Ocena wątku:
Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
12-01-2017, 23:22
Post: #21
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
a ford galaxy
Reklama

12-01-2017, 23:25
Post: #22
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Jeżeli byłby na mega wypasie, to owszem.
13-01-2017, 12:08
Post: #23
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
No to i ja się dopiszę - miałem oba Sharany - 1.8T i teraz mam 2.8 AYL. 2001 i 2002 rok odpowiednio.

1.8T - auto wydaje się mieć mniej dociążony przód jadąc w zakręcie (mniejsza masa motoru), jest zwinne, niestety ja nie trafiłem na odpowiednio wyposażony egzemplarz i został sprzedany. Za to nie był nawet draśnięty Smile Komplet prac na wejście pochłonął ok 3tys łącznie z ubezpieczeniem (komplet na wejście rozrząd z pompą, świece platynowe, akumulator, pompa oleju - lubi się zatykać, wsio wsio) i mój czas. Bez LPG. Przygotowałem się pod instalację, która na STAGu u mnie w Radomiu kosztuje 2300. Auto sprawdzałem w serwisie VW.

2.8 - czołg, tak bym to nazwał. Jak na [...] silnik wydaje się lepszym wyborem. Łatwiej też trafić bardzo dobrze wyposażony egzemplarz - np. ogrzewanie postojowe. Koszty na wejście ok 500 zł plus ubezpieczenie. Rozrządu nie wymieniam, bo nie było potrzeby (oleje świece, filtry). LPG na dobrych podzespołach 3200. Auto sprawdzone w serwisie VW.

Jedź i przejedź się obydwoma - instynkt wybierze. Poza tym jak szukałem 1.8T to jeden od drugiego inaczej jeździł (załączało się w innych przedziałach turbo). Dobrze wyposażone zawsze były malowane - nie jest to jednak regułą.

Bardzo chwalę silniki 1.8T każdej maści, bo miałem kilka, teraz w Passacie też mam i odpowiednio dbając o motor - nie będziesz nic wymieniał. W Sharanie radzi sobie równie dobrze, ale jak kiedyś napisałem 2.8 to muzyka dla uszu, moment w każdym zakresie obrotów jak jedziesz po trasie. Spalanie (u mnie napęd sam przód) zaskakująco niskie jeśli jeździsz rozsądnie - praktycznie to samo co 1.8T. Oba cisnąc nie masz górnej granicy.

Wszystko opiera się o to, czy jesteś przygotowany na koszty serwisowe. W 1.8T masz dużo łatwiejszy dostęp do silnika, więcej logicznie myślących mechaników. 2.8 jak otworzysz maskę, to od razu pomyślisz - pierxxxolę - zapłacę za naprawę - nie tykam.
Drugą sprawą jest odpowiednia weryfikacja auta, stany licznika dokładnie sprawdzone, mechanika przejrzana. Wtedy będziesz i z jednego i z drugiego zadowolony.

Gdybanie o tym, że ten ma przekręcony licznik, ten nie bez oglądania i weryfikacji auta jest dla mnie bezsensowne. Ja dzwoniąc prosiłem o dokumenty na skanie, informowałem, że auto będzie sprawdzane w serwisie, jeśli wtedy ktoś powie Ci, że nie wyraża zgody, bo tam długo schodzi czy coś w tym stylu - szukasz dalej.

Mnie udało się kupić zadbane 2.8, nawet sprzedający nie miał świadomości ile było wymienione, bo jak słuchał serwisanta w VW, to potem ciężko mi cenę było zdzierać. 2.8 są też tańsze w zakupie (pod warunkiem, że sprawdzisz odpowiednio auto - możesz kupić na tyle taniej, że opłaci się na dzień dobry opuścić silnik i zrobić rozrząd).

Mając oba - nie zamieniłbym teraz 2.8 na 1.8T, po części ze względu na wyposażenie, ale w dużej mierze na sposób w jaki 2.8 pracuje, jeździ. Czysta przyjemność. Dwa - Sharan to nie sedan, czy kombi, on ma swoją masę i wielką budę i o ile tu 2.8 jest jak najbardziej ok, tak w Passku czy A4 lub A6 wystarczyłoby mi 1.8T.

Ktoś jeszcze pisał o programie na 180KM - warto, ale auto musi być zadbane silnikowo, żeby to zrobić. Poza tym jest to dodatkowy koszt, który można zabezpieczyć na ewentualne naprawy 2.8 a mieć teoretyczne 204KM.
Program z hamownią też kosztuje - nie piszę tu o magicznych boxach, które po podłączeniu magicznie powiększają moc - jak coś robić - to dobrze, z hamownią i ręcznie ustawianą mapą.

Wsiądź w oba. Przejedź kawałek - tylko nie 500m. Wyjedź na drogę. Znajdziesz odpowiedź.

Każde auto kosztuje.



150KM -> 150kW Tongue
13-01-2017, 14:14
Post: #24
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Ja jesienią kupiłem galaxy 2.8. a szukałem SGA 1.8T lub 2.8 z minimalnym wyposażeniem LPG (lub cena odpowiednio niższa) klimatronic, grzane dupki i pełen fis.
Trafiłem 60km od domu galaxy ze wszystkim co chciałem a brakuje webasto, światełek w drzwiach i nogach. Ogólnie auto bardzo zadbane świeżo po serwisie i ze świetnie pracującym silnikiem. A co najlepsze 2004 rok czyli po lifcie za 12500zł.

Jak masz czas to na spokojnie szukaj i się nie napalaj. Czasem koło domu trafia się okazja. A jak chcesz na ful wypasie to szybciej trafisz w TDI, nie wiem dlaczego tak jest w SGA.



klaustrofobia: czyli lęk przed zamkniętymi pomieszczeniami.
np.:
Idę do sklepu po piwo i boje się że będzie zamknięte.
13-01-2017, 16:27
Post: #25
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Ja tam nie wiem ale po co mi te lampeczki wcdrzwiach. Od nich nie urosne. Bzdet niepotrzebny. Klima 2 strefowa okej jednemu potrzebna mi nie a napewno mniej problemow. Elektryka szyb to fajne. Nie mam na tyle ani uchylnych. Myslalem nad zalozeniem ale jakos mi nigdy nie bylo na to nacisku. Stan blacharki-to raczej trzeba pilnowac robic itd. Silnik-naprawiac pilnowac by byl sprawny. Jesli mam juz pieniadze jakies ladowac to rozumiem jakies fajne radio itp kolo fajne moc silnika podniesc. Ale zabawek z lampkami w drzwiach? Nijak nie rozumiem i zeby przez to auto odrzucic bo tego nie ma? Silnik jaki? Hmm wole diesle ale to czy 115 koni czy 150 to zadna roznica bo za pare zlotych zrobi sie duzo wiecej jak te 150 koni. Benzyna? Tez moze byc tylko nie taka z ktora albo sobie nie dam rady albo da mi w kosc. Kazdy zachwala ze 2.8 okej. Ciekawi mnie tylko czy nie bedzie zwrotu o 180 stopni jak sie ktoregos razu okaze ze nie jedzie a piaty mechanik rozklada rece i juz 4000 zl wladowane.
Czytam czasami teksty "jak dbasz tak masz". Przecie to najglubszy tekst na internecie jest. Jak strzeli sprezyna zaworowa czy cos sie przekreci panewka czy siadzie pompa oleju to gdzie tu to stwierdzenie. Ile razu tu na forum kolege z forum troszke wysmialem co to kupil takiego wylizanego sgarana asz a s co chwile plakal ze awaria taka a za chwile inna. Plakal ze transporter T4 to takich przypadlosci nie mial.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-01-2017, 21:50
Post: #26
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Chłopaki a co to za mechanik jak przy takim silniku ręce rozkłada?? Dla mnie to parciarz. U mnie jest kilku co każde auta robią. Jedynie co powie ten motor trochę kłopotliwy w naprawie. Ale nie że go nie zrobi. A po drugie kupujecie auto z myślą remontu silnika? Raczej nie. Nikt by aut nie kupował po 2000roku ten ma pompowtryski a w tym pompa oleju a w tamtym turbo. W każdym coś się psuje. Bierz co uważasz oba silniki będą dobre. O ile będą nie zajechane. Takie moje zdanie.



Ktoś Ci pomógł kliknij THANKS -->
VW Sharan 1.9 TDI AUY
13-01-2017, 22:04 (Ten post był ostatnio modyfikowany: 13-01-2017 22:11 przez dyzioNR1.)
Post: #27
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Wyposażenie da się w prosty sposób wytłumaczyć - np. u mnie - po autach z podgrzewanymi fotelami, pełną elektryką, fisem, kliemtronikiem - nie miałem tego uśmiechu na twarzy wsiadając do środka pierwszego SGA chociaż był bardzo pewnym egzemplarzem, człowiek się do lepszego bardzo szybko przyzwyczaja.

Lampki - tak samo, czy są, czy ich nie ma do auta w nocy wsiądziesz, kolega chyba tylko zaznaczył, że nie ma i podejrzewam, że też mu to zwisa.

Nie zgadzam się tylko ze stwierdzeniem im mniej ma - tym mniej kłopotu, tzn. w pośredni sposób, bo jest w tym sens, ale gdyby tak patrzeć, to byśmy nie kupowali auta z ABSem czy ESP, bo może się zepsuć. Wszystko może się zepsuć, tak samo silnik, o który dbamy i chodzi jak zegareczek, skrzynia, czy coś innego.

Każdy z nas wie, przynajmniej Ci co kupują głową, że to ciężka loteria z autami zza granicy. Dlatego ja sprawdzam, ale na początek i tak robię swoje - czyli pierwszy duży serwis. Sprawdzenie czy dokumentacja napraw ma na celu tylko sprawdzenie czy poprzedni właściciel dbał o auto. A z Suwałk, gdzie kupiłem 2.8 i tak wracałem z duszą na ramieniu, czy coś nie wystrzeli nagle Smile

Jeździłem różnymi autami, żeby tu trafić musiałem dojrzeć do tego, co życie przede mną stawia - sprzedałem TTkę i kupiłem Sharana, to jakby krok w tył, ale czasem myśleć zaczynasz o rodzinie. Chciałem mieć frajdę z auta (przy tym kupić w miarę pewne). I sam po sobie zauważam, że uśmiech na twarzy się pojawia jak wsiadam, chociaż to tak na prawdę auto żony czasem wsiadam i jadę tak sobie je umyć czy po prostu się przejechać. Motor na prawdę budzi pozytywne emocje.

Luba też powiedziała po kilku dniach użytkowania, że czuje różnicę jak wsiada do środka. I tak kupujmy, bez zjaru, tylko głową i jeszcze raz głową. Wyposażenie - kwestia gustu a z tym się ponoć nie dyskutuje.Big Grin

I jeszcze kwestia czy da nam w kość - wszystko zależy tylko od nas. Jeśli ktoś wywala całą kasę na auto (postaw się a zastaw się) to takich ludzi zaskoczy. Jeśli natomiast zostawiamy rezerwę finansową, żeby móc się cieszyć nawet jeśli coś wyskoczy, to czemu nie.
Wolę osobiście kupić tańsze auto i mieć ten "fun" niż nowsze i nie mieć rezerwy na naprawy.



150KM -> 150kW Tongue
13-01-2017, 22:30
Post: #28
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
Nie no nie mowie ze nie da sie auta w 2.8 naprawic. Tylko niech mi kotos powie ile za wymiene rozrzadu ktos wiezmie w 2.8. Nie wiem jakas glupia sprawa wymiana uszczleki pod jakies kolektor czy cos w tym stylu. Ile osob tu walczylo na forumz problemem jakims- jakies beldy z lambdami z falowaniem szarpaniem czy bog wie co jeszcze a to na zimnym a to na cieplym. Jak bardzo rozszyfrowany jest silnik 2.8 a jak 1.9 jakby to mial wyrazic w porcentach??
Teraz tak chyba z polowa tu ludzi sama ogarnia sobie takie sprawy jak rozrzady w 1.9 bo chyba prostszego nie ma jak ten w PD. Wymiana termostatu w tdi PD ile trwa ze 20 minut?? Teraz podliczmy koszty takich operacji i wierz mi ze nie ma tu nic do rzecyz jak dbasz. Zapytaj moze kolegi marcyb3 jak ostatnio dzialal w swoim aucie i jakie mial propozycje juz wykastrowania dpf'a i egr a problemokazal sie w kabelkach. Ja natomiast tez mialem awarie ale dwa dni i sprawe zalatwilem. W sumie nic mnie to nei ksoztowalo bo pekla mi sprezyna zaworowa na zaworze wydechowym w glowicy. Nie wydalem tu nawet 1 zl. Jakis tuning auta ile kosztuje w tdi a ile w 1.8 T np?? Soft tyle samo kosztuje?? Sam soft to byle patalach zrobi w tdi a w benie?? Teraz chcesz cos wiecej dlubnac jak tylko nedzny program bo neich nie gadaja tu ludziska ze jakichs mega wrazen poczuli po przyroscie 25 koni. Ile bedzie kosztowac przyrost 100 koni w tdi a ile w benie??
Ile kosztuje dwumas w 2.8?? Jest zamiennik jednomasowy do 2.8??



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.
13-01-2017, 22:56
Post: #29
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
No ja kiedyś jako pierwsze auto dostałem w spadku Skodę Felicię. Chciałem z niej zrobić samolot... pamiętam jak dziśSmile Niestety nie udało się. Jeździła dalej jak Felicia.

Nauka wyniesiona - kupuję gotowe. Czyli mocne i tak wyposażone, żeby mi odpowiadało.

Kiedyś nawet w Passacie sam zawias wymieniałem z przodu - nie było trudno - to chyba było ostatnie grube działanie przy aucie, teraz zwyczajnie nie mam czasu. Więc jak mam zapłacić nie wiem - 1200 zł przy 1.8T za usługę x - to zapłacę 1500 w 2.8. Nie ma aż takich różnic, nie przesadzajmy Smile

Zrobiłem to zupełnie świadomie (decyzja o kosztach). W czasie, w którym akurat ja bym siedział w kanale zarobię na to lub z dziećmi posiedzę. Różni ludzie - różne podejście.
Małe rzeczy - klocki, termostat nawet chętnie - co by z wprawy nie wyjść. Na pewno napiszę jak za coś się tu wezmęSmile Jeśli się wezmę.



150KM -> 150kW Tongue
13-01-2017, 23:12
Post: #30
RE: Co kupić 1.8 T czy 2.8 V6
bedziesz nad morzem to przyjedz sie zmierzymy i zobaczymy ile te twoje 204 konie sa warte do moich 202 koni. Bije o zaklad ze bedziesz wachal spaliny. Taka to roznica jest.
A 1500 za rozrzad w 2.8 a w 1.8T 1200 to chyba troszke cie ponioslo. Zobaczymy jak zaczniesz plakac jk zacznie sie cos psuć. Ale obym sie mylil i obys jezdzil atkiem bezawaryjnie. Szczerze ci tego życze kolego.



3xTouran 1t2i 2x1t3 bls i cayc wszystko zawirusowane.




Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Dlaczego kupić SGA i jak kupić dobry egzemplarz marecki_name 123 125,689 12-08-2021 10:12
Ostatni post: wesol
  Chcę kupić sharana,proszę o poradę tacini 91 71,594 01-12-2018 12:53
Ostatni post: Kuba2000
  Chcę kupić - Łomża - proszę o radę Maja2011 0 1,112 28-09-2018 00:40
Ostatni post: Maja2011
  Chcę kupić sharana z allegro pirx 13 4,615 17-01-2018 17:43
Ostatni post: Grześ K.
  Czy warto kupic sharana 1.4 TSI dana79 9 3,426 26-11-2016 18:37
Ostatni post: wesol
  Chcę kupic proszę o porady . RC__GOLDBERG__TT 1 1,347 19-06-2016 07:52
Ostatni post: wesol
  Chcę kupić [...] DjHardy 3 2,160 14-03-2016 09:24
Ostatni post: suhhar
  czy kupić 2.8 4x4 alhambra? sito 2 3,470 02-02-2014 01:05
Ostatni post: skimir
  VW Sharan r2009 80tys km mam możliwość kupić czy warto? rafalp 8 5,732 06-12-2013 08:34
Ostatni post: m-blue

Skocz do:


Kontakt | Forum - VW Sharan, Ford Galaxy, Seat Alhambra - warsztat, porady, forum, galeria, pomoc, ogłoszenia | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Oklejanie samochodów - Agencja reklamy Starachowice - marecki.name