Ocena wątku:
AUY - bardzo ciężko odpala
27-11-2017, 17:11 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2017 17:18 przez tolus24.)
Post: #51
RE: AUY BARDZO CIEZKO ODPALA
Witam.

Jest taki magiczny zestaw słów - oringi pompowtryskiwaczy/uszczelnienie pompowtryskiwaczy i przy tych objawach, to jest 99,9% trafnej diagnozy i od sprawdzenia tego zaczynamy. Na forum jest bardzo obszerna literatura na ten temat. Zaworki zwrotne to sobie można w VP zakładać, a nie w PD, nawet jak założysz co centymetr od zbiornika po głowicę, to Ci nic da na tą przypadłość Wink. A kontrolka świec to się zawsze zapala, nawet latem, kwestia na jak długo i w jakiej temperaturze więc to, że się świeci, a na świecach nie ma prądu albo nie zdążysz zmierzyć, to żadne odkrycie, to wynika z układu instalacji w tych autach, choć nie tylko.

Pozdrawiam
Reklama

27-11-2017, 21:09
Post: #52
RE: AUY BARDZO CIEZKO ODPALA
Jak nie zdążę zmierzyć?
27-11-2017, 21:29 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-11-2017 21:40 przez tolus24.)
Post: #53
RE: AUY BARDZO CIEZKO ODPALA
Witam.

Czasami, gdy grzanie świec uruchomi się na przysłowiową sekundę, to na mierniku tylko pojawi się i zaraz zniknie wartość napięcia i łatwo je przeoczyć. Poza tym w Twoim przypadku nie to jest problemem, choć nie twierdzę, że masz sprawny układ podgrzewania, jeżeli natomiast miałbyś niesprawny tylko układ podgrzewania, to nie odpaliłbyś go nawet na sekundę, tylko pokręciłbyś go kilka sekund i dopiero auto by odpaliło i chodziło przez parę sekund nie równo, a następnie by się ustabilizowało, to co masz to jest typowy objaw nieszczelnych oring-ów na pompowtryskach, paliwo ścieka z głowicy i auto odpala na przysłowiowych "oparach" pozostałych w pompkach dlatego odpala na sekundę/dwie i gaśnie bo brakuje mu paliwa i dlatego musisz następnie kręcić kilka/kilkanaście sekund aż pompa elektryczna w baku i pompa tandem napompują paliwa, ewentualnie zacznij najpierw od wskazań czujnika temperatury silnika, bo on czasem daje podobne objawy, a szybciej go zdiagnozować. Chcesz zacząć od grzebania przy układzie podgrzewania Twoja sprawa, w tych autach podgrzewania uruchamia się poniżej 5 st.C, biorąc pod uwagę błąd pomiaru czujnika i obecne temperatury rano w okolicy 4-5 st.C to układ podgrzewania nie załączy Ci się rano ewentualnie na przysłowiową sekundę/dwie i musisz mieć to na uwadze. Jeśli już, to zacznij najpierw od wskazań czujnika temperatury silnika, bo on czasem daje podobne objawy.

Pozdrawiam
27-11-2017, 21:46
Post: #54
RE: AUY BARDZO CIEZKO ODPALA
Ok a czujnik temperatury do ecu jest ten sam co daje sygnał na wskaźnik? To jest ten pod pompa tandemową ? A jeżeli okaże się że te oringi to czytałem że trzeba je dobrze osadzić w gnieździe dokładnie chodzi o odległości czym to najlepiej mierzyć i jak?
20-11-2018, 20:05 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018 20:18 przez marcin_j23.)
Post: #55
AJM 1.9 115 KM Problem z odpalaniem
Witam. Byłbym wdzięczny za pomoc. Kupiłem Sharana 1.9 Tdi ajm 115km 4motion. Auto kupiłem z uszkodzoną turbiną ( słychać ja przy shodzeniu z obrotów). Zanim zdążyłem zrobić turbo, pojawił się problem z odpalaniem. Bez znaczenia czy na zimnym czy ciepłym, raz pali od strzału a raz trzeba kręcić z minute. Teraz jak jest zimno znacznie lepiej pali na zimno jak na ciepło. Teraz tak... Oddałem auto na pierwszy serwis . Zrobiłem oleje płyny rozrząd ( zakładałem że może ktoś wcześniej źle złożył) przy okazji uszczelnienie pompy vacum, przy zmianie uszczelki pod deklem, wyszło na jaw że wymjeniany był wałek rozrzadu. Dodam że wymieniana była dwumawa, dodałem zaworek zwrotny. Może ktoś ma jakieś pomysły co sprawdzic ? Z góry dziękuję
* akumulator nowy. Duży Bosch ( parametry nie pamiętam ale nie chiński i za maly- jest taki jaki powinien być)
20-11-2018, 20:23
Post: #56
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Witam.

Tak po pierwsze, to w Sharanie nie ma silnika 115KM AJM, tylko AUY. Po drugie, to vag w rękę i sprawdzić między innymi, jaką temperaturę silnika widzi sterownik przed odpaleniem. Posłuchać/sprawdzić czy słychać pompę pomocniczą w zbiorniku gdy nie można odpalić silnika, czy przy przekręcaniu kluczyka zapala się na chwilę kontrolka świeć żarowych, jak wygląda sprawa oring-ów na pompkach itd. Wszystko jest opisane na forum. A zaworków zwrotnych, to możesz sobie sto założyć, w tym silniku to się na nic zdaje. A tak przy okazji, jak był rozrząd wymieniany, to nie można było diagnostyki przeprowadzić.

Pozdrawiam
20-11-2018, 20:58 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018 21:14 przez marcin_j23.)
Post: #57
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Ok dzięki... Tylko... Może i jestem laikiem ale co ma temperatura jaką widzi, skoro problem jest przy odpaleniu jest i na ciepłym? Pompę paliwa w zbiorniku słychać. Vagiem nie sprawdzał... Bo czasu już brakło. Kontrolke zaraz sprawdzę, tylko że na zimnio pali też ciężko ale jednak szybciej .

Sprawdziłem- kontrolka świeci około 3sec zapalił po 3-4 obrotach, jest 0stropni na zewnątrz

* faktycznie AUY Smile
20-11-2018, 21:29
Post: #58
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Co to za doszczelnienie pompy tandem (vaq)? Co tam było robione w niej konkretnie? Temperatura jaka widzi to ważna sprawa. Względy ekologiczne poprostu wymuszają zdjęcie dawki rozruchowej na ciepłym. Turbo nie ma tu nic do rzeczy i jego dźwięki czasami są nawet normalnością. Zaworek zwrotny nie jest potrzebny on nic nie daje bo jest pompa w baku.b



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
20-11-2018, 21:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-11-2018 22:08 przez marcin_j23.)
Post: #59
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
pompa otrzymała zestaw naprawczy. uszczelki itp co tam potrzeba.... OK... dawka paliwa na ciepłym. podobnie zakładałem, ale czemu utrudniony rozruch i na zimnym ?

*o turbo napisałem w sumie od tak. (być możę ktoś wpadnie na jakiś związek Smile chodz wątpie. a uszkodzona jest i tak bo łapie przeładowanie. po za tym to dzwiek metaliczy wiec... i zdarza się że puści olej bo zarzuca rzadko bo rzadko ale niebieskim kopciem)

sprawdzę te dawki i dam znać jak i co Smile
20-11-2018, 22:24
Post: #60
RE: AUY - bardzo ciężko odpala
Uszczelki wymienione ale które?? To nie jest odpowiedź. Poza tym były jakieś wycieki że ta wymiana nastąpił? Poza tym jakie ciśnienie paliwa daje ta pompa tandem na jałowych i podwyższonych obr??



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Ciężko odpala na zimnym silniku lub po dłuższym postoju pieczara 6 123 17-03-2024 17:06
Ostatni post: Stefano
  Sharan 1.9 TDI nie odpala marcinuu 2 234 13-12-2023 09:17
Ostatni post: petec
  VW sharan 2000 1,9 tdi - odpala na plaka lo_ka_ta 4 2,959 16-03-2020 20:57
Ostatni post: PiterAWC
  Ciężko pali na ciepłym 1.9 AFN Apbo 2 1,542 16-09-2019 20:19
Ostatni post: Andstal
  jak zimny ciężko pali monikapawel.c@wp.pl 4 1,663 18-08-2019 19:13
Ostatni post: wesol
  TDI - ciężko pali, błąd wałka rzorządu (g40) Funny Boy 41 21,288 14-10-2018 21:39
Ostatni post: Bogos
  Ciężko odpala po tankowaniu Sharan 1,9 TDI 130 Bross1981 0 950 11-02-2018 18:02
Ostatni post: Bross1981
  Ciężko odpala/kopci 1.9TDI 110KM - zimny i nie tylko MelGrzybson 30 11,437 10-02-2018 19:43
Ostatni post: tolus24
  AFN - Nie odpala a kręci tomalkowy 18 9,141 11-09-2017 07:05
Ostatni post: wesol
  Nie odpala silnik 1.9tdi115 ford galaxy 2000r lift Maks1Vit 10 5,761 12-02-2017 19:40
Ostatni post: tolus24

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name