Ocena wątku:
Jakiś VAG do 20 tys
11-06-2017, 21:42
Post: #1
Jakiś VAG do 20 tys
Witam

Może nie o sharana idzie ale może coś podpowiecie...

Przymierzam się do zakupu samochodu gabarytów golfa, może ciut większy. Budżet to powiedzmy 20 tys z wszystkimi kosztami okołozakupowymi - opłaty, ubezpieczenie, serwis pozakupowy...
Ponieważ od lat użytkuję vw, więc i nazbierało się trochę gratów do serwisowania tych samochodów (no i jako takie doświadczenie) więc szukałbym coś z grupy VAG.
Myślę, że benzyna + LPG, samochód do dojazdów do pracy - 20km w jedną stronę.

Wiadomo, z VAGów to golf, polo (trochę za mały), oktawia, może fabia, jakiś seat, audi... przydałoby się coś w miarę prostego do ewentualnego ogarnięcia (tak jak wielu tutaj wie - staram się serwisować samochody we własnym zakresie) nie musi mieć niewiadomo jakich wypasów. Skrajne opcje to skoda - młody rocznik lub audi - bardziej leciwy (w tej samej cenie).

Co sugerujecie?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
Reklama

12-06-2017, 06:32
Post: #2
RE: Jakiś VAG do 20 tys
polo fabia ibiza to na jednej plycie sa wiec to male jest. Golf 5 octa leon to juz moze byc to co potrzebujesz. Tylko ciezko teraz o cos zadbanego a to sa skarbonki bez dna. tu juz nie jak w SGA golfach 4 itp ze kupujesz i ogarniasz niewielkim kosztem. Tu bedzie juz tak problem ze skrzyniami z maglowinicami i to nie ze cieknie olej z niej. Silniki tez slabe bo jak w benie to problemy z rozrzadami i inne takie tam.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-06-2017, 10:09
Post: #3
RE: Jakiś VAG do 20 tys
No właśnie trochę obawiam się tyc wszystkich nowych wynalazków...

Może lepiej byłoby kupić golfa IV w bardzo dobrym stanie... no a może zdradzić VAGa i iść w innym kierunku? Tyle, że tak jak pisałem - na VAGowskie perypetie jestem bardziej przygotowany niż na inne.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
12-06-2017, 10:31
Post: #4
RE: Jakiś VAG do 20 tys
VAG-i są bardzo popularne i podaż jest duża. Rynek (na szczęście kupujących i na nieszczęście sprzedających) działa tak, że ceny równa w dół. Ktoś, kto sprzedaje samochód 10-letni w stanie fabrycznym, musi go sprzedać w cenie złomu, albo będzie się bujał rok. To samo dotyczy bogatszego wyposażenia. To jest rynek kupującego - na szczęście dla Ciebie. Jeżeli tylko będziesz wytrwały i cierpliwy to znajdziesz sprzedającego, który się śpieszy i będzie naprawdę skłonny do upustów. Nie ma co stękać - jesteś na wygranej pozycji.
12-06-2017, 14:05
Post: #5
RE: Jakiś VAG do 20 tys
Ależ nie stękam :-) a na szukanie samochodu mam ponad dwa miesiące...

Rzeczy tylko w tym - co kupić :-)



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
12-06-2017, 14:34 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 12-06-2017 14:39 przez Czerwony.)
Post: #6
RE: Jakiś VAG do 20 tys
No jak co? Dobry i tani oczywiście! Big Grin

A poważnie:
ja bym zrezygnował z marki (nie Audi lecz Skoda) i hiper wyposażenia - czyli w miarę młodej Octavii bym szukał ze skromnym wyposażeniem. Takie samochody są trudniej sprzedawalne i sprzedający muszą iść na kompromisy. Przypuszczam, że w tych kryteriach sporo samochodów poleasingowych by mogło się zmieścić. A chociażby właśnie mój sąsiad kupił poleasingową Octavię chyba już z rok temu i banan mu z twarzy nie schodzi.
12-06-2017, 16:40
Post: #7
RE: Jakiś VAG do 20 tys
Pytanie teraz takie - czy powiedzmy oktawia 2006 będzie technologicznie zbliżona go golfa 4 czy 5? Bardziej odpowiadałby mi klasyczny golf 4 w nowszej, czyli mniej skorodowanej budzie.

Moje rozterki biorą się z tego, że to nowe jeździdło ma zastąpić passata B3, który odsłużył 27 lat... 13 lat u mnie - jedyna istotna naprawa to była wymiana UPG, reszta to tylko kwestie eksploatacyjne.



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
12-06-2017, 17:26
Post: #8
RE: Jakiś VAG do 20 tys
octavia 2 to auto takie jak golf 5 Silniki i cala reszta toczka w toczke. Octa1 to byl golf4. Niestety nie ma tak ze nowa buda a elektronika stara. To juz auta na CAN i wszystko co sie z tym wiaze. Czyli hak juz po canie wspoma elektrohydrauliczna itd, Nawet zamki sa bardzie pokomplikowane. Oczewiscie jesli bord pozwala na to ( tu zalezy od wersji -ilo bitowy itd) to mozna kodowac rozne rzeczy ale tez moze byc tak ze bedziesz chcial wymienic radio i trzeb bedzie zmienic borda bo bedzie rozladowywac aku na postoju.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
12-06-2017, 19:01
Post: #9
RE: Jakiś VAG do 20 tys
No właśnie tego nie chcę, choć pewnie z czasem nie uniknione.
Czy poza wspomnianymi modelami jest szansa coś znaleźć nowszego, w stopniu skomplikowania podobnym do vw z przełomu lat 2000? Może inna marka?



--
Był: VW SHARAN VR6 4motion (2001) - dobrze służył.
13-06-2017, 06:05
Post: #10
RE: Jakiś VAG do 20 tys
(12-06-2017 16:40)skimir napisał(a):  Moje rozterki biorą się z tego, że to nowe jeździdło ma zastąpić passata B3, który odsłużył 27 lat... 13 lat u mnie - jedyna istotna naprawa to była wymiana UPG, reszta to tylko kwestie eksploatacyjne.
Nie mam zamiaru zniechęcać ale po 2005 skończyła się jakość a zaczęła "ekologia".




Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name