Ocena wątku:
AUY - bardzo ciężko odpala
20-11-2018, 23:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018 23:57 przez marcin_j23.)
Post: #61
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Wymiana była przeprowadzona przy okazji, jak już rozebrana lewa strona z rozrządem, pokrywa zaworów to mój mechanik powymieniał uszczelki itp.przy pompie. Niestety dokładnie niestety wiem które i jakie, osobiście tego nie robiłem, mogę dopytać... Przy okazji zdjetej pokrywy sprawdził ustawienie pompowtryskiwaczy. Informowałem mechanika że ma problemy z paleniem więc przy okazji wymian poprawiał rzeczy które mają wpływ na palenie. Co do ciśnienia, nie wiem... Sugerujesz w tej sytuacji sprawdzić?

Myślę że w tej sytuacji przydała By mi się podpowiedź jak to sprawdzić, albo co jaką wartość ma mieć w zadanych warunkach. Będę wdzieczny Smile
Reklama

21-11-2018, 08:00 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2018 09:34 przez Czerwony.)
Post: #62
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
To tak nadal nic nie wiesz i pewnie płacisz za to. Mechanik niech pomierzy te ciśnienia i zapodaj tu na forum. Nie baw się w mechanika to nie jest gość po ohp. Pokaż jakie uszczelki powymieniał? Czy czasem tej pompy tandem jakim silikonem nie uszczelniał.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
21-11-2018, 09:38
Post: #63
RE: AJM 1.9 115 KM Problem z odpalaniem
(20-11-2018 20:05)marcin_j23 napisał(a):  (...) akumulator nowy. Duży Bosch (parametry nie pamiętam ale nie chiński i za maly- jest taki jaki powinien być)

Proponuję sprawdzić, czy naładowany. Duży (co to konkretnie znaczy?) może być za duży i zwyczajnie może być nie naładowany. Pół samochodu rozbierzesz, a tu taka głupia przyczyna może być.
21-11-2018, 14:10
Post: #64
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Nie ma czegoś takiego jak za duży akumulator. W dźwigu mamy dwa Aku chyba 180 czy 220 Ah a alternator malutenki bo coś koło 70 A coś koło 10 lat napewno mają. Ja już tam pracuje 7 lat.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
21-11-2018, 14:31
Post: #65
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
"Za duży" aku + krótkie przebiegi = ciągle niedoładowany
"Za duży" powiedzmy że w cudzysłowie, czyli za duży do sposobu eksploatacji.
21-11-2018, 15:48 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-11-2018 18:00 przez wesol.)
Post: #66
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Nie ma czegoś takiego. Aku kwasowe mogą być wyładowane do 50% swojej pojemności ale zaraz muszą być naładowane. Teraz jeśli mało jeździsz tak że jest niedoladowanie bo bilans masz ujemny bądź altek słaby czy kable liche to i mały będzie niedoladowanie i duży. Generalnie to nawet ten mały będzie bardziej niedoladowany bo ma większy opór wewnetrzny. Gdyby zapodac Aku zasadowy to miNa rozładowywać prawie do zera. Są to Aku które też maja ilość cykli po 1000 a nawet i 1500 a kwasowy to tak 500. Niestety drogie w produkcji, ciężkie i większe gabaryty bo napięcie też niższe. Za to odporne i żywotne na długi czas. Czyli do łodzi, jachtów idealne.

Zresztą co tu dużo mówić jak np sga miewały Aku nawet 95 Ah a altek no 90 lub 120 amperowy a jakiś golf czy Touran ma Aku 64 Ah a altek np 140amperowy.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-11-2018, 12:59
Post: #67
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
brzmi rozsądnie... wrócę do domu i sprawdzę jaki tam dokładnie jest akumulator... fakt z racji problemów właśnie z paleniem jeżdżę swoim drugim sharanem (2.0 8v PB Smile tam nie ma takich problemów), z racji że nie mam jak zmierzyć pojemności, spróbuje zostawić go na ładowarce na dzień i sprawdzę czy będzie różnica.

*co do pompy... mechanika mam rzetelnego, niestety skutkuje bo długimi terminami a drugie auto jest mi potrzebne... wiec, podwijam rękawy i próbuje rozwiązać sam temat. po za tym bycie bohaterem w swoim garażu sprawa dużo radości Smile będę się z nim widział, zapytam co dokładnie wymienił w tej pompie...uszczelnianie na silikon nie brał bym poważnie pod uwagę.
22-11-2018, 16:53
Post: #68
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Nie był bym taki pewny. Komplet uszczelek kosztuje prawie 200 zł plus robota jeszcze.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
22-11-2018, 19:06
Post: #69
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Pompę wyjaśnię. Co do akumulatora to jest 740A 80Ah.
23-11-2018, 08:26
Post: #70
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Pojawił się nowy objaw. Sharan gaśnie po przejechaniu 1km później po odpaleniu nierówno pracuje i po chwili wszystko przechodzi




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 153 17-03-2024 17:06
Ostatni post: Stefano
  Sharan 1.9 TDI nie odpala marcinuu 2 318 13-12-2023 09:17
Ostatni post: petec
  VW sharan 2000 1,9 tdi - odpala na plaka lo_ka_ta 4 3,038 16-03-2020 20:57
Ostatni post: PiterAWC
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,610 16-09-2019 20:19
Ostatni post: Andstal
  jak zimny ciężko pali monikapawel.c@wp.pl 4 2,047 18-08-2019 19:13
Ostatni post: wesol
  TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) Funny Boy 41 21,468 14-10-2018 21:39
Ostatni post: Bogos
  Ciężko odpala po tankowaniu Sharan 1,9 TDI 130 Bross1981 0 1,088 11-02-2018 18:02
Ostatni post: Bross1981
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,576 10-02-2018 19:43
Ostatni post: tolus24
  AFN - Nie odpala a kręci tomalkowy 18 9,209 11-09-2017 07:05
Ostatni post: wesol
  Nie odpala silnik 1.9tdi115 ford galaxy 2000r lift Maks1Vit 10 5,780 12-02-2017 19:40
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name