Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
|
12-11-2019, 17:46
Post: #11
|
|||
|
|||
RE: Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
Chyba od strony silnika bym okleił nawet takimi kawałkami.
|
|||
Reklama
|
|||
|
13-11-2019, 13:00
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2019 13:27 przez kalamb.)
Post: #12
|
|||
|
|||
RE: Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
(12-11-2019 10:15)Czerwony napisał(a): Koledzy, chciałbym powtórzyć pytanie tytułowe z tego wątku, podkreślam, że chodzi o wyciszenie SILNIKA DTI. O wyciszaniu drzwi, podłogi, sufitu to jest dużo w kilku wątkach, w tym też. Pytanie nie dotyczy też montażu super-audio. Ciekawi mnie, czy da się coś zrobić, żeby sam silnik był cichszy? Problem jest złożony. Po pierwsze te auta nigdy nie grzeszyły komfortem głośności. Biorąc pod uwagę przebieg i rocznik nasuwa się kilka wniosków. W pierwszej kolejności hałas może wynikać z prostej przyczyny zużycia. Dotyczy to przede wszystkim elementów łącznych mających wpływ na przenoszenie drgań i wibracji na karoserie ( zawieszenie silnika i skrzyni biegów, wydech i jego mocowania itd.). Jeśli były wymieniane to zapewne użyte zostały zamienniki ( ze względu na koszty i dostępność ) a te niestety nie posiadają już takich idealnych właściwości tłumiących, zresztą tzw. oryginały tez już nie są tymi, które szły na pierwszy montaż. Po drugie elementy tłumiące ( osłony silnika górna i dolna wyłożone materiałem tłumiącym, który z czasem traci swoje właściwości a nawet się wykrusza i „znika” ;-), wartstwy tłumiące pod wykładziną, to samo dotyczy grodzi, wytłumienia maski itp.) Dalej elementy blacharskie, gdzieś już mogą być małe prześwity, które powodują przenikanie hałasu. Niestabilne, poluzowane, niedokręcone elementy w postaci blach osłonowych, rurek, łączników itp. Uogólniając hałas to nie tylko praca silnika ale przede wszystkim jego konsekwencje czyli mikro wibracje, rezonanse, które odbierane są jako dźwięk i powodują owe zjawisko. Bardzo często jest tak ( tez się z tym borykam), ze hałas w komorze silnika nie jest tak intensywny jak w kabinie. I to jest spowodowane tymi zjawiskami, które opisałem powyżej. Rady? Nie jest ławo, trzeba by „przetrzepać” auto pod kątem luźnych elementów i „szczelności” karoserii, wymiany warstw tłumiących grodzi, drzwi ( nie tylko pod audio się to robi), podłogi, maski, osłon silnika..... Kiepskiej jakości wydech może powodować dość spore „buczenie” z powodu materiału z którego jest wykonany. Prym w „buczeniu” wiodą tłumiki firmy Bosal. Następnym elementem wydechu jest łącznik elastyczny czyli plecionka. Kolektor wydechowy a zwłaszcza jego uszczelka, tu hałas może osiągać dość spore rozmiary. Przyczyn może być naprawdę dużo i sprawdzenie wszystkiego jak i niwelowanie skutków może zając sporo czasu i dołożyć kosztów. Wymiana oleju na inny lub gęstszy niewiele zazwyczaj pomaga i tu bym nie oczekiwał cudów. |
|||
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
jak wyciszyć hałasując na dziurach schowek :( | Viktor | 17 | 8,061 |
04-03-2019 17:03 Ostatni post: zdroyek |
|
Czym zastąpić windę koła zapasowego? | tacini | 49 | 40,477 |
13-05-2018 08:52 Ostatni post: tolus24 |
|
Skórzana tapicerka - czyszczenie - czym? | zdroyek | 6 | 3,384 |
11-09-2016 13:32 Ostatni post: bialekmleko |
|
Jakieś ciekawe rarytasy do sharana | rafikk87 | 40 | 22,983 |
06-08-2014 10:12 Ostatni post: K9Darek |