Problemy z AdBlue - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (/forumdisplay.php?fid=6) +--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (/forumdisplay.php?fid=7) +---- Dział: Silnik Diesela (/forumdisplay.php?fid=57) +---- Wątek: Problemy z AdBlue (/showthread.php?tid=9554) |
Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 21:06 Witam, mam problem z AdBlue, na konsoli deski rozpoczęło się odliczanie do braku możliwości wyłączenia silnika. Po podłączeniu VSDS wyskoczyły mi następujące błędy: Address 01: Engine Labels: 03L-906-018-CFF.clb Control Module Part Number: 03L 906 018 HL HW: 03L 906 018 M Component and/or Version: R4 2,0L EDC H24 8261 Software Coding: 0019001A042401080000 Work Shop Code: WSC 00020 999 00000 ASAM Dataset: EV_ECM20TDI01103L906018HL 003005 (VW36) VCID: 7BF5116EF2456DC6C11-802E 2 Faults Found: 9567 - NOx Sensor 2 Bank 1 P229F 00 [096] - Implausible Signal Intermittent - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 01100000 Fault Priority: 0 Fault Frequency: 61 Reset counter: 101 Mileage: 0 km Date: 2000.00.00 Time: 00:00:00 15733 - SCR NOx Catalyst Bank 1 P20EE 00 [101] - Efficiency too Low Not Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 1 Mileage: 116587 km Date: 2058.14.02 Time: 15:36:16 Readiness: 0 0 0 0 0 Sunday,06,October,2013,20:11:41:40973 VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator VCDS Version: 12.12.0.0 Data version: 20130910 VIN: VSSZZZ7NZCV503498 License Plate: Address 08: Auto HVAC Labels: 5K0-907-044.clb Control Module Part Number: 5K0 907 044 F HW: 5K0 907 044 F Component and/or Version: Clima-Sharan H11 0104 Software Coding: 0000000109 Work Shop Code: WSC 00020 999 00000 ASAM Dataset: EV_ClimatronicSharan A01005 (VW36) VCID: 2E53E83A71B7486E36F-807B 1 Fault Found: 9601321 - Humidity sensor B1281 29 [008] - Signal Implausible Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear Freeze Frame: Fault Status: 00000001 Fault Priority: 2 Fault Frequency: 10 Reset counter: 65 Mileage: 112367 km Date: 2055.14.23 Time: 11:56:02 Po skasowaniu błędy nie powracają, jednak odliczanie trwa dalej. Podpowie ktoś, co w tej sytuacji robić? RE: Problem z AdBlue - andrew7800 - 07-08-2016 21:20 Jeśli nie uzupełniłeś Ad blue to musisz uzupełnić Ad Blue. RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 22:30 mam pod korek uzupełniony RE: Problem z AdBlue - wesol - 07-08-2016 22:58 Zresetowales po tym? RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 07-08-2016 23:02 Jak powiesz na czym polega reset w samochodzie o odpowiem? Jak powiesz na czym polega reset w samochodzie o odpowiem? RE: Problem z AdBlue - wesol - 07-08-2016 23:28 Po zatankowaniu płynu pezekrecasz zapłon ale nie odpalasz tak na około 1 minute. RE: Problem z AdBlue - sharanik - 08-08-2016 08:08 Do Lukas_gr Czytałeś ten wątek: http://www.vw-sharan.pl/forum/showthread.php?tid=7514 RE: Problem z AdBlue - lukas_gr - 08-08-2016 11:55 Reset robiłem, w VSDS widzi pełny zbiornik 99,8%. Na desce nie wyświetla się dolej AdBlue tylko Usterka AdBlue. Zastanawiam się czy procedura wypalenia DPF z VSDS coś zdziała? Ten czujnik NOx można jakoś wyczyścić? Gdzie on jest? RE: Problem z AdBlue - sharanik - 08-08-2016 12:52 Nie mam ETKI, ale wydaje mi się że znajduje się na wydechu przed katalizatorem lub za , może ktoś z forum ma dostęp do ETKI to wyświetli. Na ebay znalazłem coś takiego: http://www.ebay.de/itm/VW-Sharan-7N-Nox-Sensor-A35206-04l907807b-/221914366794 RE: Problem z AdBlue - tolus24 - 08-08-2016 16:51 Witam. Jeśli jest błąd czujnika tlenków azotu i niskiej efektywności układu scr to chyba normalne, że wyświetla komunikat błędu adblue i układ nie działa. Sharany i Alhambry z pierwszego okresu miały problem z tym układem, a najczęstszym problemem był sterownik pompy dozującej adblue, został wprowadzony nawet zestaw naprawczy składający się chyba z nowego sterownika i czegoś jeszcze. I to to najczęściej powodowało takie objawy. Ale tak jak w każdym przypadku może być coś innego, uszkodzony może być sam czujnik/instalacja bądź katalizator scr (ale nie sądzę). Co do czujnika tlenków azotu to jest on wkręcony za katalizatorem scr, coś jak druga sonda lambda. Pozdrawiam |