Szukaj w tytułach wątków
Wyszukiwanie - więcej info
VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
|
10-04-2013, 23:49
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 00:11 przez piotto0.)
Post: #1
|
|||
|
|||
VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
VW Sharani'k 1.9 TDi 115KM AUY + Turbo ARL + Chip.
Co potrzeba: -Turbo ARL -Komplet uszczelek do turbiny -Rurę sylikonową do łączenia wylotu z zimnej części ( jak na foto poniżej ) fi 50 - około 40cm wystarczy. -Przejściówka redukcja turbo AWX ASZ AFN (ARL / AUY itd ) kupiłem tu: http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-...30764.html z wyjściem 50mm ( wtedy nie trzeba żadnej redukcji ). - Spinkę/ Zapinkę oryginalną trzymającą wylot z części zimnej ( musi ona trzymać tą "przejściówkę" - koszt 12zł ASO. - Dwie opaski ( najlepiej skręcane do ciśnienia - nie takie lipne na śrubokręt ). Jak już wszystko mamy to: W turbo ARL obracamy zimną cześć tak by "fajka" była jak wyjście w AUY zdj poniżej: Dzięki temu przykręcimy idealnie rurę wlotową do turbiny ( na środku ) + będzie nam prawie idealnie pasował wylot. Montujemy turbo - ja nie mogłem wyciągnąć spodem bo nie było miejsca więc wyciągnąłem turbinę koło wydechu ( po przesunięciu go ) Tędy(tutaj jeszcze nie przesunięty wydech): Teraz jak założymy turbinę + przejściówkę: to oryginalna rura wychodząca od turba (po ściągnięciu gumowej fajki: ) Będzie nam się prawie stykała z tą przejściówką ale będzie lekko przesunięta o 2 cm~ i nie będzie pasować. W tym celu przeciąłem tą rurę (należy pamiętać aby nie zostawić opiłków). I zrobiłem przerwę kilka cm potem połączyłem ją sylikonową rurą. Oraz na początek założyłem kawałek sylikonowej rury aby połączyć z wyjściem turbiny(naszą przejściówką). Wygląda to tak: Trzeba było odkręcić uchwyt który trzymał tą rurę przy turbinie bo turbo się nie mieściło (fajka). Ale nie jest on do niczego potrzebny - rura jest skręcona niżej oryginalnie żeliwną "łapą" i żeby to ruszyć musiało by się nie wiem co stać ... + Uchwyt od węża hydraulicznego nie pasuje ( brakuje ok 2cm ) żeby przykręcić tego węża, więc trzeba by dorobić jakąś blaszkę / uchwyt. Ja na razie jeżdżę z nie przykręconym wężem ale jakoś w przyszłości wypadało by to zrobić. Parę fotek ( rura + przejście ): Turbo AUY vs ARL ( po prawej ARL ja nie widzę różnicy w wielkości na zewnątrz ): Dodatkowo zakupiony MAP Sensor ( nr: 038 906 051C z ASZ / ARL do 3.0bar'ów). ( Nie do 2.5bar jak 038 906 051B AUY ). To turbo ładuje trochę więcej. MAP Sensor zmieniamy przed samym robieniem programu - nie po wymianie turba przed programem !!! Na drugi dzień czas na chip'a ! I gotowe. Autko już tak 2,5 tyg śmiga i jest wszystko OK różnicę czuć pod nogą - a szczególnie na wyższych biegach (4,5) gdzie chce iść dalej a nie już opada z sił jak na poprzednim turbie. MODY jak wyglądały w moim pojeździe: Zakupiony w serii 115KM - ciężko się tym jeździło dosyć ... Więc szybko chip na OK~ 140KM - różnicę czuć było od razu, już znacznie lepiej ale jednak brakowało. Teraz turbo ARL + chip i jest 166KM ~ - szczerze szału niema ale już się całkiem przyzwoicie odpycha to autko. Znajomy co robił program powiedział że więcej już wtryski nie dają + nie jest to jakiś wyżyłowany program. Ale jednak spodziewałem się czegoś lepszego, może w przyszłości pompki większe od ASZ/ARL i coś więcej podskoczy. Dopiero dzisiaj go hamowałem dlatego też później zakładam ten temat ( już tak śmigam ok. 2,5 tyg) Wykres: Mam zdj z 2'giej próby, pierwsza zawsze jest trochę lepsza bo jest mu chłodniej ( wyszło 168,7KM ). Proszę śmiało komentować wykres jak ktoś ma jakieś zastrzeżenia. Chętnie usłyszę innej opinii. Dodam że pół oś była wymieniana rok temu na wzmacnianą ( przedłużaną ) by MOTOMAX Toruń więc wytrzyma spokojnie. A sprzęgło daje radę, zero ślizgania itd. A jak padnie to się kupi od BTB i będzie śmigało ;-). Ogólnie jest możliwość przerobienia tego na zasadzie ucięcia tej fajki z ARL'ki + ucięcia końca z AUY i dospawania - i potem wszystko pasuje; tylko ja jestem człowiekiem który "dmucha na zimne" i w razie gdyby to turbo padło to wtedy tnij spawaj itd od nowa. A teraz byle kanał czy podnośnik i zmieniam turbo ( pasuje wszystko z powrotem idealnie ). + Ja miałem gwarancję rozruchową na turbo - a pociętego nikt nie przyjmie w razie czego z powrotem. Tutaj jeszcze parę fotek mojego Sharanik'a na hamowni: |
|||
Reklama
|
|||
|
« Starszy wątek | Nowszy wątek »
|
Podobne wątki | |||||
Wątek: | Autor | Odpowiedzi: | Wyświetleń: | Ostatni post | |
Chiptuning 1.9 TDI 115KM - gdzie wykonać? | cyba | 28 | 9,063 |
25-12-2023 03:15 Ostatni post: abramczyk_00 |
|
Zmiana turbo auy na arl | Chmielu | 3 | 1,274 |
03-12-2020 16:47 Ostatni post: wesol |
|
Chip 1.9TDi 110KM na? | SVR6 | 44 | 46,402 |
10-04-2020 06:57 Ostatni post: wesol |
|
Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) | Chmielu | 11 | 5,045 |
19-10-2019 06:56 Ostatni post: Chmielu |
|
Chiptuning 1.9 TDI 115KM -Kraków. | miniu2000 | 0 | 1,262 |
05-11-2018 19:40 Ostatni post: miniu2000 |
|
Chip to 1.9 tdi 150 KM BTB | bajabaj | 22 | 19,648 |
02-04-2018 04:18 Ostatni post: wesol |
|
CHIP do Alhambry 2.0 TDI 2012 | luki233 | 12 | 7,662 |
17-03-2018 15:12 Ostatni post: wesol |
|
wymiana turbo z AUY na ARL | andrzej_7777 | 31 | 17,598 |
15-03-2018 22:02 Ostatni post: wesol |
|
Sharan AUY Tiptronic Chip ? | sebter | 24 | 8,571 |
21-06-2017 16:53 Ostatni post: slawiec |
|
Chip w Galaxy | borys03 | 22 | 9,756 |
25-05-2017 10:15 Ostatni post: wesol |