Ocena wątku:
Piszczący pasek wielorowkowy
11-07-2019, 15:58
Post: #21
RE: Piszczący pasek wielorowkowy
Silnik 2.3: u mnie pasek piszczał czasami przy dużej wilgoci na zewnątrz. Przy okazji oględzin auta i regeneracji sprężarki klimy, została wymieniona rolka napinacza i nowy pasek który teraz piszczy cały czas a ponadto krzywo się układa na rolkach. Stary również krzywo leżał bo widać na nim aż wyżłobiony/odcośnięty rowek na całej długości paska na jego gładkiej stronie. Czy istnieje jakaś regulacja poosiowa kół pasowych, żeby któreś z nich może trochę odsunąć/przybliżyć do bloku silnika żeby pasek leżał równo? Boję się nawet że mógł by spaść przez to przesunięcie.
Reklama

12-07-2019, 01:23
Post: #22
RE: Piszczący pasek wielorowkowy
Pasek w tych autach powinien chodzić prosto. Jeśli tak nie jest to należy sprawdzić które koło pasowe sprawia że pasek idzie krzywo. Podejrzewam że może koło pasowe na alternatorze jest założone od innej marki i wtedy pasek skośnie pracuje.



Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
12-07-2019, 18:55 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-07-2019 18:59 przez wilczy.)
Post: #23
RE: Piszczący pasek wielorowkowy
Dziękuję za odpowiedź. Narazie mam założony stary pasek który jest już wyrobiony i tak nie piszczy jak nowy. Mechanik zdiagnozował do wymiany napinacz paska (cały; rolka napinacza była wymieniona razem z paskiem i nie pomogło). Jest jednak coś na tym świecie co sprawia, że napinacz do silnika 2.3 2000r. kosztuje najtaniej ok 350zł a np. polecanej na tym forum firmy INA - 600zł, gdy tymczasem napinacze do wszystkich innych silników kosztują 150zł. Confused
ps. Nie wiem co to jest.
12-07-2019, 19:52
Post: #24
RE: Piszczący pasek wielorowkowy
Ford kolego ford.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-08-2019, 18:44
Post: #25
RE: Piszczący pasek wielorowkowy
Sprawdzajcie koła pasowe ponieważ równie często są przyczyną "skwierczenia" podczas rozruchu oraz włączania klimatyzacji. Dzieje się tak ponieważ w większości pomiędzy zewnętrznym pierścieniem a rdzeniem znajduje się guma, która ma niwelować drgania. Z czasem połączenie może się zerwać i powodować piszczenie.



[Obrazek: Season_5_cast_banner.jpg]




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  AFN - Pasek alternatora/wielorowkowy mamwi 29 9,950 13-05-2020 10:43
Ostatni post: warga23
  Zerwany/uszkodzony pasek rozrządu Klaudek 36 13,785 22-04-2018 22:11
Ostatni post: tolus24
  Pasek wielo-rowkowy sharan 1,9 tdi 2002roku grykus 12 5,798 28-07-2015 13:14
Ostatni post: mamwi

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name