Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA
Problem z odpaleniem - Wersja do druku

+- Forum VW SHARAN, FORD GALAXY, SEAT ALHAMBRA (http://www.vw-sharan.pl/forum)
+-- Dział: DZIAŁ TECHNICZNY (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-DZIA%C5%81-TECHNICZNY)
+--- Dział: Sharan Alhambra 1995-2009, Galaxy 1995-2005 (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Sharan-Alhambra-1995-2009-Galaxy-1995-2005)
+---- Dział: Silnik Diesela (http://www.vw-sharan.pl/forum/Forum-Silnik-Diesela--63)
+---- Wątek: Problem z odpaleniem (/Thread-Problem-z-odpaleniem)

Strony: 1 2 3 4 5


Problem z odpaleniem - Jendrek73 - 06-03-2016

Problem mam taki wyjechalem autem za granice w czasie drogi zauwarzylem ze zaiera mi sie pompa wspomagania(ze zbiorniczka wyrzucala mi olej) przejechalem 1500 km na miejscu wolne obroty byly normalne myslalem ze wymienie tylko pompe i ok ale na drudi dzien nie moge odpalic rozrusznik kreci chyba tylko na sucho dodam ze kolo pasowe kreci sie podczas krecenia rozrusznikiem. Teraz pytanie czy moze to byc wina pompy wspomagania ze nie moge odpalic? jesli nie to jaka moze byc inna przyczynaDodgy
Dodam jeszcze ze auto to Sharan 1.9 tdi 98r


RE: Problem z odpaleniem - Jędrek Z - 06-03-2016

Witam.Na początek zdejmij pasek z pompy wspomagania i zobacz czy się kręci "ręcznie" bez pompy powinien adpalić- jak nie to zobacz czy masz paliwo w przewodzie przed pompą wtryskową-może gdzieś powietrza złapał i nie możesz odpalić.Sprawdź też napięcie na czujniku gaszenia pompy wtryskowej-czujnik się mieści z tyłu pompy wtryskowej mocowany między górnymi rurkami paliwa do wtryskiwaczy-czujnik na "duży klucz" /chyba 30 mm/ u góry czujnika przewód elektryczny mocowany na klucz 8 mm- tam powinien być prąd +12V po włączeniu zapłonu jak nie ma prądu to odłącz ten przewód i w jego miejsce podaj "plus" prosto z akumulatora i wtedy uruchom silnik-bardzo często w sharanach po długiej jeździe "pada" przekaźnik 109 sterujący prądem tego czujnika gaszenia.


RE: Problem z odpaleniem - Jendrek73 - 06-03-2016

Dzieki kolego za obszerną podpowieć, ale musze ci powiedziec ze nic nie robilem po ok 4 godz poszlem i odpalil bez problemu nawet pompa przestala piszczec. Niewiem co moglo byc przyczyna, czy cos przegrzewa sie, czy cos zaczyna padac? Mysle zeby cos z silnikiem np. brak cisnienia to by kontrolka zapalila sie.( tak mysle). Zobacze po nocy czy odpali normalnie, poprzeglondam przewody moze zapowietrzyl sie.Jesli ktos ma jeszcze jakies podpowiedzi z przyjemnoscią poczytam. Pozdrawiam


RE: Problem z odpaleniem - Jendrek73 - 07-03-2016

Witam i wracam do problemu dzis znów nie zapalil, kręcilem dluższy czas i nic tylko z tylu kupa dymu. Jutro zobacze tego czujnika gaszenia ale jesli nie to to juz nie wiem czego szukac.


RE: Problem z odpaleniem - Jędrek Z - 07-03-2016

Witam.Z tego co piszesz to raczej nie będzie ten czujnik gaszenia-jak to był czujnik to nie było by z tyłu kupy dymu-czujnik odcina paliwo na pompie wtryskowej -do sprawdzenia kąt wtrysku -często w tych silnikach "pada" klin na wale korbowym mocujący zębatkę napędu paska rozrządu a co za tym idzie - przestawia się rozrząd i dlatego nie chce odpalić-kolega tak ostatnio męczył się z tym problemem dość długo-kilka razy wymieniał te kliny i nowe zębatki- w końcu nabił "na chama" zębatkę z blachą pomiędzy wał i szybko sharana sprzedał aby nie wymieniać całego wału korbowego-klin na wale miał u niego bardzo duże luzy.Sprawdź przy okazji grzanie świec żarowych-chodź przy obecnej temperaturze powinien zapalić "bez grzania świec"


RE: Problem z odpaleniem - junak1956 - 07-03-2016

   
Sprawdź kolego czy nie wiesza się klapa gasząca znajomy miał tak w borze wystarczy tylko trąćić to cięgno i się otworzy
też dymił za pierwszym razem jakby złapał niby a później tylko kręcił i dymił ale nie zapalił.


RE: Problem z odpaleniem - tolus24 - 07-03-2016

Witam.

W silniku AFN, a taki ma kolega "Jendrek73", klapa gasząca nie występuje więc trop chybiony, no chyba, że chcesz aby kolega szukał czegoś, czego nie ma i się wku... Smile.

Pozdrawiam


RE: Problem z odpaleniem - junak1956 - 07-03-2016

on miał 90km ALH, myślałem że AFN też miał ma dwumasę to myśłałem że klapę dołożyli. obejrzałbym EGR bo jak wisi grzybek też nie zapali znajomy drugi nie dawno miał tak w Vectra C nie zapaliła dusiła się spalinami.


RE: Problem z odpaleniem - Jendrek73 - 08-03-2016

witam kolegów musze powiedziec ze dzis odpalil nie wiem co jest glupieje juz. Bylem u kolegi kumaty chlopak zna sie na autach powiedzial ze to najszybciej bedzie ten (bezpiecznik) inaczej on go nazwal ale num 109 zawiesza sie i pompa nie wytwarza cisnienia i nie. czy to moze byc to?


RE: Problem z odpaleniem - Jędrek Z - 08-03-2016

Witam>to jest przekaźnik o numerze 109-jak jest uszkodzony to nie poda Ci prądu na ten czujnik za pompą wtryskową-a zatem nie odpalisz auta-po włączeniu zapłonu przekaźnik musi podać prąd +12V na ten czujnik-jak przekaźnik podaje prąd to powinno być OK-dodatkowo możesz jeszcze sprawdzić działanie samego czujnika-odkręć ten górny przewód elektryczny z tego czujnika /na klucz 8 mm/i na włączonym zapłonie dotykaj pulsacyjnie przewodem zasilającym do tej końcówki z gwintem gdzie był przykręcony przewód zasilający-czujnik powinien dość głośno "pykać"Jak czujnik będzie pracował prawidłowo a jedynie nie będzie miał zasilania tym oryginalnym przewodem to możesz mu podać bezpośrednio +12 V z akumulatora /przewód o dł.ok.1m/ tylko wcześniej dobrze zaizoluj ten oryginalny przewód od czujnika aby po odpaleniu nie dotykał nigdzie do "masy"-niebezpieczeństwo uszkodzenia ECU.Przekaźniki 109 to "bolączka" VW często się przegrzewają i łapią "zimne" luty" wtedy trzeba przelutować go na nowo lub wymienić na nowy.