Ocena wątku:
Podwyższone obroty biegu jałowego
04-06-2019, 17:36
Post: #1
Podwyższone obroty biegu jałowego
Ostatnio zauważyłem w swoim Shariku, że na biegu jałowym są podwyższone obroty na ok 950 obr./min. Na początku myślałem, że to DPF się wypala ale po podłączeniu VCDS okazało się że jednak to nie DPF i to nie jest przyczyną podwyższonych obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że obroty podnoszą się jak jest włączona klimatyzacja (ustawienia na auto i 22*C) a na zewnątrz jest dosyć ciepło 28-30*C. Czy w waszych autkach zaobserwowaliście coś podobnego? Rozumiem, że przy włączonej klimie podnoszą się delikatnie obroty, silnik pracuje pod obciążeniem ale tutaj chyba za duże te obroty Undecided
Wyłączę klimę, przegazuje auto i obroty wracają do normalnego poziomu ok. 800 obr/min.
Dodam, że wcześniej nie zauważyłem takiej zależności, obroty były na normalnym poziomie.
Na kompie jest jeden błąd, ale z tym błędem jeżdżę już 3 miesiące i był od samego początku jak kupiłem auto. Dodam, że nie działa funkcja start-stop, ktoś to wyłączył i być może jest to błąd od tego.
1 Fault Found:
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication

Reasumując, szukać przyczyny podwyższonych obrotów czy nie ma się czym przejmować?Huh
Reklama

04-06-2019, 18:00
Post: #2
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Wszelakie urządzenia pobierające moc z systemu będą powodowały wzrost obrotów silnika tak aby alternator wyprodukował więcej energii. Działanie klimy daje prawidłową reakcje . Tylko ciekawostka dlaczego alternator "podwyższa " produkcje energii . Jak ponoć nie ma komunikacji z ECU Huh wot i ciekawostka ?
04-06-2019, 18:09
Post: #3
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
(04-06-2019 18:00)Maciej_F napisał(a):  Tylko ciekawostka dlaczego alternator "podwyższa " produkcje energii . Jak ponoć nie ma komunikacji z ECU Huh wot i ciekawostka ?

No właśnie, też się nad tym zastanawiałem, chciałbym ten błąd usunąć i znaleźć jego przyczynę.
04-06-2019, 18:28
Post: #4
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
No i tego błędu trzeba się pozbyć by gadać czy samochód niedmaga .
Ciekawe czy poprzednik wyłączył S-S " yntellgentnie " .
1. Np przestawiał wartość zadziałania systemu w adaptacjach .
2. Cosik brutalniej pokombinował z klemą minusową - na niej jest właśnie sterownik battery regulator .
Są jesze inne mądre lub nie sposoby wyłącznia S-S a one mogą dać taki błąd .
04-06-2019, 20:21
Post: #5
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Jutro zerknę jeszcze raz na tą klemę minusową, w sumie nic szczególnego nie zauważyłem Huh


Załączone pliki Miniatury
   
04-06-2019, 20:48
Post: #6
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Hmmmm . Kabelki są ..... i co dalej Confused
04-06-2019, 21:24
Post: #7
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Witam.

Przy błędzie alternatora i dużym obciążeniu sprężarki będzie trzymał wysokie obroty, reszta została już wytłumaczona.

Pozdrawiam
05-06-2019, 19:05
Post: #8
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Zacznę od wymiany regulatora napięcia. U mnie siedzi alternator Bosch 180A, regulator ma nr OEM 03L903803B i jego koszt to 300 pln w ASO po rabacie, nr aftermarket Bosch BOS0272220855 i tutaj cena 130-150 pln, czyli połowę tańszy, zastanawiam się czy inwestować w ori czy kupić taniej z linii aftermarketHuh
13-07-2020, 22:01
Post: #9
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
(04-06-2019 17:36)michal_turek napisał(a):  Ostatnio zauważyłem w swoim Shariku, że na biegu jałowym są podwyższone obroty na ok 950 obr./min. Na początku myślałem, że to DPF się wypala ale po podłączeniu VCDS okazało się że jednak to nie DPF i to nie jest przyczyną podwyższonych obrotów.
Z moich obserwacji wynika, że obroty podnoszą się jak jest włączona klimatyzacja (ustawienia na auto i 22*C) a na zewnątrz jest dosyć ciepło 28-30*C. Czy w waszych autkach zaobserwowaliście coś podobnego? Rozumiem, że przy włączonej klimie podnoszą się delikatnie obroty, silnik pracuje pod obciążeniem ale tutaj chyba za duże te obroty Undecided
Wyłączę klimę, przegazuje auto i obroty wracają do normalnego poziomu ok. 800 obr/min.
Dodam, że wcześniej nie zauważyłem takiej zależności, obroty były na normalnym poziomie.
Na kompie jest jeden błąd, ale z tym błędem jeżdżę już 3 miesiące i był od samego początku jak kupiłem auto. Dodam, że nie działa funkcja start-stop, ktoś to wyłączył i być może jest to błąd od tego.
1 Fault Found:
02252 - Generator
004 - No Signal/Communication

Reasumując, szukać przyczyny podwyższonych obrotów czy nie ma się czym przejmować?Huh

Sorki za odkop mam takie same objawy jak u Ciebie tą samą drogą doszedłem ,że to nie dpf tylko klima
z tą różnicą błędów brak i start/stop działa nawet jak trzyma wyższe obroty

pytanie zasadnicze taka uroda czy coś go gryzie ? Udało Ci się dojść do czegoś ?
14-07-2020, 07:01
Post: #10
RE: Podwyższone obroty biegu jałowego
Raczej taka uroda, regulatora napięcia w końcu nie wymieniłem, podwyższone obroty występują tylko jak jest gorąco, odpuściłem temat.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name