgorsze


Załączone pliki Miniatury
       
08-10-2019, 17:12
Post: #6
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
A cóż to za pomiar z elm327? Na telefonie? Kompletnie niemiarodajny
08-10-2019, 18:27
Post: #7
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Zabawka podłączona i oczekuje profesjonalnego odpowiedzi na problem. Ale to jeszcze mniej zna przeżyć.

Sęk w tym że ECU nie zadaje wartości jaką ma osiągnąć czyli dążyć do niej odczyt z przeplywki. Po pierwsze dlatego że ilość powietrza to też z ciśnienia doładowania jest regulowana. Bo jeśli by miało być z tego ile zasysa to by się to gryzło jedno z drugim. Wartości z przeplywki nie są by je osiągać tylko ecm wyznacza wartość nie mniejszą jaka silnik powinien (nie że musi) osiągnąć. Jeśli mniej zaciąga to ecm zmniejsza dawkę paliwa by auto nie dymiło. Dymiło by bo mało powierza zaciąga to mało powietrza trafia do komory spalania więc nie można dawać dużo paliwa. Tak więc jeśli przeplywka zawyża wartości lub ma takie jakie przewiduje ecm to moc jest normalna, prawidłową czyli duża. Jeśli z jakiegoś powodu przeplywka podaje małe wartości to moc jest dlawiona. Co w tych odczytach z tej zabawki tam masz to ja nie wiem bo ani tam opisu co jest co to nie ma.
Ty rób logi vag comem za 27 zł to będzie wiadomo i nie na postoju bo zapisz się że mocy ci brakuje przecie nie na postoju tylko jak jedziesz i deptasz pedał gazu w podłogę. Ja chcę tu widzieć wartości z doładowania dawek paliwa jak przyspieszasz w postaci zapisu logów z vag com. Tak to ja nawet nie wiem czy ty masz pedał gazu sprawny. Tak samo tynmi nie podawaj podciśnienia z pompy vaq tylko podaj ciśnienie z pompy tandem na jałowych i na powiedzmy 3000 obr.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
08-10-2019, 18:54 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 19:12 przez Szarik1.9ASZ.)
Post: #8
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Ale pisze przeciez ze dynamicznych ci nie zrobie bo po 1 polosi nie ma po 2 morde ma rozebrana.Prosilem was tylko o to zeby ktorys z was jak zna ta wartosc przeplywki to ma mi podac,a wy sie tylko madrzycie.Pisze wyraznie ze pedal moze isc w podloge i lipa wieksza jak z odlaczonym turbo co tu logowac??miales kiedys odlaczona turbine z n75 i jak auto sie wkrecalo to ta sytuacja jest taka ze ten silbik jeszcze o 50%gorzej,i nie turbina niw poszla do regeneracji bo szukalismy tej usterli tylko wlasnie niektorzy co maja tego typu auta to nie dbaja bo 1.9 niezniszczalny ktociec sie rozerwal turba brud ssala i wirniczek byl bye bye .To co ty tam piszesz to ja dawno wiem i jeszcze wiecej.A na logiczna mysl pisze do gory channel wiec sobie w vagu zobacz w silniku co masz pod1 czy czasem kanal 15 w vagu to nie srednie spalanie??.Nie nie drodzy to nie elm tylko x431.I nie nie chodzi tu ze zabawka droga czy co innego w przeciwienstwie do cb mam legalny komputer z paru powodów,zastanow sie nie kiedy.Sprawa ta jest opisana na forum mechanicznym i z mojego zawodu ludzie skrabia sie po glowie.W Aso tez sobie z tym nie poradzili,ty myslisz ze jak byl wtedy poskladany to nie robilismy dynamicznych by sprawdzic jak jest pod obciazeniem?.W sumie nie tylko my bo i inni
Pytam jeszcze raz czy ktos kojarzy wartosc w dobrze dzialajacym silniku na biegu jalowym przeplywki zadanej przez ecu i tak wiem ze jest to zmienna
A tak przy okazji auto nie dymi ..ropy leje mu sie 2l a powietrza wchodzi tyle ile powinno przy spalaniu ponizej litra .To ze ecu wszystko oblicza to juz wieki wiem...i nawet logiczne to.
Ale pisze ze vacu ma dobre cisnienie paliwa,ale podcisnienie tez jest sprawdzone i jest ok
08-10-2019, 19:37
Post: #9
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
To my poczekamy aż auto złożysz do kupy. Ja ci mogę odpowiedzieć tylko tyle że to że masz turbo odłączone i może inne jeszcze rzeczy ma wpływ na na wskazania. Jeszcze raz ci powtórzę też że to czy będzie na jałowych 400 mg/suw czy będzie też 1000 mg/suw to nic to nie zmienia. Natomiast wskazanie że spala 2 litry na jałowych na postoju to jest to niemożliwe a dwa nie jest to pomiar tylko jakieś wyliczenie z danych różnych jak temperatury silnika temp paliwa temp powietrza, ciśnienia atmosferycznego, ciśnienia doładowania, wskazania przeplywki, kodowania itd itd.
Na jałowych powinieneś mieć około 400-450 mg jak egr jest zamknięty i około 250 jak jest otwarty.



Touran 1t2i1t3 bls i cayc
08-10-2019, 19:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-10-2019 19:48 przez Szarik1.9ASZ.)
Post: #10
RE: Problem z szarikiem 1.9 ASZ
Zre tyle ropka w oczach sie gubi i to calkiem powaznie,i nie ma nigdzie dziur
Turbo bylo tylko przez chwile od n 75 odlaczone,nie pisalem ze turbo jest odkrecone,czujniki tez sa po podlaczane...wszystko co potrzebuje silnik jest podlaczone..intercooleru przewody tez sa szczelne
Dzieki za odpowiedzi,jak rozwiaze problem to napisze,ale mysle ze to cos z pd




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Galaxy ASZ nierówna praca na zimnym silniku gałgan1 0 65 12-09-2019 13:53
Ostatni post: gałgan1
  Świece żarowe silnik ASZ - działanie/sprawdzenie/problemy slawek23 15 1,923 27-02-2019 21:59
Ostatni post: alka 04
  Swap AFN na ASV, ASZ, inne Michał 30 2,218 27-10-2018 21:34
Ostatni post: wesz82
  ASZ ubywa płyn chłodniczy, jak sprawdzić gdzie? robertkol 39 9,212 03-05-2018 13:19
Ostatni post: wesol
  Pompowtryski problem sasquach 12 1,722 25-10-2017 22:02
Ostatni post: tolus24
  Adaptacja (kanał 05 w silniku) - jakie wartości ORI? Silnik ASZ meon 0 398 27-06-2017 18:52
Ostatni post: meon
  Różnice w tlumikach AUY a ASZ meon 1 582 26-04-2017 01:05
Ostatni post: Bogos
  Sharan ASZ szarpie/przerywa ! Porsche Design 34 5,363 26-01-2017 11:00
Ostatni post: Mapet
  ASZ ciężko pali po postoju. Przemek W 53 7,162 12-10-2016 19:23
Ostatni post: PAMONIUSZ
  Problem z paleniem rapala 1 879 30-08-2016 10:02
Ostatni post: Bogos

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name