Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 (/Thread-Pompowtrysk-nr2-b%C5%82%C4%85d-18075)

Strony: 1 2


Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - mjoker - 04-12-2016

Witajcie koledzy,
po krótce chcę Wam opisać mój problem.

Pojechałem na Węgry, trasa ponad 800km. Tam przez ponad tydzień jeszcze jeździłem na polskim paliwie i bylo OK.
Tam wieczorem zatankowałem paliwo na stacji Auchan i rano pojawiły się problemy.
Na zimnym silniku łapał błąd, silnik nie pracował na jeden cylinder. Gaszenie silnika (gdzie resetował się błąd) i ponowne odpalania aż silnik nieco się ogrzał i było wszystko OK. Na ciepłym silniku silnik pracował wzorowo.

Miałem ze sobą VAG'a, ale na USB gdzie zrywał mi połączenia. Udało mi się odczytać jedynie błąd:
18075 - Valve for pump-jet : Cylinder 2 (N241): Electrical malfunction. P1667-35-10 Intermittent.

Ciekawostką jest to, że tylko rano, kiedy silnik był zimny problem się pojawiał. Po ogrzaniu silnika, co było nielada wyczynem bo od razu musiałem go wkręcać na wysokie obroty by nie zdążył złapać błedu, było wszystko w jak najlepszym porządku. Mogłem gasić, odpalać bez problemu, a nawet powrót do domu (ponad 800km) nie stanowił problemu. Zero objawów.

Już po polskiej stronie zatankowałem na Orlenie. Dziś rano sprawdzam jak auto sie zachowuje. Jest lepiej, odpalil, nie było takich problemów, ale jednak coś mu dolega. Miał chwilowe "czkawki". Gdy już nieco się rozgdzał, bez problemu. Wniosek: kiepskie paliwo na Węgrzech, ale czy nie coś więcej?

Zrobiłem logi:
Zimny silnik:


Sunday,04,December,2016,10:33:04
038 906 019 FC ,,1.9l R4 EDC G001AG 1562,

,Group A:,'013,,,,Group B:,'018,,,,Group C:,'023
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,(no units),(no units),(no units),(no units),,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.74,0.71,-1.29,-0.09,0.64,0.00,0.0,0.0,0.0,0.0,0.36,12.0,46.0,28.0,30.0
,1.84,0.71,-1.20,-0.07,0.52,1.11,0.0,0.0,0.0,0.0,1.48,9.0,41.0,26.0,27.0
,2.96,0.78,-1.13,-0.14,0.47,2.22,0.0,0.0,0.0,0.0,2.60,7.0,44.0,25.0,29.0
,4.06,0.78,-1.20,-0.19,0.59,3.32,0.0,0.0,0.0,6.0,3.70,11.0,44.0,24.0,28.0
,5.16,0.82,-1.20,-0.26,0.59,4.42,0.0,0.0,0.0,0.0,4.80,13.0,42.0,26.0,28.0
,6.28,0.75,-1.06,-0.21,0.52,5.54,0.0,0.0,0.0,0.0,5.92,8.0,45.0,25.0,30.0
,7.36,0.78,-1.08,-0.26,0.54,6.64,0.0,0.0,0.0,0.0,7.00,6.0,41.0,21.0,32.0
,8.46,0.78,-1.25,-0.26,0.71,7.72,0.0,0.0,0.0,0.0,8.10,10.0,42.0,27.0,27.0
,9.56,0.82,-1.27,-0.28,0.71,8.82,0.0,0.0,0.0,0.0,9.18,11.0,44.0,26.0,29.0
,10.64,0.78,-1.20,-0.31,0.71,9.92,0.0,0.0,0.0,0.0,10.28,11.0,43.0,23.0,29.0
,11.74,0.78,-1.29,-0.33,0.82,11.02,0.0,0.0,0.0,0.0,11.38,11.0,43.0,23.0,30.0
,12.82,0.82,-1.29,-0.28,0.73,12.10,0.0,0.0,0.0,0.0,12.45,14.0,42.0,25.0,27.0
,13.90,0.78,-1.13,-0.26,0.59,13.18,0.0,0.0,0.0,0.0,13.54,12.0,41.0,23.0,31.0
,15.02,0.66,-1.13,-0.31,0.75,14.27,0.0,0.0,0.0,0.0,14.64,10.0,42.0,25.0,26.0
,16.10,0.66,-1.22,-0.35,0.85,15.38,0.0,0.0,0.0,0.0,15.74,10.0,41.0,24.0,32.0
,17.20,0.68,-1.13,-0.33,0.73,16.48,0.0,0.0,0.0,0.0,16.84,11.0,43.0,27.0,31.0
,18.30,0.68,-1.08,-0.28,0.68,17.56,0.0,0.0,0.0,0.0,17.94,12.0,43.0,23.0,30.0
,19.42,0.59,-1.11,-0.28,0.78,18.67,0.0,0.0,0.0,0.0,19.04,9.0,39.0,25.0,28.0
,20.52,0.71,-1.36,-0.33,0.94,19.78,0.0,0.0,0.0,0.0,20.14,13.0,40.0,27.0,31.0
,21.60,0.73,-1.41,-0.31,0.94,20.88,0.0,0.0,0.0,0.0,21.24,10.0,47.0,26.0,30.0
,22.72,0.68,-1.22,-0.26,0.78,21.96,0.0,0.0,0.0,0.0,22.34,9.0,42.0,26.0,31.0
,23.82,0.73,-1.27,-0.31,0.78,23.08,0.0,0.0,0.0,0.0,23.44,9.0,44.0,23.0,32.0
,24.92,0.85,-1.36,-0.33,0.80,24.18,0.0,0.0,0.0,0.0,24.54,11.0,43.0,22.0,28.0
,26.02,0.85,-1.39,-0.33,0.85,25.30,0.0,0.0,0.0,0.0,25.65,11.0,45.0,25.0,31.0
,27.14,0.80,-1.34,-0.35,0.85,26.38,0.0,0.0,0.0,0.0,26.76,10.0,42.0,24.0,29.0
,28.22,0.87,-1.39,-0.31,0.80,27.49,0.0,0.0,0.0,0.0,27.86,12.0,41.0,21.0,28.0
,29.32,0.82,-1.34,-0.35,0.85,28.57,0.0,0.0,0.0,0.0,28.94,13.0,43.0,21.0,30.0
,30.42,0.73,-1.29,-0.40,0.89,29.70,0.0,0.0,0.0,0.0,30.06,11.0,46.0,24.0,27.0
,31.54,0.78,-1.29,-0.42,0.94,30.78,0.0,0.0,0.0,0.0,31.16,14.0,43.0,29.0,26.0

Gdy nieco się rozgrzał:

Sunday,04,December,2016,10:39:29
038 906 019 FC ,,1.9l R4 EDC G001AG 1562,

,Group A:,'013,,,,Group B:,'018,,,,Group C:,'023
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,(no units),(no units),(no units),(no units),,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.36,-0.14,-0.21,0.26,0.07,0.74,0.0,0.0,0.0,0.0,0.00,14.0,55.0,33.0,34.0
,1.46,-0.14,-0.26,0.28,0.09,1.82,0.0,0.0,0.0,0.0,1.10,14.0,55.0,29.0,34.0
,2.54,-0.14,-0.26,0.26,0.09,2.90,0.0,0.0,0.0,0.0,2.18,13.0,56.0,29.0,33.0
,3.64,-0.09,-0.26,0.26,0.07,4.00,0.0,0.0,0.0,0.0,3.26,13.0,52.0,31.0,34.0
,4.74,-0.07,-0.28,0.26,0.07,5.12,0.0,0.0,0.0,0.0,4.38,14.0,56.0,29.0,35.0
,5.84,-0.09,-0.26,0.26,0.07,6.22,0.0,0.0,0.0,0.0,5.48,13.0,58.0,31.0,35.0
,6.94,-0.12,-0.24,0.21,0.07,7.32,0.0,0.0,0.0,0.0,6.58,10.0,55.0,33.0,38.0
,8.06,-0.12,-0.28,0.26,0.09,8.42,0.0,0.0,0.0,0.0,7.70,15.0,56.0,30.0,35.0
,9.16,-0.12,-0.26,0.26,0.09,9.54,0.0,0.0,0.0,0.0,8.78,16.0,56.0,30.0,34.0
,10.26,-0.09,-0.26,0.28,0.05,10.62,0.0,0.0,0.0,0.0,9.90,12.0,57.0,29.0,37.0

I przy obrotach ok 1300obr/min gdzie lekko falowały obroty:

Sunday,04,December,2016,10:54:00
038 906 019 FC ,,1.9l R4 EDC G001AG 1562,

,Group A:,'013,,,,Group B:,'018,,,,Group C:,'023
,,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,Inj. Quantity,,(no units),(no units),(no units),(no units),,(no units),(no units),(no units),(no units)
,TIME,,,,,TIME,,,,,TIME,,,,
MARKER,STAMP, mg/R, mg/R, mg/R, mg/R,STAMP,,,,,STAMP,,,,
,0.36,2.07,-1.88,-0.59,0.42,0.72,0.0,0.0,0.0,0.0,0.00,19.0,49.0,32.0,27.0
,1.46,2.12,-1.93,-0.64,0.45,1.82,0.0,0.0,0.0,0.0,1.10,16.0,51.0,28.0,27.0
,2.54,2.21,-2.00,-0.71,0.47,2.90,0.0,0.0,0.0,0.0,2.18,19.0,49.0,35.0,28.0
,3.62,2.33,-2.02,-0.78,0.45,4.00,0.0,0.0,0.0,0.0,3.26,20.0,52.0,37.0,27.0
,4.72,2.42,-2.05,-0.85,0.42,5.08,0.0,0.0,0.0,0.0,4.36,18.0,54.0,39.0,26.0
,5.80,2.52,-2.00,-0.92,0.38,6.16,0.0,0.0,0.0,0.0,5.44,18.0,57.0,37.0,24.0
,6.88,2.64,-1.98,-0.96,0.28,7.26,0.0,0.0,0.0,0.0,6.52,20.0,55.0,35.0,30.0


Co z nich wynika koledzy? Logów nie mogę coś rozszyfrować...





RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - wesol - 04-12-2016

Taki misz masz ze mi sie nawet nie chce w to patrzyc tak jak nie chcialo sie Tobie kuknac w porade.


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - mjoker - 04-12-2016

O jakiej poradzie piszesz, bo nie rozumiem?
OK, teraz znalazłem Twoje porady co do logów.
Przepraszam, że zrobiłem 3 grupy na raz.
Pierwszy raz wrzucam logi na forum. Następne będą poprawne.

Jednak chciałem też pokazać, jak silnik zachowuje się zaraz po uruchomieniu, bo dość szybko się "uspokoił".


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - wesol - 04-12-2016

Wrzuc logi na jakis serwer bo tak to tai misz masz w tych liczbach ze nic nie widac.


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - mjoker - 04-12-2016

Pod tym adresem są logi:
http://www.rapidshare.com.cn/ePHnzWN&p=V71AJzEnP3IZDGr
Plik: LOG-01-013-018-02311.csv - zimny silnik, zaraz po odpaleniu
Plik: LOG-01-013-018-02322.csv - silnik po pracy ok 3minut
Plik: LOG-01-013-018-02333.csv - silnik po pracy ok 4min i obrotach ok 1300obr/min gdzie obroty lekko falowały


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - wesol - 04-12-2016

cos majstrowane przy oringach?? JEsli byl blad z elektrozaworek pompki to wypadalo by choc wyciagnac listwe elektryczna i wsowki podoginac troszke.


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - mjoker - 04-12-2016

Nic nie bylo majstrowane przy pompkach, wiec oringi sa nieruszone.
Czytalem o tych wtyczkach, jednak na wyjezdzie nie mialem mozliwosci zdjecia pokrywy zaworow.
A z logow jak to wyglada? Zrobic jeszcze na rozgdzanym silniku? Jak stan pompek?


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - wesol - 04-12-2016

Albo pompki niedomagaja albo dostaja powietrze w uklad paliwowy ze sprezania.


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - mjoker - 04-12-2016

Czyli dalej nic nie wiem.
A te niedomaganie pompek moze wywolywac blad 18075? Czy może ten błąd to coś niezależnego? Wszak pojawiał się po każdym problemie z odpalaniem (wylaczeniu jednego cylindra i zapaleniu sie ESP).

wg logów który lub które wtryski niedomagają i dlaczego?

Apropos zdejmowania pokrywy zaworowej.... jak sobie radzicie z tymi śrubami pod EGR?


RE: Pompowtrysk nr2 błąd 18075 - wesol - 04-12-2016

Czytaj co pisalem albo pompki niedomagaja albo oringi(przedmuchy na nich). Stawiam na to drugie.
Podoginaj wsowki na listwie to blad 18075 zniknie chyba ze cewka uwalona ale raczej wsowki.