Ocena wątku:
Mody przed programem 1.8 T
21-02-2017, 21:00
Post: #21
RE: Mody przed programem 1.8 T
Kiedyś na jakimś forum czytałem o uturbieniu benzyny. Zalecamy posiadanie gazu bo ma 110oktanow. Że niby lepiej.
Ale jak wyżej tylko czytałem jak w praktyce nie wiem



Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
Reklama

21-02-2017, 21:44
Post: #22
RE: Mody przed programem 1.8 T
Chodzi oto ze silniki wolnossace maja stopien sprezania okolo 10 nawet i jedenastu a silniki uturbione z racji ze maja juz jakies nadcisnienie nad tlokiem to musza byc odprezone. i teraz liczba oktanowa wysoka jest po to by przy wysokim cisnieniu paliwo nie spalalo sie detonacyjnie czyli bardzo szybko. Teraz im wyzsza LO to mozna dac wyzszy stopien sprezania. Wyzszy stopien sprezania to wyzsza sprawnosc silnika. Benzyna an wolnym powietrzu spala sie z predkoscia powiedzmy 200 metrow na sekunde. Zas ta sama benzyna pod cisnieniem wysokim spala sie z predkoscia 2000 metrow na sekunde. Taki wybuch gwaltowny powoduje ze w aluminiowy tlok wali wybuch jak mlot w kowadlo. Teraz uturbiasz wolnossaka to bez odprezenia go czyli dania np grubszej uszczleki pod glowica musisz zastosowac paliwo o LO np grubo ponad sto oktanow by silnik szybko nie skonczyl zywota.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
21-02-2017, 23:32
Post: #23
RE: Mody przed programem 1.8 T
Różnica?według mnie jest! W AWC wiele nie ugra się, auto jeździ po mieście i wychodzę z założenia że sharan to nie auto do ścigania, ma to jako tako jechać i po programie jedzie zadowalająco jak na swoją masę. Zawsze jest tak że jak się pojeździ to jest mało. W a4 90KM TDI miałem zmienione wtryski i program i wypluło 130KM. Uważam że jeśli jest opcja dodania kilku KM i Nm to warto, kwestia zasobności portfela. W sharanie na pewno nie będę nic dłubał więcej, koszta nie są proporcjonalne do efektu mocy i nie do tego auta/van.
Wesol ma trochę racji,osobiście w TDI robotę robił mocny dół i długi 1 bieg,nie mam porównania do TDI w Sharanie, kwestia paliwa mi zalecono jeździć tylko na Pb98, na 95 jest zjawisko wypadania zapłonu. Robić program? Robić ale z głową!!!Big Grin
22-02-2017, 00:22 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 22-02-2017 00:23 przez wesol.)
Post: #24
RE: Mody przed programem 1.8 T
Zaplon nie wypada tylko stukowy jest. Jak zacznie wypadac to wina czego innego i tak jak przy teraz nowszych dieslach-wiecej gnoju na tloki wieksza moc ale duzo gnoju pluc jakies problemy i dziura w tloku. Kto slyszal w jakims aucie z moca okolo 100 koni by dziura w tloku powstala? Chyba nikt ale zobaczcie ze teraz te nowsze 150 160 170 koni itd i trafia sie ze ktos pocisnal na autosce i na awaryjnym juz zostal.

W audi to nie wiem ktora wersje miales silnika i wtryski ale mimo niewielkiego przyrostu mogles miec na dole ze 50-60 niuta wiecej. To daje niezle odczucia juz. Nie sama moca sie jezdzi.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-02-2017, 19:52
Post: #25
RE: Mody przed programem 1.8 T
Na 98 zalecili jeździć bo na 95 zrobi się w komorze spalania "za nerwowo". Jakby odpuścili trochę stopień sprężania to i 95 byłoby OK.

Teraz trochę dywagacji.
Załóżmy, że silnik pracuje tuż przed granicą spalania stukowego przy danym obciążeniu i obrotach na pb 95. Ciekawe o ile może wzrosnąć ciśnienie sprężania aby nie wchodzić w spalanie stukowe na pb 98.

Druga sprawa to kwestia tego jak działa układ przeciwdziałający spalaniu stukowemu. Czy po wykryciu spalania stukowego odcina zapłon na chwilę? W grę jeszcze wchodzi przestawienie kąta wyprzedzenia zapłonu (o ile jest taka konstrukcyjna mozliwość).



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
22-02-2017, 20:11
Post: #26
RE: Mody przed programem 1.8 T
elektronika opoznia zaplon. Oczewiscie skutkuje to zmniejszeniem mocy itd. Z tym ze wyprzedzanie zaplonu jest wg mapy sterowane czyli nie wyprzedza tez w neiskonczonosc. Niestety logiczne jest to ze silnik z niezbyt wygorowana moca jak dostanie odrobine spalania stukowego to mu nic sienei stanie ale taki wysrubowany pryz duzej dawce paliwa moze skonczyc marnie. Silnik odprezony ma nieco mniejsza sprawnosc zwlaszcza wyczuwalna na niskich obrotach ale za to przez wieksza komore moze pomiescic wiecej powietrza a takze wtedy tez wiecej paliwa czyli mozna wiecej dokoksowac i kosztem zwiekszonego spalania uzyskac spora moc. Fiodor tez cos takiego robi w tdi co nie jest niczym nowym. Odprezamy silnik zreszta jak wiemy diesle z wtryskiem posrednim mialy stopien po 23 a aktualnie z wtryskiem bezposrednim po 17-18 a nawet 16.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-02-2017, 21:24
Post: #27
RE: Mody przed programem 1.8 T
Myślę, że jednak zdecyduję się na te kilka koników więcej Wink Nawet z chęci zaspokojenia ciekawości. Myślę, że znalazłem godnego człowieka w Bytomiu, który wszystko ogarnie za uczciwe pieniądze.
Co do gazu to nie planuję zakładać, ponieważ mam przykre doświadczenia z nim związane Undecided
Na razie jednak muszę zająć się usterki doczesnymi i porządną konserwacją i nowymi oponami ( kołami)
Myślę, że na wiosnę Sharik dostanie czipsa Wink
Oczywiście wszystko na bieżąco będę relacjonował na forum dla potomności Tongue



Zawsze pali mi 6 litrów!!!
Zależy tylko na ile kilometrów Cool
07-08-2017, 20:35
Post: #28
RE: Mody przed programem 1.8 T
I jak wpadł virus? Rolleyes
15-07-2019, 12:17
Post: #29
RE: Mody przed programem 1.8 T
Na samego wirusa szkoda dlubac w wydechu, ktory w Sharanie 1.8t jest malo restrykcyjny. Do tego fabrycznie montowany jest kat z wkladem metalowym, ktorego brak objawia sie tylko innym dzwiekiem wydechu przy mocy do~200KM.




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name