Ocena wątku:
Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
10-01-2017, 16:06
Post: #1
Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Witam serdecznie Szanownych forumowiczów.
Przymierzam się do kupna Sharana z 2004r - chcę wstawić instalacje LPG Moje pytanie do Was - 1.8 T czy 2.8 V6. Proszę o sugestie i opinie: awaryjność, komfort jazdy itp, itd. Dziekuje serdecznie za pomoc i pozdrawiam.
Reklama

10-01-2017, 17:40 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2017 17:40 przez marqs85.)
Post: #2
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Sam miałem ten dylemat, co przemawiało za 2.8 to dźwięk który jest muzyką dla uszu Blush , niestety i albo stety kupiłem 1.8T. Zrobiony program na ok.180 KM.
Na korzyść 1.8T względem 2.8 to można jeszcze gdzieś włożyć rękę pod maskąBig Grin
Instalacja LPG kosztowała 2700zł,
Można jeszcze coś pomodzić z mocą jak komuś mało i ma nadwyżkę gotówki,
Dość popularny i łatwy w serwisie silnik także osobiście jestem zadowolony z wyboru chociaż tu głównie najważniejszy był ogólny stan auta.
Spalanie na mieście 14-16 LPG.
Cicha pracaBig Grin

Myślę że głównie ogólny stan auta jest najważniejszy.
10-01-2017, 22:21
Post: #3
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Nie wiem jak to w SGA ale miałem 4 lata temu Skode Octavie 1.8T i byłem mega zadowolony jeśli chodzi o silnik. Mocą mega frajda jak na rodzinne autko. Praktycznie przez rok nic się nie działo. Serwisy bieżące (oleje itp itd) A zaznaczę że auto z 2001 roku.
Jedyny minus to spalanie ;D ale coś za coś zawsze można zagazować.
TU masz link kolegi forumowicza odnośnie eksploatacji i użytkowania 1.8T



Ford Sierra 2.3D, Ford Mondeo 2.0 TDCi, Skoda Octavia 1.8T, Peugeot Partner Indiana 2.0 HDI, Citroen Picasso 2.0 HDI, Renault Clio 1.2 16v, Sharan 1.9 TDi.......
10-01-2017, 22:22
Post: #4
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Ja osobiscie bralbym 2.8
Mam audi A4b5 1.8t fajnie to jedzie ale mysle dla sharika 2.8 to lepsza opcja.
Jak poprzednik ja tez chcialem sharana 1.9 130 km a mam 116 km bo trafil sie fajny egzemplaz



Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
10-01-2017, 22:46
Post: #5
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
1.8T można zawsze dłubnąć bo potencjał ma ogromny i powinien być mniej problematyczny jak 2.8
Sęk w tym, że dorwać jakąś fajną benzynę w SGA to duży problem - wiem bo sam szukałem ...
10-01-2017, 23:03 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 10-01-2017 23:10 przez skimir.)
Post: #6
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Już pisałem tutaj - 2.8 fajne ale d... nie urywa przy tej masie i charakterystyce silnika. To nie tak, że wgniata w fotel. Z większych samochodów (a nie małych zaper...) co do których mógłbym powiedzieć - "Ooo! tak bym chciał aby sharan szedł" to dopiero Audi A8 quatro z silnikiem 4.2 :-) Silnik 2.8 dosyć elastyczny, na 6 biegu da się przyspieszać itp itd... Mi się podoba (no i ten sposób rozpędzania...)

Ale:
Kloc wielki, ręki pod maskę nie ma jak włożyć.
Speców którzy się znają na tym silniku a nie tylko mówią, że się znają (a później wychodzi, że nie wiedzą z której strony jest rozrząd) jest jak na lekarstwo - więc jeśli sam z grubsza silników nie ogarniasz i trafisz na problematyczny egzemplaż to...
Wymian głupiego termostatu to 4 godziny roboty...

1.8 - prosty, łatwy do ogarnięcia. Duuużo więcej miejsca pod maską a to znacznie obniża koszty napraw z uwagi na ich krótszy czas.

Komfort jazdy będzie podobny bo wnętrza są takie same, wyposażenie zależy od wersji a nie silnika.
2.8 trzeba chcieć razem ze wszystkimi konsekwencjami.

PS: W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
10-01-2017, 23:38
Post: #7
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
(10-01-2017 23:03)skimir napisał(a):  W wersji 2.8 możesz trafić na 4Motion a to już całkiem fajny mały czołg na nasze warunki. W 1.8T chyba 4Mot nie było. Mam frajdę jeździć po zaśnieżonych drogach - zbiera się świetnie (niestety hamuje normalnie przez co jest zdradliwy), no i jak się wyłączy ESP to zachowuje podobnie do tylnonapędowki.

Co prawda mam TDI z 4Motion - ale zgadzam się co do tylnonapędówki na śniegu jest niezły fun, ale trzeba wyłączać ESP bo jak nie, to wówczas bardzo ciężko zmusić ten samochód do napędu na 4 łapy.
Po mieście jest niezła zabawa Big Grin
11-01-2017, 09:36
Post: #8
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
ESP + 4Motion robi fajnie jak jest jakiś mocno śliski podjazd (ewentualnie w błocie). Nie trzeba zbytnio kombinować aby w uślizg koła nie wpadły - dwójka i gaz - jak trzeba to gazu ujmie sam, jak trzeba to koło przyhamuje i idzie.

Nie jest to, co stały napęd na 4 ale ponieważ mam w swojej okolicy trochę górek a i z domu czasem mam do przejechania kilometr-dwa w śniegu to widzę różnicę.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
11-01-2017, 10:56
Post: #9
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Ja polecam 1,8T, ale kolejno.

1. W 2014 roku kupiłem Octavię 1,8T RS 180 KM. W rok przejechałem nią 70 000 km i sprzedałem na rzecz Alhambry 1,8T. Z Octavią kompletnie nic się nie działo, regularnie olej, filtry, eksploatacja.

2. W 2015 roku kupiłem Alhambrę 1,8T 150 KM. Od marca 2015 przejechałem nią nieco ponad 110 000 km.
Informacje o niej tutaj:

http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7706

3. W grudniu 2016 kupiłem ponownie Octavię 1,8T, ale tym razem 150 KM. Alhambra lata w trasy na Niemcy ze mną, więc chcę ją odciążyć trochę z jazd lokalnych. Octavka wiosna otrzyma soft, docelowo chciałbym minimum 180 KM oraz moment około 300 Nm.

A zapomniałem dodać, wszystkie auta wyposażone w instalację gazową STAG, reduktor AC O1 RED do 250 KM, wtryskiwacze Hana Gold, oprócz nowej Octavki gdzie są Barracudy.

Sam silnik daje dużo frajdy z jazdy, polecam.
11-01-2017, 11:46
Post: #10
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Tez bym wybral 1.8T.
2.8 moze zly nie jest ale jakby sie cos dzialo objawialo przynajmniej to by mi to nie dawalo spac wiec bym musial to naprawic. Z racji iz sam wszystko naprawiam to mam przeczycie ze by mnie ten silnik troszke wymeczyl. Jednak 4 garowy w tej komorze to pozwala na wszelkie naprawy. No nie wspomne ze zaraz bym tam wstawil jednomas czego do 2.8 ot tak nie wykonasz.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dlaczego kupić SGA i jak kupić dobry egzemplarz marecki_name 123 125,729 12-08-2021 10:12
Ostatni post: wesol
  Chcę kupić sharana,proszę o poradę tacini 91 71,595 01-12-2018 12:53
Ostatni post: Kuba2000
  Chcę kupić - Łomża - proszę o radę Maja2011 0 1,112 28-09-2018 00:40
Ostatni post: Maja2011
  Chcę kupić sharana z allegro pirx 13 4,618 17-01-2018 17:43
Ostatni post: Grześ K.
  Czy warto kupic sharana 1.4 TSI dana79 9 3,430 26-11-2016 18:37
Ostatni post: wesol
  Chcę kupic proszę o porady . RC__GOLDBERG__TT 1 1,347 19-06-2016 07:52
Ostatni post: wesol
  Chcę kupić [...] DjHardy 3 2,162 14-03-2016 09:24
Ostatni post: suhhar
  czy kupić 2.8 4x4 alhambra? sito 2 3,470 02-02-2014 01:05
Ostatni post: skimir
  VW Sharan r2009 80tys km mam możliwość kupić czy warto? rafalp 8 5,733 06-12-2013 08:34
Ostatni post: m-blue

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name