Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Ogrzewacz filtra paliwa - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Ogrzewacz filtra paliwa (/Thread-Ogrzewacz-filtra-paliwa)



Ogrzewacz filtra paliwa - Grześ K. - 03-11-2016

Witam, zastanawiam się nad rozwiązaniem problemu zamarzającego paliwa. Wiem, zima tankować lepsze, z dodatkiem. Moje autko stoi jednak pod wiatą, gdzie zimą jest niesamowity przeciąg i auto dosłownie zamarza.
Myślałem nad czymś takim http://allegro.pl/podgrzewacz-ogrzewacz-paliwa-diesel-stanadyne-usa-i5932864616.html ale z reguły paliwo zamarza najpierw w filtrze więc nie za bardzo zda egzamin.
Kombinuję nad ogrzewaczem filtra paliwa. Wymyśliłem owinięcie filtra z takiego przewodu: http://allegro.pl/show_item.php?item=6423032640 i jakaś izolacja z zewnątrz na wszystko.
Miał ktoś coś podobnego?
Wszystko na 230V, mam prąd pod wiatą i myślałem nad uruchomieniem tego jakiś czas przed jazdą (tylko zastanawiam się jak długo)
Dodatkowo chciałem przepływowy ogrzewacz płynu chłodzącego na przewód między chłodnicą a silnikiem - Wtedy była by już bajka zimą i żadnego problemu z rozruchem.


RE: Ogrzewacz filtra paliwa - kalamb - 03-11-2016

Jeśli kiepskie paliwo i zamarza to wszystkie te cuda nic nie dadzą gdy paliwo zamarznie w zbiorniku. Lać dobre i tyle


RE: Ogrzewacz filtra paliwa - Grześ K. - 03-11-2016

Paliwo leję dobre. Problem to mróz plus wiatr który go potęguje mocno. Pierwsze wrażenia z jazdy są takie, jakby się wozem drabiniastym jechało, wszystko jest tak namarznięte. A przeważnie poranna jazda to ok. 10-15 minut pracy silnika, więc samochód niedogrzany.



RE: Ogrzewacz filtra paliwa - ragirundal - 03-11-2016

Można dodać do paliwa depresator (na stacjach będzie), wtedy nie powinno być problemu.


RE: Ogrzewacz filtra paliwa - Bino - 03-11-2016

Lej paliwo ze sprawdzonej stacji plus dodatek do paliwa w większej proporcji i nie ma prawa zamarznąć. Można też ewentualnie benzyny nie dużo dodać ale ja bym przy pompowtryskach nie ryzykował. Przed zimą dykty dolej to ewentualną wodę wygoni z układu. Jak lejesz g..niane paliwo to żaden dodatek nie pomoże.


RE: Ogrzewacz filtra paliwa - Jędrek Z - 04-11-2016

Witam.Ja swojego czasu stosowałem "podgrzewacz paliwa" z rurki aluminiowej 0 średnicy 8 mm-1 metr tej rurki kupiłem w OBI za parę złotych następnie na starym filtrze paliwa zawinąłem ją dookoła-powstały tak 3 zwoje i taką "sprężynę" naciągnąłem na nowy filtr a podłączyłem ją "szeregowo" w przewód powrotu płynu chłodzącego z trójnika przy głowicy do zbiornika wyrównawczego płynu./przewó o średnicy wewnętrznej 8 mm/.Takie ustrojstwo dość mocno nagrzewa filtr paliwa i zaraz po odpaleniu silnika szybko daje ciepło na tą wężownicę.Od tamtej jesieni zrezygnowałem z tego ustrojstwa-leję w okresie zimowym depresator z Orlenu "black aroow" i paliwo mi nie zamarza


RE: Ogrzewacz filtra paliwa - Bino - 04-11-2016

Zimowe paliwo z Belgii jest do max -15. Zawsze na nim wracam do domu. Jak zapomnę zawczasu zatankować bliżej mojego miejsca zamieszkania no to mam problem. Zdarzyło mi się to raz wróciłem do domu. Rano pale a na zegarze miałem -29. Stres lekki ale odpalił od szczała. Na wylocie z miasta jak prędkość wzrastała zaczęło mulić. Wiedziałem że mój diesel belgijski nie daje rady. Pierwsza dobra stacja paliwo do fulla plus dodatek i do domu. Auto do garażu bo mam ogrzewany. Od następnego dnia zero problemu z autem a mrozy ze 4-5 dni takie trzymały wtedy. W tamtym czasie to na skrajach dróg była plaga stojących osobówek, ciężarówek czy autobusów. Dlaczego bo trzeba niestety myśleć zawczasu.