Ocena wątku:
ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju
03-09-2019, 08:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2020 11:56 przez Czerwony.)
Post: #1
ATM - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju
Witam, posiadam Sharana 2.0 benzyne 2002 r. bez gazu. Samochodem jeżdżę już 3 lata, przywiozłem go z Niemiec. Przez rok jeździłem na oleju Castrol Edge 5w30, bez awarii, wlałem do niego ok 3 litrów oleju (Przy przebiegu ok 13 tyś km). Nic sobie z tego nie robiłem bo czytałem forum i radziłem się mechaników że ten typ tak ma. Po poradzie panów mechaników zmieniłem olej na 10W40 Valvoline (przez 2 lata). Po zmianie na ten olej zaczołem, przy podobnym przebiegu wlewać dwa razy więcej oleju. Po roku zostałem na tym samym oleju (tylko go wymieniłem) ale wlałem po wymianie Ceramizer. W listopadzie zeszłego roku, przestał mi chodzić na wszystkie gary. Wymieniłem świece (które jeździły przez 2 lata przebieg ok 25tyś km.) i kable. Dodam że świece były mocno zużyte. Samochód jeździł przez pół roku bez problemu, w kwietniu znowu przestał palić na wszystkie gary. Okazało się do wymiany cewka. Po 3 miesiącach w lipcu tego roku znowu przestał chodzić na wszystkie gary, padła wymieniona cewka (założyłem najtańszy zamiennik firmy Janmor przyznaje się nie miałem kasy wtedy akurat, a potrzebowałem szybko samochód). Wymieniłem cewkę na lepsza firmy NGK, przy okazji wszystkie świece równiez NGK, które wczesniej były wymienione w listopadzie, przeraził mnie ich wygląd po 9 miesiącach wyglądają jakby samochód miał z 40 tys przejechane. Mechanik powiedział, że może być problem z gumkami na zaworach itd (możliwy remont silnika). Silnik pobiera na 12 tys km ok. 7 litrów oleju i będzie te świece zarzucać olejem. Dodatkowo teraz dochodzi, fakt, że silnik nieregularnie drga na jałowym biegu, obroty zostają te same. Jak pochodzi na wolnych obrotach po przygazowaniu kopci na czarno. Przy jeździe normalnej nie kopci wogóle. Jeden mechanik powiedział, że wygląda to tak jakby zabogatą mieszankę paliwa dostawał, że trzeba na komputer podjechać do elektromechanika i zobaczyć czy sondy są ok, przepływomierz lub czuknik spalania stukowego. Po wizycie u elektryka, na niemieckim komputerze VAG, wyskoczył błąd Abgar czy coś takiego, wymieniony został przepływomierz powietrza, objawy nie zniknęły dalej drga na jałowym biegu i kopci na czarno jak pochodzi na wolnych obrotach. Jedyne co to zauważyłem po wymianie tej przepływki, ze rano po odpalniu nie chodzi na ssaniu. Elektryk twierdzi, że sondy i reszta jest ok.
Powoli zaczynam tracić cierpliwość do tego samochodu, może miał ktoś podobne objawy, albo może ktoś co podpowiedzieć, polecić na śląsku w okolicach Rybnika, jakiegoś mechanika/elektromechanika. Przepraszam, że taki długi post ale nie potrafię tego opisać w paru zdaniach. Będę wdzięczny za każdą pomoc.
Reklama

03-09-2019, 11:15
Post: #2
RE: Problem z silnikiem - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju
Normą dla tego samochodu to jest 1 l oleju na 12 tys km pod warunkiem, ze jest całkowicie sprawny. Pomijam zonk w postaci zmiany oleju na 10w40 jeśli silnik zjada 7 litrów oleju na 12 tys km to raczej ruina nie silnik. Sprawdziłbym na Twoim miejscu kompresje na cylindrach jako pierwszą rzecz miarodajną w temacie.
10-01-2020, 03:07
Post: #3
RE: Problem z silnikiem - drgania, wypadanie zapłonu, pobór oleju
hej Kolego autorze tematu, czy poradziłeś sobie z problemem wypadania zapłonów ?
Mam też ATM, wymiany kabli i świec nie pomogły, a komputer co jakiś czas wypluwa z vcds'a wypadanie zapłonów na wszystkich cylindrach.
Czy wypadanie zapłonów może być spowodowane zużytym silnikiem ?
02-04-2020, 10:18 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-04-2020 11:58 przez Czerwony.)
Post: #4
ATM - drgania silnika na jałowym
WITAM
Jestem posiadaczem ALHAMBRY 2.0 B G 115 koni.
Samochód sprowadziłem z Holandii 5 lat temu załozyłem gaz INSTALACJA STAG
Od jakiegoś czasu zaczął drgac silnik na biegu jałowym na komputerze wyskakuje błąd P0300 Nieregularne wypadanie zapłonu dodam ze wypada tylko raz zaraz po odpaleniu i przejechaniu ok 4 km potem cały dzien jest spokój i tak co dzień.
wymieniłem świece przewody cewkę problemu nie było przez ok 500 km.
Oleju nie bierze na mocy nie stracił ogólnie dobrze sie zbiera .
Dzięki za odpowiedzi




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Moduł zapłonu/cewka - silnik 4cyl. iv7 23 6,319 12-05-2021 14:02
Ostatni post: grzeczny_52
  2.8 204km ayl wypadanie zapl na 2 cyl Tjman21 14 5,297 04-12-2020 15:34
Ostatni post: saltech
  niskie cisnienie oleju awc 1.8t Amoath 4 2,613 30-12-2019 22:45
Ostatni post: wesol
  Drgania na jałowym. dement 7 2,259 12-12-2019 14:36
Ostatni post: skimir
  2.0 ATM ubywa oleju armandobond007 9 8,166 22-10-2018 23:17
Ostatni post: werkzeugwagen
  Wymiana oleju w skrzyni automatycznej VW Sharan 2,0 benzyna rok 96 barney7 20 14,575 29-04-2018 20:15
Ostatni post: wesol
  Wypadanie zapłonu 2.8 v6 maciekkaz 44 22,856 05-11-2017 09:42
Ostatni post: skimir
  Wymiana oleju w skrzyni biegów. ESTIA 15 10,103 04-07-2017 19:50
Ostatni post: go2-jacek
  Moduł zapłonu - silnik 6cyl. badtomee 4 1,746 21-06-2016 07:42
Ostatni post: badtomee
  Alhambra 2.8 v6 problem z filtrem oleju lopez931 23 6,251 20-06-2016 20:45
Ostatni post: lopez931

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name