Ocena wątku:
Swap/upgrade hamulców
15-08-2016, 23:43 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2016 23:44 przez andrew7800.)
Post: #81
RE: Upgrade hamulców
U mnie mam 300 i spokojnie ogarniają sprawę a nogę mam nie lekką. Liczy się przyczepność. W poprzednim miałem 288 i brzytwa ale pozostało 4 szlaczki i auta już nie ma.Angry
Jak coś wyskoczy w ostatniej chwili i nie masz gdzie uciec to najlepsze hamulce nie pomogą.Wink



Jest: VW SHARAN 2.0 TDI BRT 140 KM, MAGIA TKWI W TDI Heart
Było: VW SHARAN 1.9 TDI AHU 90 KM
VW SHARAN 1.9 TDI 1Z 90 KM
VW SHARAN 2.0 ADY 115 KM
Reklama

16-08-2016, 04:21
Post: #82
RE: Upgrade hamulców
Hamulce zawsze są robione ze sporym zapasem bo to element bezpieczeństwa. Nie może zawieść. Duża moc silnika no i ewentualne ciężary wozone decydują czy hamulce zagotujemy czy nie. Duża moc bo w ciągu 1-2 minut rozpedzamy budę do 2xx km/h i hamujemy. Tak parę razy i hamulce zagotowane. Ale jadąc w Alpach z kempingiem to można zagotować i 313.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
16-08-2016, 04:37
Post: #83
RE: Upgrade hamulców
Małe porównanie 300 > 313 u mnie w temacie str 14
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread...86&page=14

Gdzieś już był temat co do zmian hamulców i tam to było całkiem ok opisane "za i przeciw" - musisz poszukać.

Najważniejsza sprawa -> najpierw opony, potem hamulce. Jak masz słabe / średnie ogumienie i na zwykłych hamulcach ABS odbija jak głupi tak czy siak jak mocniej hamujesz.. to nic Ci nie dadzą większe hamulce to fakt.

W każdym razie, ja osobiście po zmianie już dosyć zużytych tarcz 300mm ( grubość minimalna dopuszczalna ) i klocków które zbliżały się do czujnika minimum na zestaw jak w temacie Zimmermana 313+ ATE odczułem i nadal czuje dużą poprawę w hamowaniu. Z większych prędkości i mocniejszym zwalnianiu na autostradzie jest na pewno dużo pewniej (wg. mnie). No i miałem parę razy już sytuację hamowania z 80km/h do 0 prawie i jest "wow".
Jak by mi się kończyły hamulce na tyle to też będę myślał nad zmianą na większe.

Ze zmiany przednich hamulców szczególnie przy "kosztach" ( 2x zaciski z jarzmami .. 200-300zł) i tarcze droższe o 50zł ~ od 300mm - jestem baardzo zadowolony z wymiany !



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
 Thanks given by: maciejek
16-08-2016, 09:58
Post: #84
RE: Upgrade hamulców
Dzięki piotto0 chodziło o tak konkretną wypowiedź



Sklep VAGTECH części do grupy VAG i Porsche
Ul. Łopuszańska 53 (pn-pt - 9.00-17.00, sob 10.00-13.00)
02-232 Warszawa
tel. 22 8462646 kom.692312345, 694679252
PROMOCJA FILTRÓW MANN NAJNIŻSZE CENY
16-08-2016, 10:53 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2016 11:10 przez wesol.)
Post: #85
RE: Upgrade hamulców
to subiektywne odczucia. Ja bym wolał pomiary na ogumieniu roznego rodzaju tak jak robilismy na uczelni. Wierz mi ze nic droga hamowania nie bedzie krótsza bo to w golwnej mierze warunkuje nacisk na oś przednią i inne elementy ktore decyduja o przyczlenosci do podloża. Pamietam jak dzis ze wyniki dla renault megan pierwszej generacji droga hamowania wynisila ze 100km/h cos kolo 44 metrow dla golfa 4 generacji cos kolo 46 czy 48 metrow juz nie pamietam pozostalych marek ale byly wyniki tez okolo 50 metorw. Auta z tego samego segmentu. Nie srednica tarczy hamulcowej decyduje o drodze hamowania a pryznajmniej nie bezposrednio. Inaczej to jaki producent by do tego dopuscil ze jego auto ma gorsze wyniki jak konkurent skioro praktycznie zadnym nakladem mozna by bylo sobie ot tak zmniejszac droge hamowania. Pamietajmy ze na lodzie zadne hamulce nikomu nie pomogą. Czemu auta maja rozną srednice ukladow hamulcowych zalezeznie od silnika jaki mamy na pokladzie od mocy jaka dysponujemy. Unas w PL mozna sobie ot tak zmieniac hamulce ale w DE nie ma takiej opcji tak samo jak z oponami - tylko te co sa w dowodzie wklepane. Czemu tak? bo sie rozregulowuje uklad hamulcowy. Jak to rozregulowuje?? Ano wystarczy byscie sobie pojechali na SKP i ladnie poprosili pana co wam robi przeglady by sprawdzic wykres a mianowicie krzywa hamowania zalezną od nacisku pedału. Maja takie sprzety i dysponuja bo musza miec. Czyli zaklada sie na pedal hamulca taką kostke z kabelkiem i podpinamy pod elektronike i mierzymy jaki nacisk jest na pedal i sile hamowania. My pomiary robilismy w kilku sytuacjach a mianowicie i na aucie pustym i na aucie zaladowanym i jeszcze robilismy na upuszcoznym powietrzy znacznie. Zobaczycie jak kreski ida prosto ale sa lamane w kilku punktach. Czmu tak?? Ano bo sa korektory roznego rodzaju- nie tylko popularne na belce tylnej. Sa za pompa tez na przeowdach, czasami juz w samej pompie abs bo to juz od wielu lat standard w aucie. Zmiany jakie robicie moga odbic sie na tym ze pedal jest na tyle podatny ze owszem mozecie dziecko postawic za fajerka i bedzie hamowac ze auto deba stanie. Tylko zauwazcie ze czy to jest audi Q7 najnowsze czy cieńkos rozklekotany to sily jakie trzeba uzyc by auto postawic deba sa dosc podobne. Myslicie ze w audi nie dalo by sie tak zrobic ze polozenie piórka na pedal by hamowalo?? My jako studenci wtedy wymieklismy calkowicie jak robilismy te pomiary, godzine zesmy sie glowili bo Bryczkowski zadal problem by to rozwiazac czemu sie tak dzieje, czmeu te wykresy sa tak polamane, czemu sila nacisku rosnie plynnie z sila hamowania a nagle pach i trzeba duzej sily by zwiekszyc sile hamowania?? Pisalem tez prace wlasnie z Oceny skutecznosci ukladow hamulcowych. Takich materialow raczej nie znjadziecie w necie ale naprawde podjedzcie na SKP i porobcie sobie takie testy. Jak macie uklad 4x4 to mozecie auto sprawdzic opoznieniomierzem na drodze plaskiej i prostej bo takim sprzetem dysponuje tez SKP. Pamietajcie tez ze hamulce na SKP na rolkach sprawdza sie przy predkosci kol okolo 5 km/h.

maciejek wpierw auto bym na twoim miejscu doprowadzil do takiej mocy powiedzmy 250 koni i wtedy sobie sprawdzil czy faktycznie ci sie hamulce nie wyrabiają. Tylko osiagnij ta moc to pogadamy. Unas na forum jest jeszcze jeden kolega co ma autko tez moca jesli mnie pamiec nie myli 220-230 koni i jakos nie kojarzę by świrował z hamulcami. A rozmawialem z nim mnustwo razy i tez przechodzil gechenne z tym tuningiem i troszke kasy utopił.

Zeby nie bylo ze jestem przeciwnikiem takim modyfikacji to powiem ze owszem jestem za jak sie to robi po calosci czyli swap calego ukladu - tych elementow co sie roznia w naszym aucie. ?jeszcze w tych 300 na 313 to chyba za duzo wymien nie ma ale z 288 na 300 czy 313 to jest sporo do ogarniecia. Duzy plus to oczewiscie wyglad ukladu hamulcowego ale jak dla mnie to nie jest to potrzebne a tak jak mowilem roznica w cenie tarcz 288 kontra 313 jest juz znaczna i tak samo klocki hamulcowe. Moze miedzy 300 a 313 nie ma wielkiej roznicy ale tez nie ma wielkiej roznicy w samym hamowaniu. To zeby za kazdym razem za kazdym dotknieciem pedalu uaktywnac uklad abs to jaks z amna nie przemawia. ABS i ESP jest ukladem ktory ma dzialac w sytuacjach nietypowych. Generlanie jezdizmy autem i póki kontrolka nie zaswieci sie to zazwyczja nawet nie wiemy czy system dziala. zadko kiedy sie uaktywnia.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
 Thanks given by: Jędrek Z
20-04-2017, 16:13
Post: #86
Jakie większe hamulce na tył.
Witam Kolegów. Mam pytanko, czy ktoś próbował, lub zna temat większych tarcz hamulcowych / większych hamulców z tyłu w SGA (Polift) ?
Fabrycznie występują 268 o ile się nie mylę. Pomijając siłę hamowania, chodzi o to że tak małe tarcze w dodatku niewentylowane z tyłu wyglądają nędznie przy alusach i tak dużym aucie, a i ręczny mimo że cały nowy zrobiony, pozostawia trochę do życzenia.
Czy pasowały by z innych VAGów , nie muszą to być od razu tarcze z touarega 330, ale coś około 280-300.
20-04-2017, 19:00
Post: #87
RE: Jakie większe hamulce na tył.
(20-04-2017 16:13)Slawus20 napisał(a):  Witam Kolegów. Mam pytanko, czy ktoś próbował, lub zna temat większych tarcz hamulcowych / większych hamulców z tyłu w SGA (Polift) ?
Fabrycznie występują 268 o ile się nie mylę. Pomijając siłę hamowania, chodzi o to że tak małe tarcze w dodatku niewentylowane z tyłu wyglądają nędznie przy alusach i tak dużym aucie, a i ręczny mimo że cały nowy zrobiony, pozostawia trochę do życzenia.
Czy pasowały by z innych VAGów , nie muszą to być od razu tarcze z touarega 330, ale coś około 280-300.

SGA miały tez z tyłu prawie 300mm o ile pamietam to 294mm



Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
20-04-2017, 20:28
Post: #88
RE: Swap/upgrade hamulców
Potwierdzam, są 294mm, pochodzące z 4x4, v6 i chyba nawet w niektórych dieslach były. To jest to, co ja zacząłem robić, ale nie skończyłem (jeszcze), bo trzeba wymienić i zaciski i wahacze.
22-04-2017, 13:51
Post: #89
RE: Swap/upgrade hamulców
Czyli żeby założyć 300mm , trzeba parę gratów z 4motiona włożyć, jarzma domyślam się też trzeba dać z 4motiona?
Inaczej mówiąc cały komplet hamulców, plus wahacz ?
22-04-2017, 14:05
Post: #90
RE: Swap/upgrade hamulców
najlepiej to caly komplet bys potem nie zamiatal tylem jak na recznym. Czyli nawet nie wiem czy nie pompe abs. Nie zglebialem nigdy jak to wyglada w sga czy golfie 4 bo konstrukcyjnie to podobne auta pod tym wzgledem ale na przewodach masz reduktory cisnienia (zazwyczaj o polowe) jak i tez chyba w pompie abs cos tam jest. Chyba ze jak wczesniejsze auta jest tam reduktor za pompa hamulcowa. Poza tym jesli komus sie robi rant na tylnych tarczach hamulcowych bo malo jezdzi autem to na wiekszych tarczach ten efekt bedzie sie potegowac.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Swap automat -> manual vr6 syncro Swenson 0 500 17-08-2021 14:49
Ostatni post: Swenson
  Brak hamulców , brak płynu w zbiorniczku dper20 3 3,198 01-12-2016 18:08
Ostatni post: dper20
  Sharan brak hamulców Lukasz 2 1,575 30-07-2016 18:16
Ostatni post: Lukasz
  Brak hamulców i brak sprzęgła hubertzat 1 1,936 31-08-2015 16:56
Ostatni post: wesol
  Brak wspomagania hamulcow. fotograf123 14 6,801 14-01-2015 00:28
Ostatni post: Bogos
  wyposażenie GP1 -special upgrade measures? m-blue 0 1,691 20-03-2013 22:59
Ostatni post: m-blue

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name