Ocena wątku:
VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
10-04-2013, 23:49 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-04-2013 00:11 przez piotto0.)
Post: #1
Star VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip
VW Sharani'k 1.9 TDi 115KM AUY + Turbo ARL + Chip.
Co potrzeba:
-Turbo ARL
-Komplet uszczelek do turbiny
-Rurę sylikonową do łączenia wylotu z zimnej części ( jak na foto poniżej ) fi 50 - około 40cm wystarczy.
-Przejściówka redukcja turbo AWX ASZ AFN (ARL / AUY itd ) kupiłem tu: http://allegro.pl/przejsciowka-redukcja-...30764.html z wyjściem 50mm ( wtedy nie trzeba żadnej redukcji ).
- Spinkę/ Zapinkę oryginalną trzymającą wylot z części zimnej ( musi ona trzymać tą "przejściówkę" - koszt 12zł ASO.
- Dwie opaski ( najlepiej skręcane do ciśnienia - nie takie lipne na śrubokręt ).

[Obrazek: 6e6M9Gdl.jpg]

Jak już wszystko mamy to:
W turbo ARL obracamy zimną cześć tak by "fajka" była jak wyjście w AUY zdj poniżej:
[Obrazek: sjp5Vp1l.jpg]

Dzięki temu przykręcimy idealnie rurę wlotową do turbiny ( na środku ) + będzie nam prawie idealnie pasował wylot.
Montujemy turbo - ja nie mogłem wyciągnąć spodem bo nie było miejsca więc wyciągnąłem turbinę koło wydechu ( po przesunięciu go )
Tędy(tutaj jeszcze nie przesunięty wydech):
[Obrazek: d5qy6atl.jpg]

Teraz jak założymy turbinę + przejściówkę: [Obrazek: XpsY1fPl.jpg]
to oryginalna rura wychodząca od turba (po ściągnięciu gumowej fajki:
[Obrazek: Q9etwHil.jpg] )
Będzie nam się prawie stykała z tą przejściówką ale będzie lekko przesunięta o 2 cm~ i nie będzie pasować.
W tym celu przeciąłem tą rurę (należy pamiętać aby nie zostawić opiłków).
I zrobiłem przerwę kilka cm potem połączyłem ją sylikonową rurą. Oraz na początek założyłem kawałek sylikonowej rury aby połączyć z wyjściem turbiny(naszą przejściówką). Wygląda to tak:
[Obrazek: LW2Rulkl.jpg]

Trzeba było odkręcić uchwyt który trzymał tą rurę przy turbinie bo turbo się nie mieściło (fajka). Ale nie jest on do niczego potrzebny - rura jest skręcona niżej oryginalnie żeliwną "łapą" i żeby to ruszyć musiało by się nie wiem co stać ...
+ Uchwyt od węża hydraulicznego nie pasuje ( brakuje ok 2cm ) żeby przykręcić tego węża, więc trzeba by dorobić jakąś blaszkę / uchwyt. Ja na razie jeżdżę z nie przykręconym wężem ale jakoś w przyszłości wypadało by to zrobić.

Parę fotek ( rura + przejście ):
[Obrazek: ibZO7SQl.jpg]
Turbo AUY vs ARL ( po prawej ARL ja nie widzę różnicy w wielkości na zewnątrz ): [Obrazek: J8OfDGql.jpg]

Dodatkowo zakupiony MAP Sensor ( nr: 038 906 051C z ASZ / ARL do 3.0bar'ów). ( Nie do 2.5bar jak 038 906 051B AUY ). To turbo ładuje trochę więcej. MAP Sensor zmieniamy przed samym robieniem programu - nie po wymianie turba przed programem !!!

Na drugi dzień czas na chip'a ! I gotowe.

Autko już tak 2,5 tyg śmiga i jest wszystko OK różnicę czuć pod nogą - a szczególnie na wyższych biegach (4,5) gdzie chce iść dalej a nie już opada z sił jak na poprzednim turbie.

MODY jak wyglądały w moim pojeździe:
Zakupiony w serii 115KM - ciężko się tym jeździło dosyć ...

Więc szybko chip na OK~ 140KM - różnicę czuć było od razu, już znacznie lepiej ale jednak brakowało.

Teraz turbo ARL + chip i jest 166KM ~ - szczerze szału niema ale już się całkiem przyzwoicie odpycha to autko. Znajomy co robił program powiedział że więcej już wtryski nie dają + nie jest to jakiś wyżyłowany program. Ale jednak spodziewałem się czegoś lepszego, może w przyszłości pompki większe od ASZ/ARL i coś więcej podskoczy.

Dopiero dzisiaj go hamowałem dlatego też później zakładam ten temat ( już tak śmigam ok. 2,5 tyg)
Wykres:
[Obrazek: sypBmNzl.jpg]
Mam zdj z 2'giej próby, pierwsza zawsze jest trochę lepsza bo jest mu chłodniej ( wyszło 168,7KM ).
Proszę śmiało komentować wykres jak ktoś ma jakieś zastrzeżenia. Chętnie usłyszę innej opinii.

Dodam że pół oś była wymieniana rok temu na wzmacnianą ( przedłużaną ) by MOTOMAX Toruń więc wytrzyma spokojnie.
A sprzęgło daje radę, zero ślizgania itd. A jak padnie to się kupi od BTB i będzie śmigało ;-).



Ogólnie jest możliwość przerobienia tego na zasadzie ucięcia tej fajki z ARL'ki + ucięcia końca z AUY i dospawania - i potem wszystko pasuje; tylko ja jestem człowiekiem który "dmucha na zimne" i w razie gdyby to turbo padło to wtedy tnij spawaj itd od nowa. A teraz byle kanał czy podnośnik i zmieniam turbo ( pasuje wszystko z powrotem idealnie ).
+ Ja miałem gwarancję rozruchową na turbo - a pociętego nikt nie przyjmie w razie czego z powrotem.


Tutaj jeszcze parę fotek mojego Sharanik'a na hamowni:
[Obrazek: tIY4Kgwl.jpg]
[Obrazek: 3FnEgjyl.jpg]
[Obrazek: rwmVQlRl.jpg]
[Obrazek: B7xRdV2l.jpg]



Sharan 1.9 TDI AUY + Suszarka ARL = 166KM i 393Nm
Reklama





Wiadomości w tym wątku
VW Sharan 1.9TDi 115KM AUY + ARL Turbo + Chip - piotto0 - 10-04-2013 23:49

Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
Exclamation Chiptuning 1.9 TDI 115KM - gdzie wykonać? cyba 28 9,063 25-12-2023 03:15
Ostatni post: abramczyk_00
  Zmiana turbo auy na arl Chmielu 3 1,274 03-12-2020 16:47
Ostatni post: wesol
  Chip 1.9TDi 110KM na? SVR6 44 46,402 10-04-2020 06:57
Ostatni post: wesol
Thumbs Down Różnica osprzętu 1.9 asz (130km) i 1.9 auy (115km) Chmielu 11 5,045 19-10-2019 06:56
Ostatni post: Chmielu
  Chiptuning 1.9 TDI 115KM -Kraków. miniu2000 0 1,262 05-11-2018 19:40
Ostatni post: miniu2000
  Chip to 1.9 tdi 150 KM BTB bajabaj 22 19,648 02-04-2018 04:18
Ostatni post: wesol
  CHIP do Alhambry 2.0 TDI 2012 luki233 12 7,662 17-03-2018 15:12
Ostatni post: wesol
  wymiana turbo z AUY na ARL andrzej_7777 31 17,598 15-03-2018 22:02
Ostatni post: wesol
Information Sharan AUY Tiptronic Chip ? sebter 24 8,571 21-06-2017 16:53
Ostatni post: slawiec
  Chip w Galaxy borys03 22 9,756 25-05-2017 10:15
Ostatni post: wesol

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name