Ocena wątku:
Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
12-11-2019, 17:46
Post: #11
RE: Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
Chyba od strony silnika bym okleił nawet takimi kawałkami.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
Reklama

13-11-2019, 13:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-11-2019 13:27 przez kalamb.)
Post: #12
RE: Czym wyciszyć tdi jakieś maty???
(12-11-2019 10:15)Czerwony napisał(a):  Koledzy, chciałbym powtórzyć pytanie tytułowe z tego wątku, podkreślam, że chodzi o wyciszenie SILNIKA DTI. O wyciszaniu drzwi, podłogi, sufitu to jest dużo w kilku wątkach, w tym też. Pytanie nie dotyczy też montażu super-audio. Ciekawi mnie, czy da się coś zrobić, żeby sam silnik był cichszy?

Mój samochód jest sprawny, silnik jest sprawny (przebieg 300+), dźwięk też ma równy, ale właśnie to silnik jest pierwszym źródłem hałasu / dyskomfortu we wnętrzu. Na autostradzie powyżej 120 km/h jest już nieprzyjemnie.

Trochę dziwne, że stawiam takie pytanie po kilku latach jeżdżenia tym hałaśliwym pojazdem - może z wiekiem zaczęło mi przeszkadzać? Huh

Problem jest złożony.
Po pierwsze te auta nigdy nie grzeszyły komfortem głośności.
Biorąc pod uwagę przebieg i rocznik nasuwa się kilka wniosków.
W pierwszej kolejności hałas może wynikać z prostej przyczyny zużycia.
Dotyczy to przede wszystkim elementów łącznych mających wpływ na przenoszenie drgań i wibracji na karoserie ( zawieszenie silnika i skrzyni biegów, wydech i jego mocowania itd.). Jeśli były wymieniane to zapewne użyte zostały zamienniki ( ze względu na koszty i dostępność ) a te niestety nie posiadają już takich idealnych właściwości tłumiących, zresztą tzw. oryginały tez już nie są tymi, które szły na pierwszy montaż.
Po drugie elementy tłumiące ( osłony silnika górna i dolna wyłożone materiałem tłumiącym, który z czasem traci swoje właściwości a nawet się wykrusza i „znika” ;-), wartstwy tłumiące pod wykładziną, to samo dotyczy grodzi, wytłumienia maski itp.)
Dalej elementy blacharskie, gdzieś już mogą być małe prześwity, które powodują przenikanie hałasu.
Niestabilne, poluzowane, niedokręcone elementy w postaci blach osłonowych, rurek, łączników itp.
Uogólniając hałas to nie tylko praca silnika ale przede wszystkim jego konsekwencje czyli mikro wibracje, rezonanse, które odbierane są jako dźwięk i powodują owe zjawisko.
Bardzo często jest tak ( tez się z tym borykam), ze hałas w komorze silnika nie jest tak intensywny jak w kabinie. I to jest spowodowane tymi zjawiskami, które opisałem powyżej.
Rady?
Nie jest ławo, trzeba by „przetrzepać” auto pod kątem luźnych elementów i „szczelności” karoserii, wymiany warstw tłumiących grodzi, drzwi ( nie tylko pod audio się to robi), podłogi, maski, osłon silnika.....
Kiepskiej jakości wydech może powodować dość spore „buczenie” z powodu materiału z którego jest wykonany.
Prym w „buczeniu” wiodą tłumiki firmy Bosal.
Następnym elementem wydechu jest łącznik elastyczny czyli plecionka.
Kolektor wydechowy a zwłaszcza jego uszczelka, tu hałas może osiągać dość spore rozmiary.
Przyczyn może być naprawdę dużo i sprawdzenie wszystkiego jak i niwelowanie skutków może zając sporo czasu i dołożyć kosztów.
Wymiana oleju na inny lub gęstszy niewiele zazwyczaj pomaga i tu bym nie oczekiwał cudów.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  jak wyciszyć hałasując na dziurach schowek :( Viktor 17 8,061 04-03-2019 17:03
Ostatni post: zdroyek
  Czym zastąpić windę koła zapasowego? tacini 49 40,477 13-05-2018 08:52
Ostatni post: tolus24
  Skórzana tapicerka - czyszczenie - czym? zdroyek 6 3,384 11-09-2016 13:32
Ostatni post: bialekmleko
  Jakieś ciekawe rarytasy do sharana rafikk87 40 22,983 06-08-2014 10:12
Ostatni post: K9Darek

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name