Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Problemy z AdBlue - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6)
+--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (/forumdisplay.php?fid=7)
+---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=57)
+---- Wątek: Problemy z AdBlue (/showthread.php?tid=9554)

Strony: 1 2 3


Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 21:06

Witam, mam problem z AdBlue, na konsoli deski rozpoczęło się odliczanie do braku możliwości wyłączenia silnika. Po podłączeniu VSDS wyskoczyły mi następujące błędy:

Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb
Control Module Part Number: 03L 906 018 HL HW: 03L 906 018 M
Component and/or Version: R4 2,0L EDC H24 8261
Software Coding: 0019001A042401080000
Work Shop Code: WSC 00020 999 00000
ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018HL 003005 (VW36)
VCID: 7BF5116EF2456DC6C11-802E
2 Faults Found:

9567 - NOx Sensor 2 Bank 1
P229F 00 [096] - Implausible Signal
Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 0
Fault Frequency: 61
Reset counter: 101
Mileage: 0 km
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:00

15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1
P20EE 00 [101] - Efficiency too Low
Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 116587 km
Date: 2058.14.02
Time: 15:36:16


Readiness: 0 0 0 0 0
Sunday,06,October,2013,20:11:41:40973
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: 12.12.0.0
Data version: 20130910


VIN: VSSZZZ7NZCV503498 License Plate:


Address 08: Auto HVAC Labels: 5K0-907-044.clb
Control Module Part Number: 5K0 907 044 F HW: 5K0 907 044 F
Component and/or Version: Clima-Sharan H11 0104
Software Coding: 0000000109
Work Shop Code: WSC 00020 999 00000
ASAM Dataset: EV_ClimatronicSharan A01005 (VW36)
VCID: 2E53E83A71B7486E36F-807B
1 Fault Found:

9601321 - Humidity sensor
B1281 29 [008] - Signal Implausible
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 10
Reset counter: 65
Mileage: 112367 km
Date: 2055.14.23
Time: 11:56:02

Po skasowaniu błędy nie powracają, jednak odliczanie trwa dalej. Podpowie ktoś, co w tej sytuacji robić?


RE: Problem z AdBlue - andrew7800 - 07-08-2016 21:20

Jeśli nie uzupełniłeś Ad blue to musisz uzupełnić Ad Blue.


RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 22:30

mam pod korek uzupełniony


RE: Problem z AdBlue - wesol - 07-08-2016 22:58

Zresetowales po tym?


RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 23:02

Jak powiesz na czym polega reset w samochodzie o odpowiem? Smile
Jak powiesz na czym polega reset w samochodzie o odpowiem? Smile


RE: Problem z AdBlue - wesol - 07-08-2016 23:28

Po zatankowaniu płynu pezekrecasz zapłon ale nie odpalasz tak na około 1 minute.


RE: Problem z AdBlue - sharanik - 08-08-2016 08:08

Do Lukas_gr
Czytałeś ten wątek:
http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7514


RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 08-08-2016 11:55

Reset robiłem, w VSDS widzi pełny zbiornik 99,8%. Na desce nie wyświetla się dolej AdBlue tylko Usterka AdBlue. Zastanawiam się czy procedura wypalenia DPF z VSDS coś zdziała? Ten czujnik NOx można jakoś wyczyścić? Gdzie on jest?


RE: Problem z AdBlue - sharanik - 08-08-2016 12:52

Nie mam ETKI, ale wydaje mi się że znajduje się na wydechu przed katalizatorem lub za , może ktoś z forum ma dostęp do ETKI to wyświetli.
Na ebay znalazłem coś takiego:
http://www.ebay.de/itm/VW-Sharan-7N-Nox-Sensor-A35206-04l907807b-/221914366794


RE: Problem z AdBlue - tolus24 - 08-08-2016 16:51

Witam.

Jeśli jest błąd czujnika tlenków azotu i niskiej efektywności układu scr to chyba normalne, że wyświetla komunikat błędu adblue i układ nie działa. Sharany i Alhambry z pierwszego okresu miały problem z tym układem, a najczęstszym problemem był sterownik pompy dozującej adblue, został wprowadzony nawet zestaw naprawczy składający się chyba z nowego sterownika i czegoś jeszcze. I to to najczęściej powodowało takie objawy. Ale tak jak w każdym przypadku może być coś innego, uszkodzony może być sam czujnik/instalacja bądź katalizator scr (ale nie sądzę). Co do czujnika tlenków azotu to jest on wkręcony za katalizatorem scr, coś jak druga sonda lambda.

Pozdrawiam