Ocena wątku:
Proste przepisy kulinarne
27-08-2017, 09:54
Post: #1
Proste przepisy kulinarne
Jestem totalnym kulinarnym laikiem. Może doradzicie jakieś proste przepisy, z którymi bym sobie poradził?
Reklama

27-08-2017, 14:23
Post: #2
RE: Proste przepisy kulinarne
(27-08-2017 09:54)alec napisał(a):  Jestem totalnym kulinarnym laikiem. Może doradzicie jakieś proste przepisy, z którymi bym sobie poradził?
Pół garnka wody. Zagotować. Pół łyżeczki soli. Wsypać makaron i gotować wg. zaleceń na opakowaniu (przeważnie kilka minut).
Po ugotowaniu odcedzić. Podawać z cynamonem, białym serem i cukrem.

Tak ja potrafię nakarmić rodzinę jak żona jest w pracy Smile



Tempomaty w grupie VAG. Wiązki, montaż, kodowanie. Śląsk i okolice. 510 150 407
27-08-2017, 17:34
Post: #3
RE: Proste przepisy kulinarne
Pizza
Pizza = proste ciasto + prosty sos + proste składniki. Tego się nie da zepsuć. Jakakolwiek wyjdzie, to robisz minę "tak miało być" i rodzina ogłasza cię królem wioski. Samo robienie co prawda chwilę zajmuje, ale jest bardzo proste i przyjemne. Ja mógłbym osiem dni w tygodniu to lepić.

Ilość na jedną dużą blachę. Przepis w miarę możliwości uproszczony.

Sos:
najlepiej robić dzień przed, żeby się przegryzł. Najprostszy: Duży koncentrat pomidorowy + łyżka oliwy + płaska łyżeczka cukru + szczypta soli + przyprawy jakie lubisz (u mnie oregano, pieprz, cząber). Opcjonalnie czosnek (przeciśnięty, max 2 ząbki) i chili (drobno pokrojona, max. połówka) - jak kto lubi.
Wymieszać, odstawić i podłączyć do prądu, żeby dzieci nie wyżerały Wink
Można sos robić drogą smażenia pomidorów lub na bazie pomidorów z puszki, ale miało być prosto.

Ciasto:
ugniatasz w łapach, więc konsystencję czujesz. Jak czegoś jest za mało to dodajesz. Prościej się nie da.

a) Drożdże do ciasta:
pół kostki drożdży + pół szklanki płynu + płaska łyżeczka cukru. Wymieszać i postawić w cieple w naczyniu "z zapasem", bo piana urośnie. Jak zaczną "bąbelkować" - można lepić.

b) Ciasto właściwe