Ocena wątku:
Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
16-03-2017, 22:36
Post: #1
Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Witam wszystkich serdecznie, to mój pierwszy post na tym forum.
Podaję mój problem może ktoś coś podpowie.
Jestem szczęśliwym posiadaczem ;-) VW Sharan 2006 , 2.0 TDI, 140 KM, skrzynia 6 biegów manualna, przebieg oryginalny 317 tyś km, ma książką serwisową pewną, więc co do przebiegu jestem spokojny.
Auto kupiłem ponad 3 lata temu przy stanie licznika 245 tyś i prawie od początku mam problem, otóż głównie na 2 biegu ( rzadko na 1 i 3 ) przy rozpędzaniu się, słyszą coś jakby jednosekundowe świśnięcie, jakby jakiś element ślizgnął się o drugi , w większości przypadków dodatkowo jest sekundowy spadek mocy - czyli jadę i na sekundę coś się zacina odpuszcza i jadę dalej, zauważyłem że lubi się to pojawić na lekkich przechyłach w prawo np. zjeżdżając z ronda ale nie tylko. To zjawisko nie zdarza się za każdym razem są dni tygodnie nawet , że tego nie ma a są momenty że dziennie jest to kilka razy, ale nie za każdym ruszaniem.
VAG nie pokazuje żadnych błędów, mechanicy jak opisuje to wzruszają ramionami, a żeby im to pokazać to jak na złość nie chce szarpnąć.
Dodam tylko, że biegi pięknie wchodzą, koło dwumasowe jest wymieniona jakieś 100 tyś temu, turbo pięknie pracuje, zbiera się dobrze, poduszki pod silnikiem wymienione, luzów w zawieszeniu brak
Jakaś podpowiedz? Czy ktoś może miał coś podobnego?
Wielkie dzięki za odpowiedz.
Pozdrawiam
Reklama

17-03-2017, 10:55
Post: #2
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Tutaj: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10299 masz podobny temat.
18-03-2017, 00:06
Post: #3
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Kolego miałem identyczne objawy momentami jakby coś "wpadało" do silnika robiło dzyń na ułamek sekundy tłumiło moc i po chwili wszystko wracało do normy . Niestety u mnie skończyło się wymianą sprzęgła i dwumasy. Dodam że po naprawie wszystko było OK . Tak nawiasem mówiąc miałem farta bo i sprzęgło i dwumasa miała swoje lata i myślałem nad ich wymianą . Dodam że u mnie jeszcze telepało silnikiem zaraz po odpaleniu ale nie zawsze .W moim BRT / seat alhambra miałem jeszcze jazdę z egr-em , który był mocno zasyfiały . Diagnoza przy pomocy elektroniki nic nie wykazała bo w egr wytarły się plastikowe koła zębate , silniczek od przestawiania zaworu się kręcił ale układ wykonawczy stał w miejscu. Samochód zamulało niesamowicie dopiero wymiana na nowy przyniosła ulgę dla silnika .
20-03-2017, 15:37
Post: #4
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Witam
dzięki za podpowiedź , ale dalej nie daje mi to spokoju.
1. Jeśli to jest EGR przyjmuje do wiadomości że w BRT są inne (pneumatyczne) niż w reszcie silników (elektryczne) i że cos sie tam wyrabia , tylko mam pytanie co powoduje to szarpnięcie/przydławienie? Otwierająca i zamykająca się przepustnica? inna mieszanka powierdze, spaliny? Czy ktoś może mi to wytłumaczyć?dzięki.
I jeszcze jedno czy możecie potwierdzić, że po wymianie EGR- u szarpanie na 100 % ustało?

2. Jeśli to sprzęgło to było ono wymieniane 100 000 km temu objaw mam on jakichś już 70 bo tyle tym autem przejechałem, tez brałem to pod uwagę, że coś tam się ślizga ( było wymieniane w serwisie e Niemczech może fachowcy coś zepsuli) , ale nie mam pewności.

3. I jeszcze myślę o 3 opcji że to turbina tylko że ona pięknie ciągnie, kolega podpowiada, że geometria lub, że , olej wlatuje między łapatki a obudowę i wtedy daje ten odgłos i spowolnienie pracy silnika.

Pozdrawaim
Daniel
21-03-2017, 19:30
Post: #5
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
W moim przypadku wymiana zapieczonego egr-a dała to , że nie miałem zamulania przy większych obrotach . Mój egr był cały czas otwarty na maksa . Telepanie przy odpaleniu zimnego samochodu powodowały dwie spalone świece / ceramiczne CZ104 NGK / niestety drogie bestie 110 pln - szt. A chwilowe spadki mocy to sprawka " zdewastowanego " zestawu dwumasy i sprzęgła .
21-03-2017, 22:28
Post: #6
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
W 2.0 tdi Egr jest elektryczny, u mnie zabrudzony powodował od czasu do czasu lekkie szarpnięcie przy przyspieszaniu, najbardziej odczuwalne na 2 biegu, gdy sie zabrudzil konkretnie auto poprostu nie chcialo jechac a pozniej nawet odpalić.
Jest prosty, szybki, tani sposob zeby wykluczyc egr: wystarczy go zaslepic, nawet na próbę byle jaką blaszka z puszki (koszt 0 zł, pracy na 10 minut- 2 srobki na rurce do odkrecenia). Zaslepienie egr po jakims czasie spowoduje błąd i wyswietlenie kontrolki (auto jedzie normalnie).. Zeby uniknac bledu wstarczy w zaslepce wywiercić otwór 10mm. Ja po 2 krotnym czyszczeniu egr zrobilem tak: czyszczenie + zaslepienie z otworem i na razie mam spokój.
Gdy po zaslepieniu wykluczysz egr a objawy nie ustaną to trzeba bedzie zaczac szukac przy konkretach: płynnosc ruchu gruszki turbiny, sprzeglo, dwumas.
22-03-2017, 09:35 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-03-2017 09:37 przez Yorker.)
Post: #7
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
ja akurat przerabiałem w 1.9 tdi pd cały egr (podciśnieniowy) i po wyrzuceniu go i zaślepieniu tylko turbo przy 2 tys obrotów a na niskich biegach około 2.5 tys obrotów był świst, wziąłem zaślepiłem i auto w sumie odzyskało nawet kilka koni a bezpośrednią przyczyna jest nieszczelna gruszka od egr. Takie są moje perypetie, ale możesz spróbować zaślepić EGR i zobacz czy objaw wraca i to rozwiązanie nie jest na dłuższą mete bo z tymi egr elektrycznymi to nie dość, że problemy to drogie ustrojstwo no chyba że nie masz egr to wyprogramować i zaślepić na dobre.
22-03-2017, 11:16
Post: #8
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Witam! Koledzy pracę EGR oceniamy logami bloku 003. Tam widać dokładnie czy pracuje, zablokował się czy się zacina....pozostaje tylko czy wina jest w jego wysterowaniu, zabrudzeniu czy trybów.
U mnie podejrzenia, przy tych objawach, idą w kierunku chwilowych zaników w podawaniu paliwa. Poinformuję jak to potwierdzę lub wykluczę. Problemem jest że objawy nie występują stale a jak podepnę vaga to muszą wystąpić aby je zarejestrować.
12-04-2017, 13:28 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-04-2017 14:01 przez krokodyl901.)
Post: #9
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Witam! Dzisiaj zarejestrowałem takie logi w zał. może ktoś doradzi w czym problem.
Pomyliłem załącznik.
[attachment=5517]może teraz...
Przepraszam ale nie wiem jak usunąć złe załączniki.....chyba się udało
teraz jest już dobrze i wykresy powinny być czytelne.


Załączone pliki
.xlsx  03 08 11 5.xlsx (Rozmiar: 24.72 KB / Pobrań: 12)
22-04-2017, 21:15
Post: #10
RE: Szarpnięcia, przydławienie mocy 2.0tdi
Witam! Dalej-http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=10397




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  2.0TDI DPF - rodzaje/obsługa/usunięcie-wymiana siwy sil 133 36,235 30-01-2024 21:16
Ostatni post: 1robert
  wymiana kompleksowa zest. sprzegla (2.0TDI/BRT) tom_dresden 5 1,504 01-09-2021 14:34
Ostatni post: krokodyl901
  1.9 tdi AFN brak mocy, logi edhar 5 1,668 21-03-2021 13:54
Ostatni post: Bogos
  TDI - brak mocy fidamek 121 101,847 30-04-2019 22:28
Ostatni post: Thepantis
Sad 1.9 TDI 115KM - brak mocy przy niższych obrotach auto24auto 34 18,119 08-11-2018 15:18
Ostatni post: rysiekr
  1,9 TDI - 101KM szarpie na luzie, w trakcie jazdy i brak mocy marecki_name 9 3,571 17-05-2018 10:07
Ostatni post: marecki_name
  Brak mocy po wymianie rozrządu alilee 50 38,312 21-10-2017 11:06
Ostatni post: mamwi
  Pomoc brak mocy, lokalizacja wezyka 1.9 tdi xoxo 8 4,099 09-01-2017 21:24
Ostatni post: PabloLG
  Całkowity brak mocy mariockr 9 5,454 06-07-2016 20:57
Ostatni post: mamwi
  Brak mocy, check engine, ciężko pali 1.9TDI Alhambra 07 Dawidos01111 5 5,208 13-06-2016 12:07
Ostatni post: ULTRA

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name