Ocena wątku:
Galaxy - awaria centralnego zamka.
15-01-2017, 15:48
Post: #1
Galaxy - awaria centralnego zamka.
Auto długo stało na dworze i podmokło. Po odpaleniu klamki zaczęły otwierać się i zamykać na zmianę. Nawet jak wyciągnąłem kluczyk to nie przestawały. Po godzinie jazdy było czuć zapach spalonej elektroniki.
Dodatkowo świecą sie cały czas lampki od drzwi i podświetlenie pedałów. Muszę rozłączyć akumulator by przestały.


Co sie mogło spalić ? Sprawdziłem wszystkie bezpieczniki. Są OK.
Znalazłem też pod siedzeniem kierowcy jakiś komputer/sterownik. Koło niego jest lekko zaśniedziały na wtyczce przekaźnik 79 . Wyczyściłem go ale dalej nic.
Czy za sterowanie zamkiem centralnym odpowiada właśnie ten komputer ? Mógł sie spalić ten przekaźnik czy raczej cały komputer ?
Reklama

16-01-2017, 14:11
Post: #2
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Zalany moduł pod fotelem kierowcy. Trzeba go rozebrać i jeśli nic się nie upaliło to tylko wyczyścić i wysuszyć. Jak nie zadziała to pozostaje wymiana na drugi.



Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
 Thanks given by: PawelZ
16-01-2017, 15:11
Post: #3
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Mam ten sam problem , poza lampkami ktore sie nie zapalają , zamek od kierowcy przeskakuje i jakby nie daje rady otworzyc. Po ogrzaniu auta problem zazwyczaj mija ale stało sie to przy -20 , wczesniej tego problemu nie bylo a teraz pojawia sie juz ok zera stopni... Zadnego smrodu elektryki nie zauwazylem.
 Thanks given by: PawelZ
16-01-2017, 17:11
Post: #4
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Teraz widzę że napisałem w złym dziale. Gdyby moderator mógłby przenieść byłbym wdzięczny.

Zamówiłem na razie przekaźnik 79 który jest obok modułu. Mój ma troche zaśniedziałe styki.
Nie mam zielonego pojęcia co ta kostka robi ale spróbuje Tongue


A za poradę z modułem dzięki - rozbiorę i zobaczę.
19-01-2017, 22:20
Post: #5
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Spalił sie moduł sterownika zamka centralnego. Mam nadzieje że tylko on.

Kupiłem na allegro przetwornik bo myślałem na początku że to jego wina.
Mam pytanie : Czym różni się 15/96 (kupiony) od 27/96 (oryginalny )
Ktoś wie jak prostym miernikiem można sprawdzić czy działają ?


Załączone pliki Miniatury
       
19-01-2017, 22:57
Post: #6
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Witam.

Po pierwsze, tak jak pisał "andrew7800, moduł został najpierw zalany/zawilgocony co doprowadziło do zawarcia więc najpierw ustal/wyeliminuj przyczynę zawilgocenia/zalania (wygląda na długotrwały proces) zanim uwalisz następny.
Po drugie to są te same przekaźniki, te cyferki to data produkcji tydzień/rok.
Po trzecie ten przekaźnik odpowiada tylko za tylną klapę.
Po czwarte, z boku ścianki obudowy, masz rozrysowany schemat i na nim wszystko widać, na Twoim zdjęciu tego nie widać, z tego co pamiętam to w stanie spoczynku między pinami 30a i 87c (na 30a jest dioda więc ważne jest odpowiednie podłączenie biegunów miernika, w jednym kierunku przewodzi, drugi jest zaporowy) powinno być przejście i między pinami 30 i 87c też powinno być przejście, a pomiędzy 30a i 87 i między 30 i 87 powinna być przerwa, pomiędzy 85 i 86 (cewka przekaźnika) też powinno być przejście; po podaniu zasilania na cewkę (85 i 86) między 30a/87c i 30/87c powinna zrobić się przerwa (brak przejścia, dodatkowo słychać cyknięcie), za to pomiędzy 30a/87 i 30/87 powinno zrobić się przejście, oczywiście nie może mieć też tzw. zimnych lutów. A tak na prawdę dopóki go nie włożysz do instalacji i nie zacznie działać pod obciążeniem to nie będziesz wiedział czy jest sprawny Wink.

Pozdrawiam
 Thanks given by: PawelZ
23-01-2017, 22:27
Post: #7
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Zamontowałem nowy moduł sterujący. Niestety centralny dalej nie działa. Po przekręceniu kluczyka w obojętnie jakich drzwiach nie słychać pracy innych zamków. Ktoś mógłby mnie nakierować gdzie szukać dalej usterki ?
24-01-2017, 00:50
Post: #8
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Witam.

Bez schematu będzie ciężko i to musi być od Galaxy, bo z tego co pamiętam Sharan i Alhambra mają niektóre wyprowadzenia z modułu pod innymi pin-ami czy też inaczej podłączone, dlatego jeśli kupiłeś moduł np. od Sharana to może Ci nie działać. Musisz najpierw sprawdzić zasilania modułu, w Galaxy chyba są trzy, z trzech bezpieczników, w Sharanie chyba są dwa zasilania. W pierwszej wtyczce jest to chyba pin12, a w drugiej i trzeciej pin8. Jeżeli brak zasilania to wiadomo, że sprawdzić trzeba bezpieczniki (od tego w ogóle zawsze zaczynamy w elektryce) i przewody od bezpieczników do modułu. Jeżeli natomiast zasilane dochodzi do modułu to prawdopodobnie moduł jest "uwalony" bądź nie ten typ co powinien być, bo raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie silniczki centralnego popaliło, aczkolwiek zapach spalonej instalacji czułeś więc sama instalacja/gniazda bezpieczników/pin-y we wtyczkach mogą być również przyczyną. Diagnostykę auta komputerem w ogóle jakąś robiłeś? Poszukaj schematu, jak nie będzie tu na forum, to na forum Forda powinni mieć, część osób od nas ma tam również konto więc popytaj/poproś, bo bez schematu, jak Ci się uda od razu trafić na problem to dobrze ale jak nie to droga przez mękę będzie.

Pozdrawiam
 Thanks given by: PawelZ
24-01-2017, 20:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017 21:00 przez PawelZ.)
Post: #9
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Moduły są identyczne.

Na oko wszystkie bezpieczniki są OK.

Mam w domu prosty miernik. Czy komuś chciało by się mnie nakierować jak go użyć żeby sprawdzić czy prąd dochodzi do modułu ?

Cytat:bo raczej mało prawdopodobne, żeby wszystkie silniczki centralnego popaliło
Właśnie tego sie obawiam bo klamki zamykały/otwierały się prawie przez godzinę aż w końcu powoli przestały.


Załączone pliki Miniatury
   
24-01-2017, 22:26 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 24-01-2017 22:31 przez tolus24.)
Post: #10
RE: Galaxy - awaria centralnego zamka.
Witam.

Ustawiasz miernik na zakres prądu stałego, czarną końcówką dotykasz gdzieś do dobrej masy w okolicy modułu (jakaś śruba wkręcona w karoserie, czy niepolakierowany kawałek nadwozia albo z nóżki 85 tego przekaźnika 79), czerwoną końcówką dotykasz do pin-ów zasilania we wtyczkach bądź ich przewodów (przebijasz izolację możesz końcówką miernika jeśli jest ostra albo poprzez igłę). Teraz dojrzałem dopiero, że masz tylko dwie wtyczki obsadzone, czyli tak jak Sharany więc teoretycznie na środkowej wtyczce zasilanie na pin12, na bocznej na pin8, dodatkowo, o ile pamiętam, na tej bocznej wtyczce, na pin7 i pin11 powinno pojawiać się zasilanie wychodzące na silniczek centralnego zamka drzwi kierowcy, na przemiennie, w zależności czy otwieranie czy zamykanie drzwi. Na pin8 jest chyba stałe zasilanie z akumulatora, a na pin12 pojawia się zasilanie po zapłonie więc weź to pod uwagę.

Pozdrawiam




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Galaxy 1.9 TDI 115KM Traci moc motocykle_123 23 9,922 21-01-2019 12:46
Ostatni post: dafio
  [galaxy 2.0 DOHC] problem nie łączy się saimon79 3 2,312 02-11-2014 09:07
Ostatni post: wesol
  galaxy 97r 1,9 tdi a diadnostyka tomekiewa 18 11,355 09-03-2013 23:23
Ostatni post: wesol
  Ford Galaxy 2.0 benzynka, VAG ? djibiza 4 6,785 05-11-2011 17:26
Ostatni post: djibiza

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name