Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
|
16-07-2019, 14:34
Post: #1
|
|||
|
|||
Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
No tak . Pusć babę w ''polskie'' to ci błędów nazwozi
Wlazł w silniku : Address 01: Engine (J623-CFFB) Labels: 03L-906-018-CFF.clb Part No SW: 03L 906 018 HM HW: 03L 906 018 M Component: R4 2,0L EDC H27 9229 Revision: 44H27--- Serial number: Coding: 001D001A043401080000 Shop #: WSC 00020 999 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018HM 003006 ROD: EV_ECM20TDI01103L906018G.rod VCID: 7CFDECB0F715A6FEC8B-8029 1 Fault Found: 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 238944 km Date: 2083.14.22 Time: 13:01:29 Readiness: 0 0 0 0 0 Jeszcze nie potwierdzony ale już sie bać . Cosik z rozrządem . Co by tu dodatkowo sprawdzić ?: czujniki G40 G28 sam pasek , napinacz coś jeszcze VCDSem pomieszać ? |
|||
Reklama
|
|||
|
16-07-2019, 22:30
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
Ja bym odpuścił, często go mam jak się zapomnę i strzelę ze sprzęgła tak, aż silnik zgaśnie Albo ruszam ze świateł i także mi się nie uda aż silnik zgaśnie
Za to od pewnego czasu pojawia się sporadyczny EGR |
|||
17-07-2019, 09:57
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2019 09:59 przez Maciej_F.)
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
No to będziem bacznie obserwować błąd i woźnice co potrafi depnąć niestety . Hmmm... silnik ze skrzynią DSG to tylko mi gasł od start - stopu . Nie zauważyłem by miał problem z odpalaniem . Aaaaa ostatnio zaczynam obserwować leciutnie bujanie na wolnych obrotach .
Ciekawe czy w blokach pomiarowych silnika warto coś podpatrzeć w zwiazku z tym błędm ? P.S . A propos EGR-a . No właśnie błędy chwilowe , niepotwiedzone potem narastają jak zaraza . Tak się kończył EGR i sona NOx |
|||
17-07-2019, 10:33
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
Ty masz w automacie, to już nie to samo, tam auto nie zgaśnie
Tak więc lepiej obserwować. Ja kupiłem sharana z "wadą", silnik wpadał w wibracje na wolnych obrotach, trzęsło całą budą, dodawałem lekko gazu i problem znikał. Po wymianie rozrządu "problem" więcej się nie pojawił, a minęło 1,5 roku i jakieś 50k km. Nox nowy, więc zostało tylko kupić egr. Pytanie czy bawić się w wymianę kółka zębatego, czy wymieniać cały? |
|||
17-07-2019, 14:07
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-07-2019 14:09 przez Maciej_F.)
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
(17-07-2019 10:33)szczyku napisał(a): Tak więc lepiej obserwować.No właśnie tu by mi pasowało to moje lekkie falowanie (17-07-2019 10:33)szczyku napisał(a): Nox nowy, więc zostało tylko kupić egr. Pytanie czy bawić się w wymianę kółka zębatego, czy wymieniać cały?K...de półśrodki Chłodniczka zawalona sadzą - swoje dostała . Potencjometr też wytarty ? Jedno zrobisz drugie pójdzie . A dostęp do EGR-a du....pienny |
|||
05-08-2019, 23:52
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
Czujnik położenia wału G028 sie odzywał
Profilaktycznie go wymieniliśmy . Generalnie sie da wymienić bez prucia pół samochodu. Instrukcja rzecze by rozłaczyć przewody chłodzenia i odkręcić podstawę filtra oleju. Ale sie da wymienić sam czujnik. Trudno bo trudno . Trzeba mieć długi imbus z łbem kulistym . Jeszcze lusterko sie przyda przy montażu . Śrubka M5 może być zapieczona . |
|||
07-09-2019, 22:11
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
Hmmm .
Czujnik G 28 wymieniony . Ale zło powraca po jakiś 5 tys wlaz znowu ten błąd : 1 Fault Found: 4096 - Bank 1: CMP Sensor (G40) / Engine Speed Sensor (G28) P0016 00 [096] - Incorrect Correlation Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 5 Mileage: 244077 km Rostech (a także na jakiś forach Audiaka) powiadają by jednak zajrzeć w pasek rozrządu . Generalnie rozrząd ma już ponad 100 tys - dla CR to ponoć połowa Sie tak mógł i wydłużył ? |
|||
13-09-2019, 07:45
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
(07-09-2019 22:11)Maciej_F napisał(a): Hmmm . Może to wiązka, po odpięciu czujnika to samo? |
|||
13-09-2019, 07:59
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Błąd korelacji ( położenia) czujników wału
Paski się nie rozciągają bo po prostu nie mogą. Chyba że ktoś uważa że rozciągnięcie 1 mm na całej długości paska ma jakieś nie tyle co wpływ co możliwość zmiany rozrządu. Owszem luźny pasek może powodować falowanie wałka rozrządu ale nie na tyle by ecm to widział jako błąd. Poza tym wszystkim nawet jakby pasek się wyciągnął o 2 mm to i tak ilość zębów na nim się nie zmienia przecie a pasek i koła współgrają na ilość zębów. Czyli koło na wale ma się dokładnie dwa razy szybciej kręcić jak koło walka rozrządu i tu nawet 100 tys obrotów wału ma odzwierciedlenie w 59 tys obrotów wałka i nie ma pomyłki nawet o ćwierć obrotu. Wniosek z tego tylko taki że jeśli koła sygnałowe na wale i wałku są nieuszkodzone (choć to bardzo nieczęste jest) a same czujniki są sprawne to problem musi leżeć w instalacji, wtyczkach, w ecm i wtyczce w ecm. A sprawdzić trzeba wszystko.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Błąd 9569 - NOx Sensor 2 Bank 1 | JakubSwierczek | 4 | 2,181 |
05-11-2020 10:56 Ostatni post: JakubSwierczek |
|
Błąd 01259 | gugar | 0 | 986 |
13-10-2020 10:54 Ostatni post: gugar |
|
Błąd 9611 - Żółta kontrolka silnika | patarek | 3 | 3,995 |
08-05-2017 21:09 Ostatni post: Maciej_F |