Ocena wątku:
Kompresja AUY
16-04-2019, 11:56
Post: #1
Kompresja AUY
Witam ponownie
Czy wie ktoś z grupowiczów jakie są wartości kompresji w cylindrach dla silnika AUY? Badanie przeprowadzamy na zimno/ciepło? Poniżej jakiej wartości silnik kwalifikuje się do remontu? Pytam ponieważ dość mocno pluje mi olejem z odmy i cały tył silnika mam mokry od oleju. Samochód nie dymi. Oleju dolewam 1l/5000km.
Reklama

16-04-2019, 15:43
Post: #2
RE: Kompresja AUY
28-34 bary



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-04-2019, 16:23
Post: #3
RE: Kompresja AUY
(16-04-2019 15:43)wesol napisał(a):  28-34 bary

Tyle to w nowym się wymaga i nie zawsze osiąga Wink, co do teorii, to dla tego silnika zakres jest 19-31bar, w praktyce za zadawalający wynik uważa się nie mniej niż 25bar, ważne jest też aby różnica między cylindrami nie była większa niż 3-5bar.

Pozdrawiam
16-04-2019, 17:38
Post: #4
RE: Kompresja AUY
Tak poniżej 25 to coś nie halo. Dwa sprawne silniki mogą mieć różną kompresję. To wynika porostu czasem z innych rzeczy. Tu nie ma tak że ten co ma 32 bary na wszystkich garach jest lepszy od tego co ma 29 barów. Ważne by nie było różnic. 3 bary różnicy to już będzie silnik chodził na tym garze tak że pompka będzie na nim troszkę więcej podlewać paliwem by wyrównać pracę.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
17-04-2019, 14:10
Post: #5
RE: Kompresja AUY
Czy prawidłowo pomiar powinien być zrobiony na ciepłym czy zimnym silniku? Robiąc pomiar na zimnym wyszło mi po 25bar. Jako że samochód długo stał za granicą ze względu na przeskoczony pasek rozrządu podejrzewałem posklejane lub zapieczone pierścienie. Zrobiłem mu terapię z naftą lecz nie przyniosło to razultatu. Robiłem między innymi taki test że w miejsce świecy żarowej wkręciłem końcówkę do manometru i podłączyłem ciśnienie z kompresora ok 7bar i czułem minimalny przedmuch do wlewu oleju. Czy to jest normalne? Wlałem odrobinę nafty do cylindra - chwilkę pobulczało i zaraz jednostajny syk co znaczy że nafta już była w misce olejowej. Próba olejowa wykazała 30bar.
Silnik nie dymi i ciągnie, jedynie co to mocno pluje olejem z odmy.
17-04-2019, 15:12
Post: #6
RE: Kompresja AUY
Na ciepłym powinno być sprawdzane i tak od 28 do 34 barów. Przy próbie olejowej to jeszcze więcej.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-06-2019, 08:41
Post: #7
RE: Kompresja AUY
I znów dwie szkolyTongue
(Wesoł tylko nie myśl że hejtuje wszystko co napiszesz Smile)
Mnie uczyli że na zimnym silniku się mierzy a dokładnie to mierzymy po ok 12 godz odpoczynku wykrecajac wszystkie świecę i odlancajac dopływ paliwa do cylindra.
Sam jestem ciekaw ile ma nasz dziadekTongue

Rysiek przypomnij mi się to podeślę Ci dobry środek do usuwania nagaru z pierścieni.
Nafta jest ok ale musi stać z 2,3 doby i wtedy wymiana oliwy po tym.
16-06-2019, 13:46
Post: #8
RE: Kompresja AUY
Na zimnym to raczej nie bo jeśli licha jest kompresja na ciepłym to na zimnym może być tylko jeszcze gorzej. Zresztą zimny silnik nie ma okrągłych tłoków i to proces chwilowy bo silnik odpalony robi się coraz cieplejszy. To tak jak auto przy odpalaniu jak puści bączka to nie tragedia byle później nie puszczał po przegazowaniu czy pod obciążeniem. Pomiar zawsze można zrobić i na zimnym i cieplym ale na ciepłym powie wszystko. To że dopływ paliwa trzeba odciąć to chyba wiadome, zresztą przy pd to jeden ruch i po temacie.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-06-2019, 14:56
Post: #9
RE: Kompresja AUY
Powinno się zrobić tak jak mówisz ba ciepłym i na zimnym potem porównać
Znowoz ja uważam.ze ciepły silnik jest doszczelniony olejem i ciepłem stąd pomiar zawsze raczej wyjdzie dobry bo jak pierścień puści usczelniajacy to olejowy zatrzyma.
Btw
Co muszę odłączyć w pd by nie lało paliwa???
16-06-2019, 15:25
Post: #10
RE: Kompresja AUY
Ta nakręcana przyłączke elektryczna pompowtryskow przy pompie tandem.

Zimny silnik to tłoki są jajowate a cylindry okrągłe więc szczelności tam nie może być szczelnie.

Przy wymianie, montażu pompowtryskow się po założeniu odkręca się świece żarowe i odpina właśnie wiązkę. Kręcenie rozrusznikiem i po tym montaż świec i wiązki. Ropa zalegająca na tłokach może uszkodzić korbe.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name