Ocena wątku:
Pompowtryski - logi
07-12-2011, 14:36 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2011 14:40 przez toma126.)
Post: #1
Pompowtryski - logi
Witam.

W ostatnim czasie mam problem z moim Sharanem AUY Confused , po zapaleniu silnika chodzi dobrze, lecz po ok. 10- 15 sek. zaczyna przerywać przez jakieś 20sek, wiele osób od razu twierdzi że to wina pompowtrysku... wyskoczyły także błędy
01491- świeca żarowa do grzejnika Q9
01135- czujniki kontroli wnętrza pojazdu
017664- czujnik temp. silnika, zwarcie do plusa, otwarty obwód
i wszystkim dobrze znany 17965- w tym błędzie po logach wyszło że mam nieszczelność w dolocie.

Czy te błędy mają coś wspólnego z przerywaniem na zimnym silniku?

Logi statyczne pompek na zimnym silniku
http://vaglog.rtnet.pl/toma126_65149.html

Statyczne na ciepłym
http://vaglog.rtnet.pl/toma126_65150.html

Dynamiczne na ciepłym
http://vaglog.rtnet.pl/toma126_65151.html
Reklama
07-12-2011, 14:52 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2011 15:09 przez daneczek76.)
Post: #2
RE: Pompowtryski - logi
01491- świeca żarowa do grzejnika Q9 - pierwszy błąd chodzi o świece żarową ale w Dogrzewaczu tak że to nic wspólnego z silnikiem. Może byc spalona trzeba wymontować dogrzewacz i sprawdzić świece lub elektronikę
powinna być jeszcze druga cześć tego błedu o zwarciu świecy w obwodzie lub otwarciu obwodu.
np:
36-00 - Open Circuit
29-00 - Short to Ground

01135- czujniki kontroli wnętrza pojazdu - jest to czujnik od alarmu też cos nie tak.
17664- czujnik temp. silnika, zwarcie do plusa, otwarty obwód - czujnik temperatury jak się nie mylę prawa bok bloku silnika sprawdź kable czy są w porządku lub wymień czujnik i wtedy może być lepiej przy rozruchu

07-12-2011, 15:00
Post: #3
RE: Pompowtryski - logi
Drugiej części błędu nie pamiętam, potem podłącze jeszcze raz.

A jak te logi?
07-12-2011, 15:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2011 15:27 przez daneczek76.)
Post: #4
RE: Pompowtryski - logi
(07-12-2011 14:36)toma126 napisał(a):  17965- w tym błędzie po logach wyszło że mam nieszczelność w dolocie.
co do tego błędu masz nieszczelność na rurach, sprawdź podłączenie węży lub sam intercooler.

Wydaje się że pompki ok zrób czujnik temperatury i dolot i zobacz co z tego wyniknie.
A po tych 20 sekundach jak silnik nabierze temperatury pracuje równo?

 Thanks given by: toma126
07-12-2011, 15:32
Post: #5
RE: Pompowtryski - logi
Właśnie na ciepłym trochę szarpie między 1500- 1900 obrotów - tylko wtedy jak delikatnie wciskam pedał gazu, jak mocniej nie jest odczuwalne, najlepsze jest to że im rano zimniej ( silnik zimny) to dłużej przerywa...
Z tego co pamiętam był chyba kiedyś błąd pompowtryskiwacza ( tylko błą wykasowałem)- nie jestem pewien na 100 %.

Chciałbym mieć pewność co do tych logów pompek.
07-12-2011, 15:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2011 15:45 przez daneczek76.)
Post: #6
RE: Pompowtryski - logi
nawet jak osiągnie temperatur około 70 stopni to szarpie.
A jak nie było mrozów to pewnie nie było problemu z przerywanie - a te przerywanie to tak jakby nierówno pracował na trzy cylindry?

07-12-2011, 15:50 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 07-12-2011 15:57 przez toma126.)
Post: #7
RE: Pompowtryski - logi
tzn. jest tak.- przerywa tylko z rana jak jest silnik zimny, zapale go chodzi równo, po 10 sek. zaczyna przerywać i tak jest przez ok. 15-20 sek. potem już nie przerywa- kilka razy zaraz po zapaleniu dodawałem trochę gazu- po tym też już nie przerywał. Z kolei trochę szarpie podczas delikatnego dodawania gazu w zakresie obrotów 1500- 1900, potem jest ok. Jak wcisnę mu więcej gazu przy obojętnie jakiej temp. nie szarpie. Ale to że szarpie w zakresie tych obrotów to wiem o nieszczelności w dolocie ( wyszło po logach). Chodzi mi głównie o te przerywanie z rana jak silnik zimny, o logi najbardziej.
07-12-2011, 22:33
Post: #8
RE: Pompowtryski - logi
(07-12-2011 14:52)daneczek76 napisał(a):  01491- świeca żarowa do grzejnika Q9 - pierwszy błąd chodzi o świece żarową ale w Dogrzewaczu tak że to nic wspólnego z silnikiem. Może byc spalona trzeba wymontować dogrzewacz i sprawdzić świece lub elektronikę
powinna być jeszcze druga cześć tego błedu o zwarciu świecy w obwodzie lub otwarciu obwodu.
np:
36-00 - Open Circuit
29-00 - Short to Ground

01135- czujniki kontroli wnętrza pojazdu - jest to czujnik od alarmu też cos nie tak.
17664- czujnik temp. silnika, zwarcie do plusa, otwarty obwód - czujnik temperatury jak się nie mylę prawa bok bloku silnika sprawdź kable czy są w porządku lub wymień czujnik i wtedy może być lepiej przy rozruchu

Druga część błędu 01491 i 36-00
07-12-2011, 23:25
Post: #9
RE: Pompowtryski - logi
oznacza ze swieca zarowa spalona.

Logi nieczytelne. Loguj grupy osobno pedal gazu w podloge i na w miare wysokim biegu. Silnik rozgrzany. Moim zdaniem masz problemy z kabloteka od pompek. Sprawdz je i podegnik piny we wtyczkach.

TDI 220 KM i 440 Nm.
 Thanks given by: toma126
08-12-2011, 19:42 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 08-12-2011 19:44 przez toma126.)
Post: #10
RE: Pompowtryski - logi
Silnik był rozgrzany, logowałem od 1500obr i pedał w podłogę do 3500obr... w sumie zawsze logowałem po 2 grupy, a teraz po 3 bo tak znalazłem na innych forach, ...może na pompach robi się inaczej- tego nie wiem.
Modlę się aby to była tylko kabloteka Smile
Jutro lub pojutrze będę to dokładniej sprawdzał bo teraz brak czasu.


Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | regeneracja turbosprężarek mazowieckie