Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (/forumdisplay.php?fid=7)
+---- Dział: Ogólno techniczny (/forumdisplay.php?fid=102)
+---- Wątek: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? (/showthread.php?tid=9696)

Strony: 1 2


Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - sebo86 - 24-09-2016 15:16

Witam wszystkich użytkowników forum. Przymierzam się do zakupu używanego Sharana lub Alhambry po 2010 roku. Silnik TDI, 140 albo 170km. W zależności co się trafiSmile Autko będzie kupione i zarejestrowane w Austrii. Czy jest jakiś "bezpieczny" przebieg jeśli chodzi o te silniki? Na co zwracać szczególną uwagę? Jest dużo ofert z fajnym wyposażeniem ale na liczniku w granicach 200tys. Jutro zamierzam jechać obejrzeć ten model https://www.willhaben.at/iad/gebrauchtwagen/auto/vw-sharan-highline-dsg-dpf-blue-motion-2besitz-172093989/. Jeśli ktoś ma jakieś porady, to będę wdzięczny.


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - billykrakow - 24-09-2016 19:41

Witam

jestem laikem ale posiadaczem tego modelu.

Ogólnie można powiedzieć że istnieje opinia iż właśnie od 200 tys w tych modelach zaczynają się koszty.
DPF, dwumasa i takie tam , choć osobiście nie wiem co to takiego takie tam. ale te dwa pierwsze to pare tys. PLN.

ja kupiłem 65k, teraz ma 125k i jest ok (zapłaciłem dużo extra za niski przebieg), te dwie perwsze rzeczy na 100% do zrobienia po ok 200 tys czyli licze ok 5 tys , w A też 5 ale €, i zamierzam dalej śmigać.
zakładam że pośmigam do 300 tys, czyli do wieku ok 10 lat i wtedy zaczną się dziać wszystkie inne rzeczy związane z wiekiem, czyli bez możliwośći przewidzenia kosztów,
jak masz 200 tys to na dzień dobry DPF i dwumasa. i jak masz farta to pojeździsz.

zachęcam do wstawiania linku każdej interesującej oferty.

co to znaczy ?
"Podstawka może się zmienić, gdy pojazd nie jest napędzany." - przetłumaczone przez google z tej oferty

generalnie oferta wygląda ok, zakładam że w A nie ma problemu z historią w servisie.

małe znaczenie że te 200 tys zrobione na autostradach , choć jak na długich odcinkach to już drametralne na plus.
tu ma to duże znaczenie, dodiesel DPF i start/stop
ale to i tak DPF do wymiany


może napisz jak ty będziesz tego auta używał bo to raczej od tego warto zacząć

Pozdrawiam


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - zrezur - 25-09-2016 00:41

Ja kupilem alhambre z przebiegiem 186k. Poprzedni wlasciciel EGR przed sprzedarza naprawiał (w ASO 3k PLN). Takze na to bym zwrócił uwage. I jedna z najbardizej problematycznych rzeczy to AdBlue (czy nie ma błędów z czujnika Nox).
Co do DPF-a to mozna probowac reanimowac.

Tak wogole co ile wam sie wypala DPF? Zainstalowalem platny VAG DPF i u mnie wynika ze co 300-400 km (jazda na krótkich dystansach, czasami 100/50 km raz na 2/3 tygodnie)


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - Maciej_F - 25-09-2016 12:22

Fakt też przy ok 150 k (w spadku po poprzedniku ) wymieniłem EGR . Teraz zepsuła się grzałka w Ablue ale to prosta sprawa . Suma smarum do końca nie wiem kiedy i jak się wypala DPF , jak narazie ustrojstwo nie upierdliwe .
Zerzur co to za płatny VAG DPF , możesz rozwinąć ?


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - sebo86 - 25-09-2016 16:26

(24-09-2016 19:41)billykrakow napisał(a):  co to znaczy ?
"Podstawka może się zmienić, gdy pojazd nie jest napędzany." - przetłumaczone przez google z tej oferty


może napisz jak ty będziesz tego auta używał bo to raczej od tego warto zacząć

To znaczy, że stan kilometrów może się zmienić, bo pojazd jest w ciągłym użytku. Samochód będzie śmigał głównie na trasie Polska-Austria(ok 450km) średnio 2-3 razy w miesiącu. Tych dwóch pierwszych rzeczy właśnie się obawiam, bo w poprzednim autku(Galaxy TDCI) przy 230tys poszła dwumasa, a później egr, zaworki podciśnienia i maglownica. DPF też dawał się we znaki, ale później go popuściło. Odpuszczę sobie tą ofertę i szukam dalej, może trafi się jakiś niższy przebieg, ale to z reguły same golasy, bez konkretnego wyposażenia.


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - zrezur - 26-09-2016 22:14

(25-09-2016 12:22)Maciej_F napisał(a):  Fakt też przy ok 150 k (w spadku po poprzedniku ) wymieniłem EGR . Teraz zepsuła się grzałka w Ablue ale to prosta sprawa . Suma smarum do końca nie wiem kiedy i jak się wypala DPF , jak narazie ustrojstwo nie upierdliwe .
Zerzur co to za płatny VAG DPF , możesz rozwinąć ?

To ta aplikacja na androida: https://play.google.com/store/apps/details?id=com.applagapp.vagdpf

smiga z interfejsem Vgate na bluetooth.
Wartosc sadzy(Soot Mass) w aplikacji zgadza sie z wartoscia zwracana przez Vag5053 ktory pracuje na interfejsie RS232


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - sebo86 - 11-10-2016 19:32

Witam ponownie, temat do zamknięcia, udało mi się w końcu dopaść moje autkoBig Grin A tak poza tematem, wie ktoś może czy jest możliwość dogrania polskiego języka? Sprawdziłem w menu i jest kilka ale niestety polskiego brak:/


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - wesol - 11-10-2016 20:01

Gdzie dograc? Do telefonu czy komputera?


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - sebo86 - 11-10-2016 21:43

(11-10-2016 20:01)wesol napisał(a):  Gdzie dograc? Do telefonu czy komputera?
Do MFA


RE: Na co zwrócić uwagę przy zakupie używanego 7N? - rafi.zafi - 11-10-2016 22:10

Można polecam kolegów z forum tourana. No chyba ze tu ktoś się tym para.