Klimatyzacja a start-stop - Wersja do druku +- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum) +-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY) +--- Dział: Sharan Alhambra MKII 2010 - (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-MKII-2010) +---- Dział: Klimatyzacja (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Klimatyzacja--95) +---- Wątek: Klimatyzacja a start-stop (/Thread-Klimatyzacja-a-start-stop) |
Klimatyzacja a start-stop - Maciej_F - 25-05-2016 Witam . Jak w temacie jedne drugiemu przeczy . Według możliwości zadziałania systemu start-stop . To system ten nie powinien zadziałać przy włączonej klimie . Hmm.... a mi samochód się wyłącza na włączonej klimie ??? Oczywiście jest przycisk Start-stop do wyłączenia , który będę musiał programowo przestawić odwrotnie ,czyli zawsze na ''off'' RE: Klimatyzacja a start-stop - wesol - 25-05-2016 Zależy jaka temp masz w kabinie itp. Generalnie da się to wykonać z tym odwróceniem funkcji bo coś ostatnio słyszałem ze w niektórych vagach nie da się nawet wyłączyć na stałe. RE: Klimatyzacja a start-stop - Maciej_F - 25-05-2016 (25-05-2016, 12:48)wesol napisał(a): Generalnie da się to wykonać z tym odwróceniem funkcji Tak tylko trzeba pogrzebać głębiej niż VCDS-em ( i dlatego muszę znaleźć magika z odpowiednim programem ) Ale przeryłem ELSE : Tzw. warunki brzegowe systemu start stop: Jeśli pojazd jest wyposażony w system start-stop, funkcja ta zostanie wyłączona w przypadku zaistnienia następujących sytuacji: t System start-stop został wyłączony przez naciśnięcie przycisku trybu start-stop. t Stan naładowania akumulatora jest niewystarczający do uruchomienia silnika (przewidywalne napięcie rozruchu). t Jest aktywna funkcja odszraniania szyb. t Jest aktywna funkcja ogrzewania szyby przedniej. t Temperatura elementu sterującego systemu klimatyzacji odbiega więcej niż o 8 ° C od rzeczywistej temperatury wnętrza. t Prędkość obrotowa silnika przekracza 1200 obr./min. t Alternator -C- jest uszkodzony, np. został uszkodzony pas. t Temperatura czynnika chłodniczego nie mieści się w zalecanym przedziale temperatur 25 ° C - 100 ° C. t Prędkość dmuchawy wzrasta więcej niż o 4 stopnie. czyli faktycznie nie ma mowy sense stricto o włączonej klimatyzacji tylko różnicy temperatur . Troszkę inaczej jest to ujęte w dokumentacji dla użytkownika RE: Klimatyzacja a start-stop - wesol - 25-05-2016 Właśnie wiem ze w niektórych autach nie idzie wyłączyć tej funkcji. Jest niejako elementem pro ekologicznym. Ale mogło się coś zmienić no i nie wiem jak to jest w SA. RE: Klimatyzacja a start-stop - Balbina76 - 25-05-2016 mi w servisie powiedzieli że się nie da wyłączyć dwóch specy elektryków też że się nie da ale kolega w skodzie oktavi w serwisie wyłączyli jeszcze będę wiercił ten temat RE: Klimatyzacja a start-stop - wesol - 26-05-2016 Chodzi oto ze w niektórych się da stosunkowo prosto a w innych nie. Teraz jak jest w sharanie to nie wiadomo. Może nawet być tak że tuner polegnie a czasami wystarczy vcds. Są też przypadki ze odznaczasz w kodowaniu długim a i tak funkcja aktywna jest. RE: Klimatyzacja a start-stop - Balbina76 - 26-05-2016 http://forum.vw-passat.pl/archive/index.php/t-146552.html http://www.autowada.pl/node/118 RE: Klimatyzacja a start-stop - Maciej_F - 27-05-2016 (26-05-2016, 08:23)Balbina76 napisał(a): http://www.autowada.pl/node/118 Czyli trzeba obejrzeć kodowanie modułu komfortu Oni tu pokazują 5K0 czyli u nas może siedzieć 5K0 lub nowszy 7N0 RE: Klimatyzacja a start-stop - wesol - 27-05-2016 5k0... to od Passata b7 moduł bcm. Chodzi też o oznaczenie końcowe literowe i ile bitowy jest ten moduł. Więcej bitów to więcej opcji i możliwości kodowania. RE: Klimatyzacja a start-stop - billykrakow - 29-05-2016 W sharanie nie wyłączysz na stałe start-stop, i pewnie w każdym samochodzie który spełnia jakieś tam normy dzieki tej funkcji, a nie jest to tylko dodatkowy bajer, Trzeba to traktować jak choćby DPF, coś bez czego samochód nie będzie już EURO 5 ale 4, mi ta funkcja działa max 1 raz na podróż bo zawsze wyłączam, przynajmniej w Polsce nie ma sensu przy ustawieniach naszych świateł, w Niemczech to lepiej wygląda jak stoisz 2 min na czerwonym. |