Ocena wątku:
Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
17-08-2018, 10:10 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2018 16:02 przez tolus24.)
Post: #1
Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Pacjent to Fabia I 1,2 6V z 2007r. Wiem że to inne forum ale tu przynajmniej ktoś dzieli się swoją wiedzą szczególnie kol. Wesol !!!! Problem - pytanie na wolnych obrotach silnik czasem wpada w rezonans drgań trzęsie autem. Nieudało mi się tego zarejestrować VCDS ale moje podejrzenia idą w kierunku dużej zmienności kąta zapłonu na wolnych obrotach (w zał. log) oraz braku wystąpienia błędu po odpięciu wtyczki z czujnika spalania stukowego. W jakim bloku można zobaczyć czy czujnik stukowy pracuje?


Załączone pliki
.zip  003.zip (Rozmiar: 56.34 KB / Pobrań: 2)
Reklama

17-08-2018, 15:57 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-08-2018 15:58 przez tolus24.)
Post: #2
RE: czujnik stukowy kąt zapłonu
Witam.

Jeśli chodzi o obserwację spalania/czujnika stukowego to gr.020 jako kąt opóźnienia zapłonu w odpowiedzi na spalanie stukowe, gr.026 jako sygnał napięciowy na czujniku, gr.028 ale w basic setting jako kontrola działania samego czujnika. Przy tym silniku co masz, to standardowa usterka, to wypalanie się zaworów, co między innymi daje takie objawy, jak u Ciebie więc diagnostykę zacznij od pomiaru ciśnienia sprężania, oczywiście wszystkie świece wykręcone.

Pozdrawiam
18-08-2018, 22:03
Post: #3
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Dzięki za zainteresowanie. Przyłożę się do tematu od poniedziałku sprawdzę te ciśnienia.
Wydawało mi się że 020 mówi o napięci z pierwszej sondy lambda przypadające na poszczególne cylindry i powodujące korektę dawki paliwa (205) dla odpowiednich cylindrów (dla wolnych obrotów).Jako przyczynę podejrzewałem nierówny czas (inny luz) otwierania zaworów ssących (konieczność regulacji luzów).
Pozdrawiam.
20-08-2018, 08:51
Post: #4
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Pomiar ciśnienia 14/13/8. Termin naprawy zaklepany. Gdyby nie VCDS i porady internautów to dalej bym jeździł w nieświadomości.
Ukłon w stronę tolus 24.
Czy taka usterka może mieć wpływ na niestabilny kąt zapłonu?
20-08-2018, 12:25 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2018 12:26 przez tolus24.)
Post: #5
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam

Oczywiście, że zbyt duże różnice ciśnienia między poszczególnymi cylindrami mają wpływ na kąt zapłonu, bo sterownik przy pomocy jego regulacji i regulacji dawki paliwa próbuje utrzymać równe obroty i "moc", a że nie może przez nieszczelność znaleźć odpowiednich wartości, to przyjmuje najlepsze jakie mu się uda.

Pozdrawiam
20-08-2018, 13:33
Post: #6
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Wyjaśnienie logiczne - dzięki. Mam jeszcze pytanie-wątpliwość związaną z przypadłością tych silników. Moim zdaniem niema nic bez przyczyny. Czy w tej sytuacji przyczyną może być wada (niedokładność) układu samoregulacji luzu (awaria wyraźna na 3 - jedynka i dwójka są super ) . Czy przy regeneracji głowicy (gniazd) nie należy przyjrzeć się tym elementom (samoregulatorom -zły montaż może spowodować że jeden jest poza zakresem samoregulacji)- co na to książki serwisowe? Przecież jeżeli jest jakaś niedokładność montażowa to awaria się powtórzy. Czy ktoś potrafi rozjaśnić wiedzę aby przy usuwaniu skutków również usunąć przyczynę?
Pozdrawiam zainteresowanych.
20-08-2018, 22:27 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-08-2018 22:28 przez tolus24.)
Post: #7
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam.

Nie ma żadnej specjalnej procedury montażu samoregulatorów, poza tym, że trzeba je nasmarować olejem przed montażem, po złożeniu przekręcić kilka razy wałem korbowym przed odpaleniem samochodu, a po odpaleniu samochód zostawić na wolnych obrotach przynajmniej minutę, to dotyczy się głównie montażu nowych samoregulatorów, przy montażu tych samych nie ma takiej konieczności. Co do samej usterki z tego co pamiętam jest to tylko i wyłącznie wina materiału z jakich wykonano zawory, a to że akurat na trzecim wypalają się pierwsze wynika z tego, że jest on "słabiej" chłodzony, w stosunku do dwóch pierwszych, bo jest on najdalej od pompy wody, z czasem na pierwszych dwóch też by się wypaliły.

Pozdrawiam
21-08-2018, 09:06
Post: #8
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Dzięki za odpowiedź.
Może odezwie się jeszcze ktoś kto ma dostęp do serwisówki lub ma własny patent na tą przypadłość tego silnika. W/g mojego rozumowania powinna być jakaś możliwość kontroli montażu bo przecież oprócz jakości materiałów jest jeszcze tolerancja wykonania. Nie wiem czy to możliwe ale jeżeli montażowo np. samoregulator , po doktęceniu walka rozrządu, będzie miał za mały skok to to może być problemem. Może wewnętrzne elementy samoregulatora ulegają awarii i zacina się on uniemożliwiając domykanie zaworu. Nie mam wiedzy w jakich silnikach są stosowane identyczne rozwiązania (brak możliwości regulacji montażowych) i czy tam też są takie problemy.
Na razie czekam w kolejce do warsztatu to może uda się zdobyć więcej wiedzy w temacie.

Pozdrawiam.
22-08-2018, 13:18
Post: #9
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam! Podzielę się informacją uzyskaną na innym forum - zapiekają się zawory w prowadnikach. Jeżeli tak to trzeba to miejsce dokładniej sprawdzić. W połączeniu z informacją powyżej o chłodzeniu głowicy mam pytanie czy nie należy zastosować termostatu o niższej temperaturze otwarcia oraz skontrolować obieg płynu chłodzącego (przytkania, odpowietrzenie, przewężenia).
Może jeszcze ktoś zdradzi jakąś tajemnicę gdyż jak obejrzałem filmik jak ta praca wygląda to chyba warto się do sprawy przyłożyć.
24-08-2018, 11:47 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-08-2018 11:52 przez tolus24.)
Post: #10
RE: Czujnik spalania stukowego, kąt wyprzedzenia/opóźnienia zapłonu
Witam.

Jak chcesz to możesz pokombinować, ja się w takie rzeczy nie bawiłem, musiałbyś popytać na forum aut z tym silnikiem, czy elektrody, czy po remoncie głowicy usterka powróciła ponownie i co było robione dokładnie. Ja nigdy nie miałem i nie słyszałem o takim przypadku ale już się tym nie zajmuję zawodowo na co dzień. Myślę, że wymiana/obróbka wadliwych elementów czyli zaworów, prowadnic, gniazd, wszystkich w tym przypadku, choć nie pamiętam czy tylko same zawory wydechowe przypadkiem nie były wadliwe, na dobrej jakości tzw. aftermarketowe rozwiązuje sprawę, zresztą po rozebraniu będzie widać. Jak nie masz doświadczenia w tym temacie, to najlepiej oddać do zakładu zajmującego się regeneracją/planowaniem głowic - samą głowicę po zdjęciu, bo same warsztaty też niestety często nie potrafią tego dobrze zrobić i na dodatek wstawiają najtańsze części kasując, jak za oryginał.

Pozdrawiam




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Vcds czujnik G2/62 norbi108 3 1,843 10-12-2018 20:27
Ostatni post: tolus24
  Czujnik temperatury zasysanego powietrza 2.0 benzyna AZM olafes 2 2,014 14-04-2016 16:55
Ostatni post: olafes
  Czujnik cisnienia klimy darek65 2 1,695 04-02-2016 11:23
Ostatni post: darek65

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name