Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Podwyższone obroty biegu jałowego
|
04-06-2019, 17:36
Post: #1
|
|||
|
|||
Podwyższone obroty biegu jałowego
Ostatnio zauważyłem w swoim Shariku, że na biegu jałowym są podwyższone obroty na ok 950 obr./min. Na początku myślałem, że to DPF się wypala ale po podłączeniu VCDS okazało się że jednak to nie DPF i to nie jest przyczyną podwyższonych obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że obroty podnoszą się jak jest włączona klimatyzacja (ustawienia na auto i 22*C) a na zewnątrz jest dosyć ciepło 28-30*C. Czy w waszych autkach zaobserwowaliście coś podobnego? Rozumiem, że przy włączonej klimie podnoszą się delikatnie obroty, silnik pracuje pod obciążeniem ale tutaj chyba za duże te obroty Wyłączę klimę, przegazuje auto i obroty wracają do normalnego poziomu ok. 800 obr/min. Dodam, że wcześniej nie zauważyłem takiej zależności, obroty były na normalnym poziomie. Na kompie jest jeden błąd, ale z tym błędem jeżdżę już 3 miesiące i był od samego początku jak kupiłem auto. Dodam, że nie działa funkcja start-stop, ktoś to wyłączył i być może jest to błąd od tego. 1 Fault Found: 02252 - Generator 004 - No Signal/Communication Reasumując, szukać przyczyny podwyższonych obrotów czy nie ma się czym przejmować? |
|||
Reklama
|
|||
|
04-06-2019, 18:00
Post: #2
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Wszelakie urządzenia pobierające moc z systemu będą powodowały wzrost obrotów silnika tak aby alternator wyprodukował więcej energii. Działanie klimy daje prawidłową reakcje . Tylko ciekawostka dlaczego alternator "podwyższa " produkcje energii . Jak ponoć nie ma komunikacji z ECU wot i ciekawostka ?
|
|||
04-06-2019, 18:09
Post: #3
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego | |||
04-06-2019, 18:28
Post: #4
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
No i tego błędu trzeba się pozbyć by gadać czy samochód niedmaga .
Ciekawe czy poprzednik wyłączył S-S " yntellgentnie " . 1. Np przestawiał wartość zadziałania systemu w adaptacjach . 2. Cosik brutalniej pokombinował z klemą minusową - na niej jest właśnie sterownik battery regulator . Są jesze inne mądre lub nie sposoby wyłącznia S-S a one mogą dać taki błąd . |
|||
04-06-2019, 20:21
Post: #5
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Jutro zerknę jeszcze raz na tą klemę minusową, w sumie nic szczególnego nie zauważyłem
|
|||
04-06-2019, 20:48
Post: #6
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Hmmmm . Kabelki są ..... i co dalej
|
|||
04-06-2019, 21:24
Post: #7
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Witam.
Przy błędzie alternatora i dużym obciążeniu sprężarki będzie trzymał wysokie obroty, reszta została już wytłumaczona. Pozdrawiam |
|||
05-06-2019, 19:05
Post: #8
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Zacznę od wymiany regulatora napięcia. U mnie siedzi alternator Bosch 180A, regulator ma nr OEM 03L903803B i jego koszt to 300 pln w ASO po rabacie, nr aftermarket Bosch BOS0272220855 i tutaj cena 130-150 pln, czyli połowę tańszy, zastanawiam się czy inwestować w ori czy kupić taniej z linii aftermarket
|
|||
13-07-2020, 22:01
Post: #9
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
(04-06-2019 17:36)michal_turek napisał(a): Ostatnio zauważyłem w swoim Shariku, że na biegu jałowym są podwyższone obroty na ok 950 obr./min. Na początku myślałem, że to DPF się wypala ale po podłączeniu VCDS okazało się że jednak to nie DPF i to nie jest przyczyną podwyższonych obrotów. Sorki za odkop mam takie same objawy jak u Ciebie tą samą drogą doszedłem ,że to nie dpf tylko klima z tą różnicą błędów brak i start/stop działa nawet jak trzyma wyższe obroty pytanie zasadnicze taka uroda czy coś go gryzie ? Udało Ci się dojść do czegoś ? |
|||
14-07-2020, 07:01
Post: #10
|
|||
|
|||
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Raczej taka uroda, regulatora napięcia w końcu nie wymieniłem, podwyższone obroty występują tylko jak jest gorąco, odpuściłem temat.
|
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|